Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی عباسی معاون عملیات شعب هواپیمایی جمهوری اسلامی در آیین افتتاح ترمینال بار هوایی در فرودگاه بین المللی لار گفت: تلاش های زیادی برای بهره برداری از این ترمینال از سوی مسئولان این منطقه از سالها قبل انجام شد و البته این مهم می تواند آغازی برای ایجاد تحولات بزرگتر برای این منطقه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مردم و خیرین و تجار این منطقه به دلیل ارتباطات و مراودات گسترده با کشورهای حوزه خلیج فارس یکی از ظرفیت های منحصر به فرد و بسترهای توسعه ای برای فرودگاه و توسعه و شکوفایی منطقه هستند.

عباسی با بیان اینکه بستر و ظرفیت لازم برای توسعه فضای فرودگاهی، افزایش پروازهای داخلی و خارجی در این فرودگاه فراهم است، گفت: مردم، خیرین و مسئولان شهرستان و همچنین نماینده مردم این منطقه در مجلس شورای اسلامی در یک فضای همدلی ، منسجم و هماهنگ برای رونق این فرودگاه تلاش کرده اند. 

وی از مسئولان استانی و شهرستانی خواست تا ظرفیت ها و نقاط ضعف و قوت در ابعاد مختلف فرودگاه بین المللی لار را با دقت و ظرافت و متقن احصا کنند تا تصمیم های لازم برای افزایش تعداد پروازها و توسعه این فرودگاه اتخاذ شود.

وی عنوان کرد: برای رونق و آبادانی و توسعه این فرودگاه با قدمت و بین المللی در شهر لار از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهیم کرد.

ترمینال بار هوایی زمینه ساز توسعه صنعتی و افزایش صادرات در جنوب فارس

نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوزو جویم در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برای راه اندازی این ترمینال بار هوایی در فرودگاه لار موانع و سختی ها و گره های کور و البته طاقت فرسایی وجود داشت که با کمک و رایزنی ها و پیگیری های مستمر و چندین ساله از سوی مسئولان محلی و ملی سرانجام به نتیجه رسید.

حسین حسین زاده اظهار داشت: امروز با راه اندازی کارگو در فرودگاه بین المللی لارستان اتفاق بزرگی افتاده و یکی از گروه های کور در راه صنعتی شدن و توسعه منطقه باز شد.

او عنوان کرد: تجار و بازرگانان منطقه لارستان و شهرهای جنوبی فارس در نبود ترمینال بار هوایی و با توجه به اظهارات و درخوست های آنها به طور معمول برای هر بار مسافرت به کشورهای حوزه خلیج فارس حتی افزون بر ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان برای حمل بار اضافی و یا تجاری خود متحمل زیان می شدند.

حسین زاده یادآور شد: این کار بزرگ یکی از مطالبات جدی مردم به ویژه خیرین و تجار و بازرگانان لارستان و منطقه جنوب فارس است که البته این آغاز راهی برای توسعه این فرودگاه و تبدیل این ترمینال به هواپیمای باربری با حمل بار بیشتر است.

وی خواستار افزایش تعداد پروازهای داخلی به خصوص به کیش و قشم و مشهد و همچنین پروازهای خارجی به عتبات و عالیات و دیگر کشورهای منطقه شد.

کارگو، مطالبه عمومی که محقق شد

امام جمعه لارستان هم در این آیین گفت: راه اندازی این ترمینال بار هوایی به عنوان یک مطالبه عمومی و جدی برای مردم منطقه تبدیل شده بود.

 حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم تصریح کرد: افتتاح و بهره برداری از این ترمینال بارهوایی در آغاز هفته دولت خود بیانگر نگاه و رویکرد جهادگونه و تلاش های صادقانه دولتمردان و مسئولان این منطقه است که با جدیت به دنبال تحقق خواسته ها و انتظارات به حق مردم هستند.

وی بیان کرد: یکی از امتیازهای خاص منطقه لارستان و شهرهای جنوبی فارس همین ارتباطات و مراودات تجاری و بازرگانی و وجود خیرین است که می توان با سرمایه گذاری و تعامل بیشتر با این افراد زمینه رونق و شکوفایی بیش از پیش این منطقه را با کمک دستگاه های دولتی فراهم کرد.

مسیر توسعه فرودگاه لار هموارتر شد

مدیرکل فرودگاه بین المللی لار نیز گفت: ارسال بار هوایی با ترمینال کارگو یک روش ایمن ، سریع و مطمئن برای ارسال کالا و محموله های شخصی به سایر کشورهای دنیاست و بدون شک تحقق این مهم مسیر توسعه فرودگاهی و البته شکوفایی منطقه  را در آینده به دنبال خواهد داشت.

امین الله صولتی بیان کرد: استفاده از صنعت حمل و نقل هوایی (کارگو) در کنار جابه‌جایی مسافر، به ویژه فعالیت و بهره‌گیری از آن برای صادرات بار و صدور کالاهای غیرنفتی، می‌تواند راهگشای بن بست‌های اقتصادی باشد.

وی بیان کرد: شهرستان لارستان با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های متعدد به ویژه حضور پرتعداد و باسابقه جمعیت آن در کشورهای حوزه خلیج فارس، بهره‌مندی از فرودگاه بین‌المللی، قدرت و تفکر بالای مردم این منطقه در ورود به معادلات اقتصادی و بازرگانی می‌تواند شاهراه فعالیت کشورمان در عرصه تجارت بین‌المللی باشد.

وی بیان کرد: هم اینک نیز توافق اولیه‌ای برای ارسال بار صادرکنندگان لارستان و جنوب فارس به صورت هفتگی تا ۱۵ تن بار توسط شرکتهای هواپیمایی طرف قرارداد انجام شده که آمادگی داریم به صورت هفتگی بیش از ۱۵ تن بار را به کشورهای دوحه، کویت و امارات ارسال کنیم،

صولتی بیان کرد:  ما امکانات فرودگاهی و پروازی را برای اختصاص هواپیمای کارگو بررسی کردیم و در شرکتهای هواپیمایی این امکان را داریم که به صورت هفتگی بار صادراتی لارستان و جنوب فارس را به کشور دوحه، دبی و کویت ارسال کنیم.

وی تردد ۸۰ هزار نفری مسافران از فرودگاه لارستان و افراد مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس را به عنوان یک فرصت مغتنم برای توسعه این ترمینال یاداور شد و گفت: کاهش هزینه های بار ناشی از فعالیت این ترمینال زمینه افزایش پروازهای داخلی و خارجی را در این فرودگاه هم فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ارسال بار هوایی یکی از خدمات کاربردی و مقرون به صرفه برای صادرکنندگان و تجار است گفت: استفاده از خدمات بارهوایی به افراد و به ویژه تجار این امکان را می دهد تابار اضافی خود در هر حجم و وزنی را با بسته بندی ایمن و استاندارد و در زمان مناسب و تعیین شده به کشور مقصد ارسال کنند.

سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد ریالی

فرماندار ویژه لارستان هم گفت: برای راه اندازی این ترمینال رقمی افزون بر ۱۵ میلیارد ریال و با همه زیرساخت های لازم و اولیه هزینه شده است.

داریوش دهقان افزود: یکی از مطالبات جدی مردم منطقه و و به ویژه لارستان راه اندازی همین ترمینال بار هوایی در فرودگاه بین المللی لار بود که با رایزنی ها وتلاش ها و پیگیری های متعدد و مستمر و بهره مندی از همه ظرفیت ها این حق مغفول مانده مردم محقق شد.

 وی تصریح کرد: البته این آغاز راه است و همچنان برای توسعه این ترمینال و در کنار آن افزایش پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه لار نیز  منتظر حمایت مسئولان امر در سطح ملی و استانی هستیم.

دهقان اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در لارستان بزرگ، فرودگاه این شهرستان است و همواره توانسته در بخش‌های مختلف کمک شایانی به رونق و توسعه این شهرستان داشته باشد.

وی بیان داشت: فرودگاه از دروازه‌های ورودی منطقه است که می‌تواند در بخش‌های مختلف یاری‌ رسان منطقه شود و باید تلاش کنیم این ظرفیت مهم بیش از پیش تقویت و پروازهای داخلی و خارجی آن افزایش یابد.

او با اشاره به اقدامات انجام گرفته دراین فرودگاه نیز گفت: کارهای خوب و قابل قبولی برای رونق و توسعه خطوط پروازی و به لحاظ زیرساختی در این فرودگاه انجام شده و تجهیزات پیشرفته مناسبی نیز در بخش های مختلف آن راه اندازی شده که البته بدون شک باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار ویژه لارستان افزود: با توجه به ظرفیت هایی خوب  و منحصر به فرد این منطقه به ویژه ارتباطات و مراودات تجاری تجار و سرمایه گذاران با کشورهای حوزه خلیج فارس فرودگاه شهرستان می تواند بسترمناسبی برای جذب سرمایه گذارن و گردشگران و محور مهم توسعه اقتصادی و صادراتی شود.

کاهش محسوس جریمه های حمل بار اضافی مسافران

مدیرعامل ترمینال بار هوایی در فرودگاه بین االمللی لار هم گفت: راه اندازی این ترمینال در دو بخش کاربرد دارد و علاوه بر حمل و ساماندهی و صدور بارنامه محصولات تجاری و بازرگانی تجار و بازرگانان به نوعی تسهیل کننده برای حمل بار اضافی مسافران در زمینه لوازم شخصی و غیرتجاری آنها هم نقش ممتاز و تعیین کننده دارد.

علی جمال زاده به ایرنا گفت: این ترمینال تا حدود زیادی از اعمال جریمه حمل بار اضافی مسافران و تجار و بازرگانان به کشورهای خارجی جلوگیری می کند.

وی با اشاره به فرآیند و مراحل صدور بارنامه در این ترمینال بارهوایی(کارگو) نیز گفت: ۴۸ ساعت قبل از پرواز کارهای مربوط به صدور قطعات گمرکی و بارنامه صادر می شود .

جمال زاده گفت: سرعت بالای ارسال بار، حق بیمه پایین امینت ، امکان حمل کالاهای فاسد شدنی و ظرفیت مطلوب انبار تا بالای ۵ تن و نیز با دمای بالا و پایین صفر درجه از جمله مزیت های راه اندای کارگو در فرودگاه لار است.

سایت رادار RCAG فرودگاه بین المللی لارستان که پوشش راداری، نظارتی و فرکانسی پروازهای منطقه جنوب کشور تا تنگه هرمز را در برمی گیرد زیر نظر این فرودگاه قرار دارد.

احداث فرودگاه لارستان به سال ۱۳۳۹ و همزمان با وقوع زلزله ۶.۷ ریشتری در این منطقه باز می گردد و هدف مهم این فرودگاه در آن زمان کمک رسانی و امداد رسانی به مردم زلزله زده بود که پس از آن با توجه به کسب و کار اکثر مردم منطقه در کشورهای حوزه خلیج فارس این فرودگاه به سرعت مسیر توسعه را طی کرد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار از شهرستان های جنوبی فارس با جمعیتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران توسعه صادرات لارستان هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران توسعه صادرات لارستان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران توسعه صادرات لارستان هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران فارس ترمینال بار هوایی در فرودگاه فرودگاه بین المللی لار کشورهای حوزه خلیج فارس پروازهای داخلی و خارجی تجار و بازرگانان ترمینال بار فرودگاه بین حمل بار اضافی فرودگاه لار برای توسعه ارسال بار جنوب فارس ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۳۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

کد خبر 6093055 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ترمینال و پایانه‌های مسافربری تبریز کجا هستند؟
  • ساخت فرودگاه هایی که تبدیل به لانه پرندگان شد
  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد راه‌اندازی می‌شود
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • احداث بوستان ۲۲۰۰۰ متری در منطقه ۱۶
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود