Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان بودجه به فنی و حرفه‌ای در سفر دولت به استان مرکزی گفت:آموزش‌های مهارتی در استان مرکزی باید بازنگری شوند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حسن میرزاخانی ظهر امروز در نشست شورای مهارت استان مرکزی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری اظهار داشت: دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت و جوانی آن است به طوری که فرمودند موضوع مسن بودن جمعیت باید مورد توجه باشد و جوانان به مهارت و اشتغال نیاز دارند و باید تسهیلاتی به آنها ارائه شود تا برای خود شغلی ایجاد کنند که در اعتماد به نفس آنها، تشکیل خانواده و فرزندآوری تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آزمایشگاه مرجع استان باید در دستورکار قرار گیرد تا استان مرکزی به عنوان پایلوت در کشور باشد همچنین باتوجه به اینکه واحدهای تولیدی شهرستان‌های اراک، خمین و شازند با کمبود نیروی انسانی ماهر مواجه هستند باید برنامه‌ریزی درست در این راستا انجام و در دستورکار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی ادامه داد: استفاده از تخصص افراد باید مورد توجه باشد که از گذشته استادکاران ماهر تربیت شدند اما موانع قانونی در اجرای طرح استادکار باید در سطح کشوری رفع شود.

میرزاخانی تصریح کرد: مشاغلی که در آینده جامعه به آنها نیاز دارد باید شناسایی شوند و در این راستا دانشگاه‌ها، اساتید، نخبگان و دانشجویان همکاری کنند زیرا توجه به آینده و بررسی وضعیت‌ به آینده مشاغل کمک می‌کند.

وی بیان کرد: اکنون بسیاری از مشاغل مورد پسند جوانان نیست و نگرانی در تامین نیروهای تعمیراتی از جمله تعمیر لوازم خانگی و خودرو وجود دارد که باید سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای در این زمینه اقدام و مورد توجه قرار دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی عنوان کرد: صنایع‌دستی یک ظرفیت است که در آینده هم نقش خوبی دارد بنابراین توجه به صنایع دستی و آموزش و مهارت در این حوزه می‌تواند در مشاغل آینده مورد توجه قرار بگیرد.

آموزش های فنی و حرفه ای به منظور آماده کردن افراد برای تصدی مشاغل100000 مربی فنی‌وحرفه‌ای نیاز کشور است/ اختصاص 2000 میلیارد تومان برای تجهیز کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ایخصوصی سازی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و افزایش بیکاری در هرمزگان

کیفی‌سازی آموزش‌ها و اشتغال مورد توجه است

"حمیدرضا رستمی" سرپرست اداره‌کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به وضعیت استان در حوزه اشتغال گفت: آموزش‌های مهارتی یکی از راه‌های ارتقای کشور به ویژه در حوزه اقتصادی و اشتغال است که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اهداف شورای مهارت استان ترسیم خطوط کلی آموزش و دورنمای سند آموزش مهارت در استان، ارتقا توان علمی و مهارتی در سطح استان، بهبود کمی و کیفی خدمات آموزش، ایحاد ارتباط و هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط با حوزه اشتغال و آموزش است.

رستمی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف شورای مهارت استان برنامه‌ریزی استفاده از فضاهای آموزشی، استفاده بهینه از فرصت‌های آموزشی و اشتغال، گسترش مهارت حرفه‌ای مبتنی بر انجام کارآموزی در محیط واقعی کار، برنامه‌ریزی جهت ارتقای مهارت نیروی انسانی شاغل و فعال استان، دریافت نیازهای آموزشی سازمان‌ها باتوجه به طرح‌های توسعه شغلی و کاری است.

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: راه‌اندازی کارگاه اقتصاد دیجیتال، پارک آموزش انرژی و محیط زیست، راه‌اندازی دپارتمان متالوژی و آزمایشگاه مهندسی مکانیک، استفاده از فناوری نانو در صنعت ساختمان، راه‌اندازی کارگاه هوش مصنوعی پروژه‌های جدید آموزشی اداره‌کل فنی‌و‌حرفه‌ای استان است.

رستمی تصریح کرد: طرح آموزش دوگانه( طرح ایران و آلمان)، طرح کارآموزی در محیط واقعی کار(طرح استاد شاگردی)، طرح آموزش کهاد( ویژه دانشجویان)،طرح آموزشی نخلستان( ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی) از جمله طرح‌های جدید آموزشی هستند.

وی با اشاره به اینکه 128 میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به استان در حوزه آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای تخصیص پیدا کرد، گفت: آموزش سربازان وظیفه فرصت خوبی است تا در این مدت 2 ساله سربازان حداقل با کسب یک مهارت زمینه برای اشتغال خود ایجاد کنند به همین سبب این کار با همکاری یگان‌های نظامی استان انجام می‌شود.

رستمی تصریح کرد: از سال 97 تاکنون آموزش‌ها خروجی خوبی داشته و تلاش می‌شود تا آموزش‌ها مطابق با نیاز روز باشد و برخی حرفه‌ها باید حذف، توسعه و یا ایجاد شوند به همین سبب باید ظرفیت شهرستان‌ها مورد توجه باشد.

وی افزود: 12 هزار کارآموز در بخش‌های آموزشی دولتی و خصوصی مراکز فنی و حرفه‌ای استان خدمات آموزشی دریافت می‌کنند و 20 مرکز آموزش دولتی و 380 آموزشگاه آزاد فعال هستند و امر کیفی‌سازی آموزش‌ها و اشتغال مورد توجه است.

انتهای پیام/713/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای استان میلیارد تومان استان مرکزی مورد توجه آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۳۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: صنعت و دانشگاه دو رکن مهم توسعه‌یافتگی در هر جامعه هستند که جدا از هم معنا ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حسن رضانیا امروز در افتتاحیه رویداد صدرا که به همت دانشگاه آزاد واحد همدان برگزار شده است، اظهار‌ داشت: ما برای بهره‌وری درست از ظرفیت دانشگاهی استان نیاز داریم که دانشگاه و صنعت دست به دست هم دهند که این اتفاق به دست متولیان دولتی و دانشجویان رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار در جامعه از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد، افزود: دانشگاه باید در مسیر آزادگی به همراه نگاه حل مشکل در جامعه ورود کند که اگر این مهم در حوزه اقتصادی رقم خورد منجر به نتایج مطلوب و اثر‌گذاری می‌شود.

رضانیا با بیان اینکه برخی کد رشته محل‌ها فقط به یک مدرک منتهی می‌شود و مهارتی در آن تعریف نشده است، گفت: در بحث مهارت آموزی ما در دانشگاه باید از خبرگان بازار استفاده کنیم، یعنی کسانی که در بازار کار می‌کنند و صاحب تجربه هستند و همین‌ها به ما کمک می‌کنند تا رشته‌های جدید را تدوین کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بر ضرورت تداوم همکاری های دوجانبه مابین دانشگاه و مراکز تولیدی و صنعتی استان تأکید کرد و افزود: در گذشته غالباً در دانشگاه‌ها تأکید بر مباحث نظری بود و به حرفه آموزی کم‌توجهی وجود داشت، اما در این دوره با توجه به نیاز کشور به نیروهای ماهر در حرفه‌ها و مشاغل گوناگون، مهارت‌‍افزایی و آموزش های فنی و حرفه ای در اولویت برنامه‌‌ها قرار گرفته است و دولت با حمایت از دانشگاه، افزایش اعتبارات و کمک به تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز آموزشی، مصمم است گام‌های بلندی در این زمینه بردارد.

رضانیا با اشاره به اینکه دانشگاه باید نیروهای متخصصی تربیت کند که در آینده نقش‌آفرین باشند، گفت: فرهنگ‌سازی در جامعه و بین خانواده‌ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی در یاسوج+تصاویر
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان