Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور بااشاره به شناسایی ۵۰۷ شغل کم سرمایه‌بر مهارت محور گفت: با کمیته امتداد امام(ره) برای ۵۰۰ هزار نفر آموزش اشتغال‌پذیر تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، محمدرضا شاه‌پسند ظهر امروز در نشست شورای مهارت استان مرکزی با اشاره به عملکرد سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای کشور اظهار داشت:  مدرک سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای معتبر و از جایگاه بالایی برخوردار است و اگر سازمان در این زمینه سخت‌گیری می‌کند به سبب این است که جایگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در این حوزه حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای دو ماموریت مهم از جمله ایجاد و آموزش مهارت را برعهده دارد که در حوزه مهارت افراد جویای کار به سازمان مراجعه و آموزش می‌بینند و دوره‌های آموزشی قابلیت برای ورود به بازار کار ایجاد می‌کنند.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور ادامه داد: دوره‌ مهارت‌آموزی تکمیلی در محیط کار مورد توجه است و ماموریت بعدی برگزاری دوره آموزشی برای افراد شاغل است که بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی هم برای توسعه مهارت به سازمان مراجعه می‌کنند.

شاه‌پسند با اشاره به اینکه اگر همراه با توسعه فناوری و پیشرفت حرکت نکنیم نیروی کار به سرعت کاهش پیدا می‌کند و قابلیت ماندگاری ندارد، گفت: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای در حوزه ستاد کل نیروهای مسلح و حوزه آسیب‌های اجتماعی برای افراد معتاد بهبودیافته، زندانیان، افراد بدسرپرست، آموزش و پرورش و سایر حوزه‌ها اقدام و خدمات آموزشی ارائه می‌‌دهد.

وی افزود: برای ایجاد امنیت باید تلاش کنیم تا حوزه اشتغال در کشور تقویت شود زیرا اشتغال تضمین‌کننده جلوگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی در جامعه است و زیربنای اشتغال هم مهارت است.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور ادامه داد: در وزارتخانه کارگروهی ذیل شورای عالی اشتغال به نام شورای مهارت وجود دارد که در کارگروه مهارت‌آموزی تلاش می‌کنیم تا بهترین خدمات ارائه شود، نیروی کاری وجود ندارد که به دنبال کسب مهارت و اشتغال باشد اما زمینه برای او فراهم نباشد البته اگر مهارت او به روز نباشد و یا بازار کار نداشته باشد با مشکل روبه رو می‌شود.

شاه‌پسند تصریح کرد: طرح محیط واقعی کار بازبینی و در اردیبهشت‌ماه امسال ابلاغ سپس به اتاق‌های اصناف سراسر کشور هم ابلاغ شد و در حوزه درصد اشتغال افرادی که مهارت‌آموز هستند حدود 57 درصد افراد جویای کار با مهارت لازم جذب حرفه‌ای می‌شوند.

وی افزود: 80 درصد در محیط کار واقعی آموزش دیدند و 23 درصد هم افزایش اشتغال در محیط کار واقعی داریم که علاوه‌ بر مهارت، اصول بنگاه‌داری، ارتباط با ارباب و رجوع و دخل و خرج را یاد می‌گیرند.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: در حوزه مراکز جوار کارگاهی در استان مرکزی با توجه به اینکه این استان قطب صنعتی در کشور است انتظار می‌رود که بیشتر توسعه پیدا کنند، تبصره 2 ماده 38 از قانون بودجه امسال به سبب سوءاستفاده‌هایی که شده بود حذف شد و با کمیسیون آموزش مجلس وارد تعامل شدیم که تبصره 2 ماده 38 را اعمال کنیم تا هزینه‌های آموزشی برای پرسنل پرداخت شود.

شاه‌پسند عنوان کرد: آموزشگاه‌های آزاد در بخش خصوصی بازوی اجرایی سازمان فنی‌‌و‌حرفه‌ای کشور هستند و در آینده حوزه آموزش در اختیار این بخش قرار می‌گیرد البته باید توجه کرد که بر اساس نیاز باشد به طوری که به نظر می‌رسد اکنون در حوزه آرایش و پیرایش به حد کفایت رسیده است.

100000 مربی فنی‌وحرفه‌ای نیاز کشور است/ اختصاص 2000 میلیارد تومان برای تجهیز کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ایخصوصی سازی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و افزایش بیکاری در هرمزگان50 درصد مهارت‌جویان فنی و حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند

وی عنوان کرد: خیلی از مشاغلی که اکنون وجود دارند شاید تا 20 سال آینده نباشند، بنابراین باید چشم‌اندازی داشته باشیم و افرادی تربیت شوند تا برای مشاغل آینده آماده ورود به بازار کار باشند بنابراین با دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری همکاری می‌شود.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور ادامه داد: متاسفانه 52 درصد از ورودی‌های سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای یا فارغ‌التحصیل نظام آکادمیک و دانشگاهی و یا دانشجو هستند که باید در حوزه مهارت‌آموزی مسیر اصلاح شود.

شاه‌پسند ادامه داد: طرح کهاد در تعامل با وزارت علوم اجرا می‌شود که در قالب این طرح دانشجویان درحال تحصیل مهارت لازم برای ورود به بازار کار را کسب می‌کنند، اکنون برای دوره کارآموزی و کارورزی صحبت شده که گواهینامه توسط سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای ارائه می‌شود.

وی افزود: به سازمان پیشنهاد شده تا واحدهایی که تاثیر آنچنانی ندارند حذف و به جای آنها واحدهای مهارتی جایگزین شود و برای فارغ‌التحصیلان که خیلی به بازار کار ورود پیدا نمی‌کنند طرح نخلستان اجرا می‌شود به طوری که افراد دارای ایده در راستای ایده‌های خود آموزش می‌بینند.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور تصریح کرد: اولویت نخست در این طرح تناسب مهارت ارائه شده با رشته تحصیلی دانشجو و اولویت دوم تناسب آموزش‌ها با علایق است همچنین برای تبدیل ایده به عمل باید ظرفیت‌ها وجود داشته باشند که در سازمان‌ فنی‌و‌حرفه‌ای این ظرفیت وجود دارد و رویدادهای کارآفرینی هم باید مورد توجه باشد.

شاه‌پسند با اشاره به فرهنگ‌سازی در حوزه مهارت گفت: با کمیته امتداد امام(ره) برای 500 هزار نفر آموزش اشتغال‌پذیر تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده که باید آموزش‌ها منجر به اشتغال باشند و فرد مهارت‌های لازم را کسب کند که کمیته امداد امام خمینی(ره) هزینه‌ها را متقبل شده و تسهیلات ارائه می‌شود.

وی افزود: 507 شغل تحت عنوان مشاغل کم‌سرمایه‌بر مهارت‌محور شناسایی شده که باید در دستور کار قرار گیرد و برای سایر حوزه‌های آسیب اجتماعی از جمله کودکان کار و خیابانی، زنان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست و زندانیان تحت پوشش قرار بگیرد.

شاه‌پسند خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی از افرادی که می‌توانند خدمات آموزشی ارائه دهند حتی اگر سواد لازم ندارند اما از مهارت کافی برخوردار هستند تهیه و افراد در سامانه مربوطه ثبت‌نام می‌کنند تا از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 58 درصد مهارت‌آموزان وارد بازار کار و اشتغال می‌شوند، گفت: با مناطق آزاد و منطقه ویژه اقتصادی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده که باید مورد توجه باشد همچنین تکثر در ارائه خدمات آموزشی یکی از مشکلاتی است که باید مورد توجه باشد به طوری که دانشگاه‌های دولتی، آزاد، علمی‌ و کاربردی و سایر موارد اقدام به ارائه آموزش‌های غیررسمی می‌کنند که پیشنهاد می‌شود به جای ایجاد زیرساخت‌های جدید از زیرساخت‌های موجود استفاده کرد‌.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور افزود: تدوین سند توسعه مهارتی استان باید مورد توجه باشد و برنامه استاندارد و مشخصی درنظر گرفته شود.

انتهای پیام/713/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سازمان فنی و حرفه ای باید مورد توجه بازار کار بر مهارت آموزش ها شاه پسند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۳۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد عظیمی پیش از ظهر سه شنبه در همایش روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هرچقدر از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم و بخش خصوصی را فعال کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عملکرد وزارت کار در بخش‌های مختلف قابل توجه بوده است، افزود: در کاهش نرخ بیکاری شاهد اتفاقات موثری در این دولت بوده‌ایم.

معاون ویزر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اذعان کرد: در راستای توجه به امنیت معیشتی مردم نیز کالابرگ الکترونیکی را پیش بردیم و کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار یک رقم چشمگیر است.

عظیمی آموزش مهارت را رسالت اصلی سازمان فنی حرفه‌ای کشور خواند و گفت: تلاش این است که ۵۰ درصد ظرفیت جوارکارگاهی را توسعه دهیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: اساسنامه سازمان در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و یکی از بندهای آن، این است که دولت مکلف شده بخشی از بودجه عمرانی سالانه دستگاهها را صرف آموزش مهارت کارگران کند.

وی با بیان اینکه کردستان دارای ظرفیت‌های اثرگذاری است، اظهار کرد: نیروی انسانی بهترین و ارزشمندترین ظرفیت کردستان محسوب می‌شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: نقش ممتاز و برجسته مردم کردستان غیرقابل انکاری است و با افتخار ایرانی جماعت به وجود کردستان قهرمان افتخار می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در عرصه های مختلف کردستانی ها درخشیده اند، گفت: کردستان بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده و باید در مورد آن بیشتر صحبت شود.

عظیمی اعلام کرد: برگزاری آیینهای سنتی و محلی کردستان فرصت ارزشمندی برای معرفی ظرفیت‌های کردستان است و باید همه مردم در معرفی ظرفیت‌های استان نقش ایفا کنند.

کد خبر 6093051

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است