Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@05:54:18 GMT

قیمت نفت به بالای 100 دلار در هر بشکه رسید

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۳۴۶۰

خبرگزاری آریا- پس از اینکه عربستان سعودی در این هفته اعلام کرد که اوپک ممکن است در واکنش به نقدینگی ضعیف در بازار آتی نفت و نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصاد جهانی، کاهش تولید را در نظر بگیرد، روز چهارشنبه به بالای 100 دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا؛تا ساعت 08:50 به وقت گرینویچ، نفت برنت برای تحویل در اکتبر به بالاترین حد در سه هفته گذشته رسید و 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

30 دلار یا 1.3 درصد افزایش یافت و به 101.52 دلار در هر بشکه معامله شد.

نفت خام آمریکا 1.18 دلار یا 1.3 درصد افزایش یافت و به 94.92 دلار در هر بشکه رسید.

هر دو قرارداد در روز سه‌شنبه، پس از آن که شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی به احتمال کاهش تولید به دلیل نقدینگی ضعیف در بازار آتی و نگرانی‌ها در مورد اقتصاد کلان اشاره کرد، افزایش یافت.

اما منابع اوپک بعداً به رویترز گفتند که کاهش احتمالی تولید در گروه اوپک + که شامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش است، احتمالاً همزمان با بازگشت ایران به بازارهای نفت در صورت دستیابی ایران به توافق هسته‌ای با غرب خواهد بود.

علاوه بر این، منابع اشاره کردند که تولید اوپک + در حال حاضر 2.9 میلیون بشکه در روز کمتر از هدف است، که هر تصمیمی را در مورد کاهش یا نحوه محاسبه پایه کاهش تولید پیچیده خواهد کرد.

استفان برنوک، تحلیلگر BVM، گفت: «پیش‌بینی‌های قیمت و عرضه نفت نشان می‌دهد که کاهش اوپک پلاس در حال حاضر موجه نیست.» وی افزود که عرضه جهانی نفت ممکن است با نزدیک شدن به فصل اوج طوفان در ایالات متحده آسیب ببیند.

وی افزود: نمی توان قطعی برق در لیبی در آینده را رد کرد.

منابع بازار با استناد به ارقام مؤسسه امریکن پترولیوم نشان می‌دهند که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 19 اوت 5.6 میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز 900 هزار بشکه کاهش داشتند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نفت دلار در هر بشکه افزایش یافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

مطابق با آمار صندوق بین‌المللی پول، تولید نفت ایران در سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آماری که صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران منتشر کرده، بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته رشد قابل توجه ۱۵ درصدی را به ثبت رساند.

طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم رشد بخش نفتی اقتصاد ایران دو رقمی بوده است. این بخش در سال ۲۰۲۱ رشد ۱۰.۱ درصدی، در سال ۲۰۲۲ رشد ۱۰ درصدی و در سال ۲۰۲۳ رشد ۱۵ درصدی داشته است.

بر اساس این آمار، تولید نفت ایران در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید. پیش بینی شده است در سال ۲۰۲۴ نیز تولید نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یابد و به ۳.۲ میلیون بشکه در روز برسد.

تولید گاز ایران از معادل ۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت طی سال ۲۰۲۲ به معادل ۵.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ رسید و بر اساس پیش بینی صندوق بین‌المللی پول این رقم در سال ۲۰۲۴ با افزایش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای به معادل ۵.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، ایران ۱.۴ میلیون بشکه در روز طی سال ۲۰۲۳ نفت صادر کرده که ۵۰۰ هزار بشکه نسبت به سال قبل افزایش داشته و انتظار می‌رود در سال جاری نیز ۱۰۰ هزار بشکه به صادرات نفت ایران افزوده شده و به ۱.۵ میلیون بشکه در روز برسد.

ایران در سال ۲۰۲۳ معادل ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت، صادرات گاز داشته که انتظار می‌رود همین رقم در سال ۲۰۲۴ صادرات گاز داشته باشد.

کد خبر 748599

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی