Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمود شالویی عصر چهارشنبه - 2 شهریورماه - در دیدار با رییس دفتر یونیسف در جمهوری اسلامی ایران، گفت: برپایی نشست‌های کارشناسی میان مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یونیسف می تواند زمینه امضای تفاهم نامه بر مبنای مشترکات و ظرفیت های موجود را فراهم کند.

مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های موجود، تاکید کرد: وزارت فرهنگ این آمادگی را دارد تا با یونیسف در جهت رشد و بالندگی کودکان جهان در قالب برنامه های مشترک و متقابل همکاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکید بر طراحی برنامه‌های مشترک با نهاد یونیسف

شالویی همچنین با اشاره به گستره فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل و خارج از کشور، خاطرنشان کرد: زیرمجموعه این وزارتخانه به همراه نزدیک به هشتاد رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها، این امکان را دارند که به طراحی برنامه‌های مشترک با نهاد یونیسف بپردازند.


وی همچنین ادامه داد : جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان و فعالیت‌های دستگاه‌های دیگر نظیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برپایی دوره‌های آموزشی و نمایشگاه‌های هنری، گوشه‌ای از زمینه‌های مشترک همکاری فرهنگی و هنری با یونیسف است که می توان با تمرکز بر آن‌ها به نتایج ارزشمندی دست یافت.

کودکان سراسر جهان به سوی صلح و دوستی رهنمون شوند

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود همچنین با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران با درک تفاوت‌های فرهنگی و احترام به آن‌ها، صرفا به دنبال تقویت مشترکات فرهنگی است، تصریح کرد: انتظار داریم فعالیت‌های یونیسف، کودکان سراسر جهان را به سوی صلح و دوستی رهنمون سازد تا جهان آینده، همچون امروز در برخی از نقاط دنیا عرصه تاخت و تاز جنگ طلبان نباشد.

کاهش هفتاد درصدی سرانه مطالعه کودکان نگرانی جدی

شالویی در ادامه به چالش‌های پیش روی رشد فرهنگی کودکان اشاره کرد و گفت: امروز بهره مندی صحیح کودکان از ابزارهای نوین ارتباطی به چالش والدین و نهادهای آموزشی بدل شده؛ تا آن جا که سرانه مطالعه کودکان تا حدود هفتاد درصد کاهش یافته و نگرانی‌های جدی به وجود آورده است؛ از سوی دیگر همین مساله مشکلاتی را برای سلامتی کودکان به همراه داشته است.



مدیرکل حوزه وزارتی به راهکارهای جبران این نقیصه اشاره کرد و گفت: توسعه فرهنگی بدون ابزار هنر امکان پذیر نخواهد بود از این رو طراحی روی جلد کتاب کودکان می تواند موضوعی مشترک میان یونیسف و فعالان فرهنگی بخش خصوصی باشد که با حمایت این وزارتخانه مورد توجه قرار گیرد.

 تاکید بر امضای تفاهمنامه همکاری

وی با دعوت از نماینده یونیسف برای تبادل پیشنهادات میان این نهاد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: نشست‌های کارشناسی میان مدیران وزارت فرهنگ و یونیسف می‌تواند زمینه امضای تفاهم‌نامه بر مبنای مشترکات و ظرفیت‌های موجود را در مدتی کوتاه فراهم کند.

با فرهنگ غنی ایران به خصوص ادبیات و موسیقی ایرانی آشنایی دارم

در ادامه این دیدار، نماینده و رئیس دفتر یونیسف در جمهوری اسلامی ضمن قدردانی از ارتباط موثر وزارت فرهنگ با نمایندگی یونیسف گفت: حدود یکسال است که به عنوان نماینده یونیسف به ایران آمده ام اما به عنوان یک فعال فرهنگی اهل هندوستان، سالهاست که با فرهنگ غنی ایران به خصوص ادبیات و موسیقی ایرانی آشنایی دارم.



برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری و عکاسی خبری درباره کودکان از فعالیت‌های یونیسف در ایران

رابین ناندی با اشاره به تمرکز فعالیت های یونیسف بر گروه سنی کودکان گفت: یونیسف می کوشد کودکان را برای زندگی بهتر و حضور موثرتر در جامعه آماده کند. از این منظر برگزاری دوره های آموزش خبرنگاری و عکاسی خبری درباره کودکان و همکاری با باشگاه های کتابخوانی از جمله فعالیت های یونیسف در ایران بوده است.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمود شالویی یونیسف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمود شالویی یونیسف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمود شالویی یونیسف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت های یونیسف جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفارت ایران در باکو حضور یافت و با سفیر کشورمان در باکو دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز پنجشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه در دومین روز‌ از سفر خود به آذربایجان با حضور در سفارت ایران در باکو با سیدعباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان دیدار و‌ گفت‌‌وگو کرد.

بحث و‌ بررسی تحولات اخیر رابطه ایران و‌ آذربایجان و اقدامات فرهنگی صورت گرفته و‌ همچنین فضای فرهنگی پیش روی دو‌ کشور از مهم‌ترین محورهای این دیدار بود.

وزیر فرهنگ بامداد روز گذشته(دوازدهم اردیبهشت) به منظور حضور و سخنرانی در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین‌فرهنگی عازم باکو شد. اسماعیلی در این مجمع با اشاره به اهداف جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی فرهنگی، بر نقش سازمان‌ها و مجامع بین‌‌المللی برای ایجاد صلح پایدار جهانی و رفع منازعات کشورها تأکید کرد.

وزیر ارشاد: بدون نگاه به مرزهای سیاسی، به اندیشمندان خود توجه می‌کنیم + فیلم

وی  همچنین در حاشیه برگزاری این مجمع با همتای آذربایجانی خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر فرهنگ در این دیدار بر تعاملات فرهنگی طرفین به‌ویژه در حوزه سینمایی تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود