Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@11:19:20 GMT

واردات سوخت انگلیس از روسیه صفر شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۴۲۴۱

واردات سوخت انگلیس از روسیه صفر شد

آفتاب‌‌نیوز :

انگلیس در ژوئن با دنبال کردن هدف توقف کامل واردات گاز طبیعی و نفت روسیه در واکنش به جنگ در اوکراین، برای نخستین بار هیچ سوختی از این کشور وارد نکرد.

آماری که از سوی دفتر ملی آمار انگلیس منتشر شد، نشان داد واردات سوخت از روسیه، در ژوئن برای نخستین بار از سال ۱۹۹۷، صفر شد. میانگین واردات از روسیه به انگلیس، در یک سال منتهی به فوریه، ۴۹۹ میلیون پوند در ماه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از حمله نظامی مسکو به اوکراین، روسیه بزرگترین صادرکننده نفت پالایش شده به انگلیس بود و ۲۴.۱ درصد از کل واردات، از این کشور بود. همچنین روسیه منبع ۵.۹ درصد از واردات نفت خام و ۴.۹ درصد از واردات گاز به انگلیس بود.

اما در نتیجه تصمیم دولت انگلیس برای ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه، تا ژوئن هیچ واردات نفت پالایش شده، نفت خام، گاز، زغال سنگ، کک و بریکت از روسیه صورت نگرفت. ممنوعیت واردات، واردکنندگان انگلیسی را وادار کرد منابع دیگری را جست و جو کنند و واردات نفت پالایش شده از عربستان سعودی، هلند، بلژیک و کویت در ماه‌های اخیر افزایش یافت و تا حدودی واردات کمتر از روسیه را جبران کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مجموع واردات کالاها از روسیه در ژوئن به ۳۳ میلیون پوند بالغ شد که حدود ۹۷ درصد در مقایسه با میانگین سالانه پیش از جنگ در اوکراین، کاهش داشت.

دفتر ملی آمار انگلیس اعلام کرد اگر چه تحریم‌های اقتصادی، احتمالا عامل کاهش تجارت بوده اما تحریم خودخواسته شرکت‌ها و اقدام داوطلبانه برای جایگزین کردن کالاهای روسی، در این کاهش نقش داشته است. صادرات انگلیس به روسیه در ژوئن، بر مبنای ماه به ماه، رشد ملایم داشت اما در مقایسه با میانگین ماهانه ۱۲ ماه گذشته تا فوریه، دو سوم کاهش داشت. رشد صادرات انگلیس در ژوئن، با صادرات ۳۹.۱ میلیون پوند دارو روی داد که از تحریم‌ها معاف هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انگلیس واردات گاز گاز روسیه واردات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این دو نفر به نام‌های دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند.

ارل و رویز نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، ۳ نفر از سایر کسانی که با این پرونده مرتبط هستند، به اتهام‌های دیگری دستگیر شده‌اند.

منابع خبری انگلیس می‌گویند که انبار تجاری مرتبط با اوکراین ماه مارس گذشته آتش گرفت و از آن زمان، تحقیقات درباره این پرونده به دایره مبارزه با تروریسم پلیس انگلیس واگذار شد.

دادستان انگلیس ارل را به همکاری با گروه شبه نظامی واگنر، شناسایی و استخدام افراد برای همکاری با سرویس جاسوسی روسیه متهم کرده است. گفته می‌شود که او در عملیات آتش‌سوزی انبار اوکراینی نقش محوری داشته است.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

این تحول درحالی صورت می‌گیرد که دادستانی انگلیس دوشنبه گذشته نیز ۲ شهروند دیگر این کشور را به بهانه افشای اسرار محرمانه به چین متهم کرد. این ۲ نفر هم ماه مارس گذشته به ظن جاسوسی برای دولت پکن دستگیر شدند و قرار است محاکمه شوند.

دیگر خبرها

  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد