Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با مشورتی که با بخش‌های صنعتی و شهرک‌ها داشتیم، قرار ما بر این بود که برق حداکثر هفته‌ای یک روز قطع شود که تقریبا محقق شده و رضایت نسبی در سطح کشور ایجاد شده است.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو- مهران شفاعتی؛ کمبود برق یکی از چالش‌های سال‌های اخیر کشور بوده است. از خاموشی‌های گسترده منازل مسکونی در سال گذشته گرفته تا قطعی برق بنگاه‌های تولیدی که ضرر‌های زیادی به بخش صنعت وارد کرده است و به طور کلی هزینه‌های تولید را بالا برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین راستا نیز محمدرضا زهره وندی؛ رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران گفت: افزایش هزینه‌های ناشی از قطع برق واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، هزینه تولید و در نتیجه قیمت نهایی کالا و محصولات را برای مصرف کننده افزایش می‌دهد و در بازه زمانی کوتاه نرخ تورم تولید به شدت بالا می‌رود.
وحید خلیلی؛ مدیر سابق مجتمع صنعتی چادرملو در زمان مسئولیتش از کاهش ۱۵۰ هزار تنی تولید شمش فولاد در نتیجه قطعی برق تابستان ۱۴۰۰ خبر داد که این مسئله هزینه‌های میلیاردی را بر این شرکت به جا گذاشته است!
محمد کریم سالم؛ خریدار عمده سیمان در استان کردستان نیز معتقد است: سال گذشته قطعی برق تأثیر بسیار زیادی در تولید سیمان کشور داشت. عرضه سیمان توسط کارخانه‌ها بسیار کم شد و با بالا رفتن شدید قیمت‌ها مصرف‌کنندگان مجبور بودند سیمان خودشان را با قیمت گزافی از بازار سیاه تهیه کنند.
به گزارش دانشجو، قطعی برق صنایع، نه تنها به تولیدکنندگان ضربه وارد می‌کند و آن‌ها را با هزینه‌ها و خسارات میلیاردی مواجه می‌سازد، بلکه به صورت غیرمستقیم بر زندگی مردم نیز تاثیر خود را می‌گذارد و با افزایش قیمت کالا‌های تولید شده، توان خرید مردم را کاهش می‌دهد و به معیشتشان آسیب می‌رساند.
باتوجه به مسائل مطرح شده، علی رسولیان؛ معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در گفتگوی اختصاصی خود با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو با اشاره به اینکه موضوع تامین برق جزو وظایف وزارت نیرو است، افزود: امسال وزارت صنعت با مشارکت وزارت نیرو در تولید ۱۴ هزار مگاوات برق مشارکت کرده است که بخشی از آن تقریبا عملیاتی و اجرایی شده و به زودی هم یک نیروگاه خیلی خوب در سطح کشور که بنگاه‌های تولیدی و صنعتی ایجاد کرده اند، افتتاح خواهد شد.
وی افزود: با وزارت نیرو برای توسعه انرژی خورشیدی در شهرک‌های صنعتی و توسعه سی اچ پی‌ها و دی جی‌های خود تامین در سطح کشور توافق کرده ایم.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: امسال تقریبا نزدیک به ۱۵۰۰ مگاوات دی جی و سی اچ پی در سطح شهرک‌های صنعتی کشور فعال شده و برق را تامین کرد. با توجه به کمبود موجود در کشور، قطعی برق در اختیار ما نبود تا میزان آن را کم کنیم، ولی با توافق وزارت نیرو قطعی‌ها به صورت برنامه ریزی شده در کشور اتفاق افتاد.
رسولیان در پایان سخنان خود اظهار داشت: با مشورتی که با بخش‌های صنعتی و شهرک‌ها داشتیم، قرار ما بر این بود که برق حداکثر هفته‌ای یک روز قطع شود که تقریبا این مهم محقق شده و رضایت نسبی در سطح کشور ایجاد شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صنعت تولید رسولیان شهرک های صنعتی سطح کشور وزارت نیرو شهرک ها قطعی برق هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی حقیقی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در دیدار با عباس صوفی نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی از فعالیت مجدد منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال خبر داد.

وی در حالی از این خبر مسرت‌بخش پرده برداشت که توسعه اشتغال در حوزه انتخابیه همدان، فامنین و قهاوند وارد فازی جدی می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد ۱۴ سال مسکوت بود، ادامه داد: این منطقه در آستانه فعالیت مجدد و واگذاری است. جهان‌آباد یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان همدان تلقی و بستر خوب و اثرگذاری برای توسعه به شمار می‌رود.

حقیقی عنوان کرد: با توجه به تنش‌های آبی در منطقه، در جهان‌آباد زمینه مناسبی برای ایجاد «بندر خشک» وجود دارد، امیدواریم با حمایت نمایندگان، این موضوع عملیاتی شود و رفتن به سوی این کار مزایای بسیاری دارد که از جمله آن جلوگیری از هدررفت منابع است.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه منطقه ویژه جهان‌آباد و رونق آن یکی از دغدغه‌های اصلی ما تلقی می‌شود، ادامه داد: به اعتقاد من همدان نیاز به صنعت خودروسازی دارد و منطقه جهان‌آباد این ظرفیت را دارد که در این زمینه کمک‌حال باشد.

عباس صوفی با بیان اینکه یکی از محور‌های اصلی توسعه اقتصاد، پویاییِ شهرک‌های صنعتی است، تبیین کرد: برنامه‌ریزی برای فعال کردن واحد‌های تولیدی در روستاها، یکی از اهداف مهم ما خواهد بود و تمام تلا‌ش‌ها در نگاه کلان، توسعه اشتغال در حوزه انتخابیه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود