Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، جزئیات سفر به استان کردستان را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، «کاظم غریب آبادی»، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در سفر به استان کردستان در جریان مشکلات و مسائل حقوقی و قضایی این استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غریب آبادی در بدو ورود به استان کردستان به همراه رئیس دادگستری کل و اعضای شورای قضایی این استان، با حضور در گلزار شهدا، یاد و خاطره شهدا و مقام شامخ شهیدان را گرامی داشت.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه در ادامه در جلسه مشترک شورای قضایی و شورای تامین استان کردستان ضمن تاکید بر لزوم هم‌اندیشی در زمینه موضوعات مرتبط با حقوق شهروندی و حقوق بشر، اظهار داشت: حمایت و ارتقای حقوق بشر بطور عام، احقاق حقوق بزه دیدگان و رعایت حقوق متهمین و محکومین باید در صدر توجهات دستگاه های اجرایی و نظام قضایی قرار گیرد. وی همچنین در جلسه هم‌اندیشی با مسئولان دستگاه‌های متولی مرز، موضوعات و مسائل مرزی مانند تروریسم و مقابله با گروهک های تروریستی، قاچاق و مسائل مرتبط با کولبران را مورد بحث و بررسی قرار داد. دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در ادامه با حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

غریب آبادی در این دیدار ضمن تشریح برنامه ها و فعالیت های معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، بر حمایت از ایرانیان خارج از کشور و همچنین صیانت از حقوق مردم کشورمان تاکید کرد. وی در ادامه در دیدار و نشست با گروهی از نمایندگان سازمان های مردم نهاد در سنندج، ضمن تاکید بر تعامل و ارتباط تنگاتنگ دستگاه های اجرایی با سازمان های مردم نهاد و به کارگیری موثر ظرفیت های سمن‌ها در عرصه های داخلی و بین المللی، گفت: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد تاثیر بسزایی در تقویت، ترویج و ارتقای حقوق بشر در داخل کشور دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین با تعدادی از خانواده های شهدای ترور در سنندج، پیگیری حقوق قربانیان ترور و تحریم را از اولویت‌های مهم ستاد حقوق بشر در عرصه بین المللی برشمرد و افزود: در خصوص مقابله با گروهک‌های تروریستی و محاکم عاملان اقدامات تروریستی، بسیار جدی هستیم.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه در ادامه سفر خود به استان کردستان، از زندان مرکزی سنندج نیز بازدید کرد و در گفت‌وگوی چهره به چهره با مددجویان و برخی زندانیان اتباع خارجی، در جریان مشکلات و مسائل این زندانیان قرار گرفت و توصیه های لازم را ارائه نمود.

وی همچنین از کارگاه‌های تولید صنایع دستی زندانیان بازدید کرد.

گفتنی است این چهارمین سفر استانی معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر طی شش ماه گذشته است. غریب آبادی پیش از این به استان مرکزی و گلستان نیز سفر کرده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: غریب آبادی حقوق بشر ستاد حقوق بشر معاون امور بین الملل قوه قضائیه امور بین الملل قوه قضائیه دبیر ستاد حقوق بشر استان کردستان غریب آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی ظهر پنجشنبه در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان اظهار داشت: از وزیر کار خواهشمندم به اصفهان به عنوان استانی صنعتی که دارای بیشترین جمعیت کارگری است و در دوران جنگ هشت ساله بیشترین شهید و جانباز را تقدیم انقلاب کرد، سفر کنند و در جمع این تعداد عظیم کارگر و کارفرما حضور یابند.

وی در ادامه با طرح این سوال که کار مفید نیروی انسانی ما چقدر است و آیا با شرایط و قوانین موجود روابط کار در کشور می‌توان با اقتصاد جهانی رقابت کرد؟ به دیدار اخیر جامعه کارگری با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: جا دارد امروز تمام وقت خود را به تفسیر فرمایشات رهبری اختصاص می‌دادیم و قوانین و آئین نامه‌هایی را اجرایی می‌کردیم.

رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان با بیان اینکه مجلس موظف است شرایط حقوق کارگری را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند، اضافه کرد: مابقی مسائل را می‌بایست طبق اصل سه جانبه گرایی مذاکره کنیم زیرا زمانی که سفره کارگر ما کوچک و کوچک‌تر می‌شود، بی تردید کار انجام نمی‌گیرد و بخش تولید در جامعه آسیب می‌بیند.

۸ میلیون کارگر اتباع بیگانه در کشور وجود دارد

سهل آبادی با اشاره به اینکه امنیت کاری برای نیروی کار ایرانی کم شده است، ابراز داشت: هشت میلیون کارگر بیگانه و اتباع افغانستانی در این کشور وجود دارد که مجوز دارند یا ندارند اما امروز در بخش ساختمان که نزدیک به ۷۰ درصد افاغنه مشغول کار هستند تمام شغل‌های مربوط به ساختمان را در شهر اصفهان و اطراف آن از دست دادیم و اساتید ایرانی بنایی، گچ کاری و موزائیک کاری تعداد اندکی باقی مانده است زیرا همه کار ساختمان به افغانستانی‌ها سپرده شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از مشاغل به نیروی کار افغانستانی سپرده شده است که فقط ارز از مملکت ما می‌برند و در زمان بازگشت به کشورشان حتی یک طاقه پارچه بافت از اصفهان هم نمی‌برند و این شرایط امنیت حرفه‌ای فرزندانمان را کم می‌کند.

رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان با بیان اینکه لازم است برای حفظ امنیت شغلی و حرفه‌ای کارگر ایرانی راهکاری اندیشیده و مهیا شود، تاکید کرد: لازم است فرمایشات رهبر انقلاب تفسیر و اجرایی شود.

سهل‌آبادی ادامه داد: مقرر شد ۲۷ درصد حقوق کارگر را اضافه کنیم هنوز اعمال نشده، تورم افزایش داشته است؛ مسؤولان محترم با افرادی رو به رو هستیم که از نظر روحی هر روز ضعیف‌تر می‌شوند و باید برای معیشت، درمان و مسکن کارگر برنامه‌ریزی و تصمیم صحیح اتخاذ شود.

کد خبر 6095141

دیگر خبرها

  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • غریب آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان
  • مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند
  • برنامه های عملیاتی عدلیه  کرمان در سال۱۴۰۳ تشریح شد
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • تشریح برنامه‌های هفته معلم/ معلم کردستانی نمونه کشوری شد
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد