Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز _چهارشنبه، دوم شهریورماه_ مجلس شورای اسلامی بیانیه ۱۶۱ نفر از نمایندگان در خصوص عفاف و حجاب و هنجارهای اخلاقی و انسانی را قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

«حجاب یک تکلیف الهی است؛ در هر جامعه‌ای برای برقراری نظم و آرامش و تعالی آن جامعه، هنجارهایی منطق با ارزش‌های اخلاقی و انسانی جامعه تدوین می‌شود که رعایت آن هنجارها الزامی است و نقض آنها موجب به هم زدن نظم و امنیت عمومی و اجتماعی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ جامعه‌ای حاضر نیست با نقض هنجارهایش، نظم حاکم را برهم زند. زنان با شرف و با استعداد ایرانی بزرگ‌ترین ضربه‌ها را به جریان غرب‌زده وارد کرده‌اند، زن ایرانی امروز در همه میدان‌ها با موفقیت و سربلندی، با حجاب اسلامی حاضر شده و نقش‌آفرینی می‌نماید. در دانشگاه‌ها، مراکز علمی حساس، عرصه ادب و ادبیات و مسابقات ورزشی؛ این بزرگترین ضربه به غرب و غرب‌زدگان است.

همان‌طور که حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور فرمودند: کسانی که سال‌ها است می‌گویند زن اگر از قید اخلاقی و شرعی رها نشود نمی‌تواند به مقامات عالی و سیاسی و اجتماعی برسد، امروز موفقیت‌های زنان با حجاب ایرانی را نمی‌توانند ببینند چون باطل کننده یک زحمت ۲۰۰ ساله است پس نمی‌توانند تحمل کنند بنابراین برای از بین بردن این موفقیت‌ها و ارزش‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و دست به هر کاری می‌زنند.

بیشتر بخوانید : واکنش ستاد نهی از منکر به اعلام نرخ‌های جریمۀ بدحجابی / آغاز عفاف و حجاب از دستگاه‌های دولتی و سلبریتی‌ها تدوین و ابلاغ شاخص‌های عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی / دستگاه‌ها در سه منطقه سبز، زرد و قرمز / نظارت محسوس و نامحسوس داوطلبان مردمی حجاب هم طبقاتی می‌شود؟ / تناسب حجاب زنان با میزان سرمایه آن‌ها رئیسی طرح ستاد را ابلاغ کرد / رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور : پس از اجرای طرح «عفاف و حجاب» در ادارات نوبت بازار و اصناف است دبیر ستاد نهی از منکر : تعداد بدحجاب‌ها به بالای ۵۰ درصد رسیده/ مدیران دولتی و مغازه داران اگر به بدحجاب ها، تذکر ندهند و خدمات بدهند ، جریمه می شوند
 

لذا نمایندگان ملت شریف ایران ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات اخیر دستگاه‌های متولی اعم از قوه قضائیه، نیروی انتظامی، وزارت کشور، وزارت ارشاد، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر جدیت و مراقبت بیشتر با توجه به مطالبه گسترده و بحق مردم از وکلای خود در مجلس شورای اسلامی خواستار برنامه‌ریزی و اقدام جامع، هوشمندانه و عاجل بوده و بر مبنای قوانین این حوزه راهکارهای ذیل پیشنهاد می‌گردد:

١- ایجاد بستر تبیین، گفت‌وگو و روشنگری بین مردم از طریق رسانه‌ها و پشتیبانی کامل از گروه‌های مردمی فعال در موضوع حجاب

۲- کنترل ولنگاری موجود در محتوای شبکه نمایش خانگی و تبلیغات نامناسب بعضی اصناف در فضای مجازی

٣- کالای فرهنگی محسوب شدن ملزومات حجاب

۴- برخورد بازدارنده و هوشمند با عناصر کلیدی و اصلی سیستم خلق سبک پوشش مبتذل

۵- راه‌اندازی توسعه و تقویت طرح‌های ناظر ۱ تا ۴

۶- توجه توأمان به برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت ایجابی و سلبی، مردمی و حاکمیتی و رسانه‌ای و میدانی

۷- استفاده مناسب و مؤثر از هنر در الگوسازی و نمادسازی با سرمایه‌گذاری ویژه در ساخت فیلم و انیمیشن

۸- نظارت ویژه بر رعایت ضوابط حجاب و عفاف در بین کارمندان دولت و شرکت‌های مرتبط.

۲۱۲۲۰

کد خبر 1665680

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم حجاب بدحجابی نهی از منکر عفاف و حجاب دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار جمعی از بانوان قرآن پژوه به نقش زن در طول تاریخ در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی اشاره کرد و گفت: امروز جایگاه بانوان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و نباید به بهانه‌های مختلف جایگاه آنها را متزلزل کرد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیات قرآن پیرامون حجاب گفت: آنچه مسلم است وجوب حجاب است و باید در جامعه اسلامی به آن عمل شود و از بی‌حجابی به عنوان یک منکر جلوگیری شود.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: همانطور که از خطاب قرآن هم استفاده می‌شود از امر به پیامبر (صلی الله علیه و آله) که به زنان خود ابلاغ کن؛ مسئولان هم باید از خود کارگزاران و کارمندان خود شروع کنند، قبلا هم گفتم آیا صدا و سیما برای حجاب فرهنگ سازی کرده یا خلاف آن عمل نموده است؟ امروز وضعیت حجاب در ادارات دولتی چگونه است؟ آیا نهادهای فرهنگی به وظیفه خود عمل کرده و موضوع حجاب را فرهنگسازی نموده و توانسته اند به این همه هجمه در فضای مجازی در این باره پاسخ دهند؟ باید اینها را درست کرد، مردم ببیند که ما از خودمان شروع کردیم بهتر می‌پذیرند.

مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به سوالی، طرح فراجا را با در نظر گرفتن رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر لازم وضروری دانسته و تاکید کرد: فراجا برنامه‌ای را در این زمینه آغاز کرده بنام طرح نور که امری مبارک و مورد حمایت است.

آیت الله نوری همدانی افزود: اگر جایی هم یک مامور ناخواسته اشتباه کرد نباید اصل این طرح زیر سؤال برود و پلیس که وقف ایجاد امنیت در کشور است و هنوز در حال شهید دادن است را تضعیف کنیم؛ و از جلوگیری منکر بزرگ بی حجابی دست برداشت.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: مکرر درباره اقتصاد و معیشت مردم داد زدیم و نگران زندگی مردم هستیم، برای برطرف شدن ربای خانمان سوز در بانک‌ها فریاد زدیم، درباره جلوگیری از فساد تذکر دادیم و ادامه می‌دهیم و به همان ترتیب درباره حجاب به شدت حساس هستیم و تذکر درباره بی حجابی طبق قانون و شرع وظیفه است.

آیت الله نوری همدانی افزود: عده‌ای از فضلای محترم در حرم تجمع داشتند و بعضی‌ها هم به دفتر ما مراجعه کردند و از باب وظیفه شرعی نامه‌ای دادند و نگران موضوع حجاب بودند، ولی بعضی‌ها زیر سؤال می‌بردند که چرا درباره مسائل دیگر حوزه حساس نیست و گاهی هم می‌گویند تا وضعیت اقتصادی حل نشود، تا اختلاس حل نشود، تا فلان موضوع حل نشود به حجاب پرداخته نشود.

مرجع تقلید شیعیان گفت: از قرار اطلاع مجلس مشغول بررسی لایحه عفاف و حجاب است که باید با متخصصین امر و دلسوزان مشورت و مطابق با قانون و شرع مقدس اسلام باشد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: من به بعضی‌ها که درباره جلوگیری از این منکر بی حجابی حرف دارند عرض می‌کنم وصیت نامه شهدا را بخوانید چقدر این عزیزان درباره حجاب سفارش می‌کنند اینان جان دادند، تا ارزش‌ها از بین نرود و بدانیم کوتاهی در این موضوع گناه است.

کد خبر 848148 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب فراجا

دیگر خبرها

  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد | امروز یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است
  • حجاب مسأله مهم کشور است/ باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • جایگاه گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟