Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

گزارش عملکرد آماری ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ وزارت راه و شهرسازی در بخش دریایی و بندری از افزایش ۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر و نیز رشد ۸۱ درصد جابه جایی مسافران دریایی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حکایت دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، عملکرد ۴ ماهه خود در سال جاری در مدهای مختلف حمل ونقل را منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملکرد ۴ ماهه این وزارتخانه در بخش حمل ونقل دریایی از افزایش میزان تخلیه و بارگیری و نیز جابه جایی مسافر حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، میزان عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری کشور در ۴ ماهه سال جاری ۵۱ میلیون تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۴۹ میلیون تن) ۴ درصد افزایش داشته است. در این راستا با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری مشخص می شود که بیشترین میزان عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری در ۴ ماهه سال ۱۳۹۶ و به میزان ۵۲ میلیون تن ثبت شده است.

میزان عملیات کانتینری بنادر در ۴ ماهه سال جاری نیز ۷۸۷ هزار TEU بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۷۰۳ هزار TEU) ۱۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین گزارش عملکرد آماری از وضعیت جابه جایی مسافر (ورودی- خروجی) در ۴ ماهه اول امسال نشان می دهد که تعداد مسافر ورودی و خروجی از بنادر در این مدت ۴.۹ میلیون نفر بوده است. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲.۷ میلیون نفر) ۸۱ درصد افزایش داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه و شهرسازی بخش دریایی وزارتخانه بنادر تجاری سازمان بنادر و دریانوردی تخلیه و بارگیری هفته دولت عملکرد بنادر تخلیه و بارگیری جابه جایی مدت مشابه سال گذشته ۴ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی رسولیان افزود: ۲۲ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۹۸۰ تن کلوخه سنگ آهن، سال گذشته در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف تولید شد که این میزان درمقایسه با آمار مشابه سال گذشته آن هفت درصد رشد یافت.

وی از فروش ۱۷ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۷۸ تن کلوخه سنگ آهن توسط این مجتمع در سال ۱۴۰۲ به سرمایه گذاران در منطقه صنعتی و معدنی سنگان خواف خبر داد و گفت: این میزان درمقایسه با 1401 با رشد ۲۰ درصدی مواجه بوده است.

هم اکنون بیش از ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این معادن مشغول کار هستند که امسال با راه اندازی واحد‌های جدید گندله و کنسانتره ، این آمار به ۱۸ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان