Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:57:47 GMT

۳ دلیل خرید بلیط هواپیما چارتر از سفرمارکت

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۴۲۸۸

۳ دلیل خرید بلیط هواپیما چارتر از سفرمارکت

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در حال حاضر هزینه بلیط هواپیما یکی از عوامل بازدارنده افراد از سفر است. خوشبختانه برای کاهش هزینه‌های سفرهای هوایی در کشور ما، راه مناسبی وجود دارد که می‌تواند سفری با قیمت معقول را برای شما به ارمغان آورد. این راه حل ساده و مناسب تهیه بلیط هواپیمای چارتر است. با خرید یک بلیط هواپیمای چارتر، می‌توانید ۲۰ تا ۵۰ درصد هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلیط چارتر چیست؟

کلمه چارتر به معنای دربست اجاره کردن است. بلیط چارتر برای اماکن اقامتی و وسایل حمل و نقل مانند کشتی، قطار و هواپیما کاربرد دارد. در خرید بلیط چارتر، خریدار و آژانس هواپیمایی هر دو سود می‌کنند. پروازهای چارتر به این شکل است که آژانس مسافرتی تعدادی از صندلی‌های هواپیما را به قیمتی ارزان از ایرلاین‌ها خریداری می‌کند و سپس بلیط‌های چارتر را با قیمت مناسب‌تری که هم برای خودش و هم برای مسافر مطلوب باشد به فروش می‌رساند. اگر در خرید بلیط هواپیما، با هزینه آن مشکل دارید، بلیط چارتر بهترین انتخاب برای شماست و با این روش می‌توانید خیلی ارزان با هواپیما سفر کنید.

انواع بلیط هواپیمای چارتر

بلیط‌های چارتر بر اساس ظرفیت به دو نوع تقسیم می‌شوند که یکی از آن‌ها فول چارتر است و به حالتی گفته می‌شود که تمام صندلی‌های یک پرواز را چارتر می‌کنند. نوع دیگر نیز سیت چارتر است که به زمانی گفته می‌شود که تنها تعدادی از صندلی‌های پرواز چارتر می‌شود.

قیمت بلیط هواپیمای چارتر چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت بلیط هواپیمای چارتر توسط همان شرکت خدمات مسافری که فروخته می‌شود، تعیین می‌شود. قیمت پروازهای چارتر کاملاً به تصمیم شرکت بستگی دارد و شرکت توریستی می‌تواند با توجه به اهداف کاری خود، زمان پرواز و عوامل دیگر، قیمت آن را کم و یا زیاد کند.

توجه داشته باشید، از آنجایی که شرکت مسافربری، عدم زیان ایرلاین را با خرید بلیط هواپیما به صورت عمده تضمین می‌کند، شرکت هواپیمایی نیز سود کمتری را روی فروش بلیط به طور عمده در نظر گرفته و به همین خاطر بلیط را به قیمت پایین‌تری به آژانس مسافرتی خواهد فروخت.

تفاوت بلیط هواپیمای چارتر با سیستمی چیست؟

بلیط‌های سیستمی از دو یا سه ماه قبل رزرو می‌شوند و به همین خاطر قیمت ثابتی دارند، اما بلیط‌های چارتر لحظه‌ای هستند و دائماً قیمت‌شان در حال تغییر است. آژانس‌های مسافرتی که صندلی‌های هواپیما را به صورت کلی خریداری کرده‌اند، باید برای اینکه ضرر نکنند بتوانند تمامی بلیط‌های هواپیما را به فروش برسانند و در نتیجه سعی می‌کنند بلیط‌های باقی مانده را در روزهای آخر با قیمت‌های مناسب‌تری به مسافران عرضه کنند.

البته قیمت پروازهای چارتر در زمان‌های پرتردد سفر مانند تابستان و بهار و تعطیلات رسمی افزایش پیدا می‌کند. از آن‌جا که نرخ بلیط هواپیما در پروازهای سیستمی بر اساس مصوبه سازمان هواپیمایی کشور تعیین می‌شود، بلیط هواپیمای چارتر معمولاً قیمتی شناور و کمتر از بلیط‌های سیستمی دارد.

مزایای بلیط هواپیمای چارتر

قیمت ارزان: همانطور که می‌دانید یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های بلیط چارتر، قیمت مناسب آن است. ممکن است بتوانید یک پرواز را با نصف قیمت واقعی آن خریداری کنید که این موضوع مخصوصاً در فصل‌های کم گردشگر احتمال بالاتری دارد. البته همیشه بلیط‌های چارتر ارزان‌تر از بلیط معمولی نیستند و بعضی از مواقع مانند تعطیلات رسمی، این بلیط‌ها برابر با قیمت بلیط معمولی، به راحتی فروخته می‌شوند. مشخص بودن تاریخ پرواز: از آنجایی که تمامی بلیط‌های پرواز چارتر از قبل رزرو شده‌اند، یکی دیگر از مزیت‌های بلیط هواپیمای چارتر این است که تاریخ و ساعت پرواز شما دقیقاً مشخص است و دیگر لازم نیست نگران زمان پرواز خود باشید.

معایب بلیط هواپیمای چارتر

پروازهای چارتر با تخفیف‌های خوبی ارائه می‌شوند، اما اگر مسافر قصد کنسل کردن بلیط خود را داشته باشد، باید جریمه قابل توجهی پرداخت کند. این در حالی است که در پروازهای سیستمی، در صورت کنسل کردن بلیط، مبلغی از مسافر به عنوان جریمه کسر و باقی مانده پول به او برگردانده می‌شود. در پروازهای چارتر امکان تغییر تاریخ و ساعت پرواز وجود ندارد. در پروازهای چارتر قیمت بلیط برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال با قیمت بلیط‌های بزرگسالان یکسان محاسبه می‌شود و به همین دلیل بهتر است زمانی از بلیط‌های چاتر استفاده کنید که کودک همراه خود نداشته باشید. قیمت تعیین شده بلیط چارتر به هیچ عنوان برای افراد جانباز و یا خردسال نرخ تخفیف تعیین نمی‌کند اما برای نوزدان یک نرخ ثابت ارزان‌تری در نظر می‌گیرد.

چه مواقعی باید بلیط هواپیمای چارتر خریداری کنیم؟

تصور کنید می‌خواهید با هواپیما به سفری فوری بروید و هنگام چک کردن پروازها متوجه می‌شوید که می‌توانید با بلیط چارتر که قیمت آن بسیار پایین‌تر از بلیط‌های سیستمی است، به مسافرت بروید. بنابراین منطقی است که در این زمان خرید بلیط هواپیما چارتر برای شما سراسر سود خواهد بود.

۳ دلیل خرید بلیط هواپیما چارتر از سفرمارکت

با خرید بلیط چارتر از سفرمارکت، بلیط هواپیمای خود را فقط از یک آژانس خریداری نمی‌کنید بلکه می‌توانید از بین صدها آژانس مسافرتی جستجو کرده و در نهایت ارزان‌ترین بلیط هواپیما را به صورت آنلاین خریداری کنید. به جای جستجو در بین سایت‌های مختلف برای خرید بلیط هواپیمای چارتر، کافی است در سفرمارکت جستجو کنید و بدون معطلی ارزان‌ترین بلیط هواپیمای چارتر را پیدا و خریداری کنید. در هنگام خرید بلیط هواپیمای چارتر در سفرمارکت نیاز نیست نگران اعتبارآژانس مسافرتی که از آن بلیط خود را خریداری می‌کنید، باشید. چرا که سفرمارکت از بین آژانس‌های معتبر و دارای مجوز رسمی بلیط‌های هواپیمای چارتر را به شما نمایش می‌دهد. کد خبر 5572070

منبع: مهر

کلیدواژه: بلیت چارتری سفرمارکت هواپیما بلیت هواپیما بازار تهران قیمت خرده فروشی کسب و کار قیمت خودرو قیمت مسکن قیمت ماهی قیمت گوشت قیمت مرغ قیمت میوه صنعت خودروسازی گوشت قرمز شهر تهران قیمت میگو بازار مسکن بلیط هواپیمای چارتر خرید بلیط هواپیما پروازهای چارتر بلیط های چارتر آژانس مسافرتی بلیط چارتر قیمت بلیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بدون اطلاع‌رسانی رسمی، آن تبصره مهم فروش بلیت ۸۰ هزار تومانی در ساعات طلایی برداشته شده و سالن‌های سینما در ۵ روز هفته (چهارشنبه تا یکشنبه) در همه ساعات روز می‌توانند بلیت را به قیمت ۸۰ هزار تومان به فروش برسانند.

نتیجه این گرانی، آن است که میانگین قیمت بلیت (که از تقسیم گیشه کل سینما به تعداد کل تماشاگران به دست می‌آید) حدود ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد و از حدود ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان (در هفته‌های پایانی ۱۴۰۲) به حدود ۵۷ هزار تومان (در این روزها) رسیده است. یعنی با احتساب روزهای نیم‌بها و سینماهای کم‌کیفیت‌تر، هر تماشاگر به‌طور میانگین ۲۷ درصد پول بیشتری بابت بلیت سینما پرداخت می‌کند.

این درحالی است که همواره مصوبات شورای صنفی نمایش و شورای راهبردی اکران به‌عنوان دو کمیته تخصصی تعیین آیین‌نامه عرضه در سینمای ایران، به اطلاع عموم می‌رسید و هرگونه تغییر در بهای بلیت سینما نیز از این قاعده مستثنی نبود. این اتفاقی نادر است که نه سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و نه صنوف سینمایی حاضر در شورا، خود را موظف ندیده‌اند تا گران شدن بلیت را به اطلاع علاقه‌مندان سینما برسانند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900253

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • قیمت رحم اجاره‌ای سر به فلک کشید/ بازار اجاره رحم در چارتر دهه هفتادی‌ها