Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@06:47:32 GMT

افزایش قیمت نفت به بالای ۱۰۱ دلار

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۴۴۲۶

افزایش قیمت نفت به بالای ۱۰۱ دلار

آفتاب‌‌نیوز :

پس از اینکه عربستان پیشنهاد داد اوپک می تواند کاهش تولید را در واکنش به کمی نقدینگی در بازار آتی نفت و نگرانی در مورد رکود اقتصاد جهانی بررسی کند، قیمت نفت در معاملات امروز به بالای 100 دلار در هر بشکه رسید.

​به گزارش رویترز، هر بشکه نفت برنت با 94 سنت افزایش 101.16 دلار فروخته شد. این نوع نفت در ساعات اولیه معاملات به بالاترین رقم 3 هفته گذشته رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 87 سنت افزایش 94.61 دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی در معاملات روز سه شنبه پس از اینکه وزیر انرژی عربستان امکان کاهش تولید را مطرح کرد، افزایش یافت.

منابع اوپکی قبلا به رویترز گفته بودند که هر کاهش تولیدی توسط اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس احتمالا با بازگشت نفت ایران به بازار همزمان خواهد شد.

به گفته منابع آگاه، اوپک در حال حاضر 2.9 میلیون بشکه در روز نفت کمتر از هدف تعیین شده تولید می‌کند که تصمیم گیری در مورد کاهش یا نحوه محاسبه پایه هر کاهش تولیدی را پیچیده می کند.

استفان برناک، تحلیلگر PVM گفت: «قیمت نفت و چشم انداز عرضه نشان می دهد که در حال حاضر، تضمینی برای کاهش تولید اوپک پلاس وجود ندارد.»

وی افزود: «عرضه جهانی نفت ممکن است با نزدیک شدن به اوج فصل طوفان های آمریکا آسیب ببیند.»

موسسه امریکن پترولیوم اعلام کرد، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 19 آگوست حدود 5.6 میلیون بشکه کاهش یافته است.

تحلیلگران انتظار کاهش 900 هزار بشکه ای داشتند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت نفت اوپک رکود اقتصاد جهانی کاهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

مطابق با آمار صندوق بین‌المللی پول، تولید نفت ایران در سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آماری که صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران منتشر کرده، بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته رشد قابل توجه ۱۵ درصدی را به ثبت رساند.

طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم رشد بخش نفتی اقتصاد ایران دو رقمی بوده است. این بخش در سال ۲۰۲۱ رشد ۱۰.۱ درصدی، در سال ۲۰۲۲ رشد ۱۰ درصدی و در سال ۲۰۲۳ رشد ۱۵ درصدی داشته است.

بر اساس این آمار، تولید نفت ایران در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید. پیش بینی شده است در سال ۲۰۲۴ نیز تولید نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یابد و به ۳.۲ میلیون بشکه در روز برسد.

تولید گاز ایران از معادل ۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت طی سال ۲۰۲۲ به معادل ۵.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ رسید و بر اساس پیش بینی صندوق بین‌المللی پول این رقم در سال ۲۰۲۴ با افزایش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای به معادل ۵.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، ایران ۱.۴ میلیون بشکه در روز طی سال ۲۰۲۳ نفت صادر کرده که ۵۰۰ هزار بشکه نسبت به سال قبل افزایش داشته و انتظار می‌رود در سال جاری نیز ۱۰۰ هزار بشکه به صادرات نفت ایران افزوده شده و به ۱.۵ میلیون بشکه در روز برسد.

ایران در سال ۲۰۲۳ معادل ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت، صادرات گاز داشته که انتظار می‌رود همین رقم در سال ۲۰۲۴ صادرات گاز داشته باشد.

کد خبر 748599

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷