Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورود زنان به ورزشگاه‌ باز هم گزینشی است و خبری از خرید آزادانه بلیت نیست!

به گزارش تابناک ورزشی؛ در حالی که حراست وزارت ورزش از ورود زنان به ورزشگاه‌ آزادی تهران برای دیدن مصاف استقلال و مس کرمان در لیگ برتر بیست و دوم برای نخستین بار خبر می‌دهند، خبر می‌رسد که این حضور بار دیگر مثل موارد بازی‌های ملی گزینشی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 متاسفانه مطابق گذشته، حضور بانوان در ورزشگاه آزادی گزینشی است و طبق گزارش های رسیده، افراد عادی در خرید بلیت ناکام مانده‌اند.

این در حالی است که تاکید فیفا بر امکان خرید آزادانه بلیت از سوی زنان برای حضور در ورزشگاه است و اینکه عده‌ای از بانوان با امکان و مجوز ویژه به سکوهای ورزشگاه راه یابند، با استانداردهای فیفا و عدالت سازگاری ندارد.

با این حال، شاید حضور نیم بند زنان در ورزشگاه آزادی در یک بازی رسمی باشگاهی لیگ داخلی، بتواند کمی از حساسیت‌های فیفا کاسته و باعث رفع خطرات احتمالی گردد

گفتنی است، ورزش و مسئولان دولتی ایران، در کابینه حسن روحانی با دادن قول به مقامات فدراسیون جهانی به خصوص شخص اینفانتینو، تعهد کردند که زنان را به استادیوم‌های فوتبال راه دهند و این موضوع فقط منوط به مسابقات تیم ملی نباشد.

با این حال اوج گیری کرونا طی دو سه سال اخیر باعث شد اجرای این قول به تاخیر بیفتد و البته مسئولان لیگ ایران هم با لغو حضور تماشاگران در کلیه مسابقات، موقت از فشارها کاستند.

در آغاز فصل جاری نیز فیفا با ارسال نامه‌ای موکد بر اجرای این وعده تاکید کرد و خواهان ارائه گزارش از سوی فدراسیون فوتبال ایران به این نهاد شد. بر خلاف ادعای وزیر ورزش حمید سجادی، که مدعی شد نامه فیفا اجباری برای ورود زنان مطرح نکرده است، دبیرکل فدراسیون فوتبال به صراحت اعلام نمود، مکاتبه فیفا اصلا جنبه پیشنهادی ندارد و الزام به ورود زنان در رقابت‌های داخلی صراحتا عنوان شده است.

حالا مدیران فوتبال و ورزش ایران با هماهنگی نهادهای مسئول، در پی ایجاد شرایط لازم در همه ورزشگاه‌های استانی، دنبال رفع نگرانی فیفا و تن دادن به اجبارهای تشکیلات جهانی هستند.

نویسنده: لیلا جدیدی 

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت ورود زنان به ورزشگاه فیفا فدراسیون فوتبال استقلال محرم سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت ورود زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۳۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی هواداران پرسپولیس با 60 هزار تماشاگر

 هواداران پرسپولیس با حضور 60 هزار نفری در بازی سپاهان رکورد جالبی را برای خود ثبت کردند.

به گزارش "ورزش سه"، ورزشگاه آزادی که با صندلی‌گذاری طبقه دوم مدت‌هاست با عنوان استادیوم صد هزار نفری وداع کرده، باید حدود 78 هزار صندلی صندلی در خود داشته باشد اما با تخریب بخشی از ورزشگاه و ناتوانی در ساخت دوباره آن، تنها 45 هزار صندلی را روی خود می‌بیند.

به همین دلیل هواداران پرسپولیس با مانعی جدی برای پر کردن ورزشگاه مواجه بودند و مسئولان این باشگاه نیز تنها توانستند ظرفیت فروش بلیت تا همین حد را به دست بیاورند. اما بسیاری از تماشاگران این تیم با هجوم به استادیوم توانستند بدون بلیت وارد ورزشگاه شوند و به صورت فشرده و متراکم روی سکوهای استادیوم آزادی بنشینند.

بر اساس تخمین خبرنگاران حاضر در استادیوم آزادی چیزی حدود 55 تا 60 هزار نفر در ورزشگاه آزادی حضور داشتند که این عدد دو برابر تعداد تماشاگری است که در بازی همزمان دیدار تیم‌های تراکتور و استقلال را از نزدیک تماشا کردند.

باتوجه به برگزاری همزمان این دو بازی در تهران و تبریز، هواداران پرسپولیس که در سال‌های گذشته با ممنوعیت‌های مختلف امکان حضور تمام و کمال در ورزشگاه خانگی تیمشان را نداشتند، یک بار دیگر خود را به عنوان پرتماشاگرترین تیم فوتبال ایران در یک روز حساس ثابت کنند. البته شاید اگر استقلال با سپاهان در این ورزشگاه بازی داشت هم، این تعداد تماشاگر به ورزشگاه آزادی می‌آمد.

البته فراموش نکنید که باشگاه پرسپولیس با برچسب 300 هزار تومانی روی قسمت روبروی جایگاه گران‌ترین بلیت فوتبال ایران را به خود اختصاص داده اما در عین حال هواداران این تیم نیز سریع‌تر از همه جای ورزشگاه، بلیت این قسمت را خریداری می‌کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی هواداران پرسپولیس با 60 هزار تماشاگر
  • (ویدئو) جابه‌جایی زنان پرسپولیسی در ورزشگاه به دلیل فحاشی
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • استقبال پرشور هواداران پرسپولیس و سپاهان از الکلاسیکو ایران +فیلم
  • نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است
  • پست جدید جیانی اینفانتینو کنار مهدی تاج؛ تبریک به ایران + عکس
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران