Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی یوسفی عصر روز چهارشنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران در مرکز علمی کاربردی مشکات ولایت استان البرز برگزار شد، افزود: دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی استان البرز در حدود ۲۴۰ رشته تحصیلی توسط سه هزار مدرس حق التدریس تحصیل می کنند.

وی در ادامه به ماموریت و راهبردهای دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد و اظهار داشت: شعار این دانشگاه اشتغالزایی است که اگر با سایر دانشگاه ها مقایسه شود درصداشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه بسیار بالاتر از دیگر دانشگاه ها است حتی بسیاری از دانشجویان در حین تحصیل شاغل می شوند و یا اینکه افراد شاغل این دانشگاه را انتخاب می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تحصیل در مراکز علمی کاربردی به بهره وری بهتر شغلی کمک می کند، گفت: در جامعه امروزی نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا داشتن مهارت بسیار مهم است که در همین راستا رشته های دانشگاه علمی کاربردی با سایر دانشگاه ها متفاوت است و حوزه های مورد نیاز بازار کار در این دانشگاه تدریس می شوند و به همین دلیل افراد شاغل این دانشگاه را انتخاب می کنند.

یوسفی با بیان اینکه در بسیاری از مراکز، کلاس های درس در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می شود، افزود: در بعضی از دانشگاه ها وقتی صحبت از پژوهش می شود شاید مواردی که در کشور مورد استفاده نباشد مطرح می شود ولی در علمی کاربردی پژوهش کاربردی را مدنظر قرار می دهیم.

وی با اشاره به اینکه مراکز علمی کاربردی فعالیت های تخصصی خود را دارند، تصریح کرد: پژوهش ها در این دانشگاه ها فعال تر کردن فناوری در زمینه رشته های تحصیلی است.

وی نمونه این فعالیت های تخصصی را در مرکز مشکات ولایت عنوان کرد که در ماه مبارک رمضان به صورت مجازی برگزار شد که منجر به انتخاب آن ها به عنوان نمونه کشوری شد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز گفت: بالاترین درصد اشتغال در بین تمام دانشگاه ها را دارد.

رویکرد دانشگاه علمی کاربردی اجرای رویدادهای استارتاپی

یوسفی یکی از رویکردهای دانشگاه علمی کاربردی را اجرای رویدادهای استارتاپی عنوان کرد و افزود:  تمام این مراکز این رویدادها را دارند به طوریکه افراد ایده هایی را که در حیطه شغلی مساله محوری که مطرح می شود را عرضه می کنند و اساتید مشکلات عملیاتی ایده ها را رفع کرده و در رفع نیاز مالی آنها برای تجاری سازی ایده کمک می کنند ضمن اینکه در این رویدادها سرمایه گذاران نیز افراد دارای ایده را شناسایی می کنند.

یوسفی به مصوبه ای در دولت قبل نسبت به مراکز علمی کاربردی اشاره کرد که مراکزی که وابسته به دستگاه های دولتی هستند حذف شوند که در اجرای این دستورالعمل ۱۱ مرکز در البرز حذف شدند که به جای بعضی از آن ها مراکز جدیدی راه اندازی شد.

وی گفت: نمونه این مراکز جدید مرکز علمی کاربردی مشکات ولایت است که به جای مرکز علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان البرز فعال شده است.

ایجاد ۱۰ رشته جدید تحصیلی در مرکز علمی کاربردی مشکات ولایت

رییس مرکز علمی کاربردی مشکات ولایت نیز در این نشست گفت: این مرکز از سال ۱۳۹۸ با هدف ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی در استان البرز تاسیس شد.

راحله صالحی با بیان اینکه این مرکز پیش از آن به مدت هشت سال به عنوان مرکز علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز فعالیت می کرد، افزود: در این مرکز علمی کاربردی ۲۳ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی تدریس می شود که در سال تحصیلی جدید نیز ۱۰ رشته تحصیلی جدید افزوده شده است.

مرکز علمی کاربردی مشکات ولایت نمونه کشوری شد

رییس مرکز علمی کاربردی مشکات ولایت اظهار داشت: مرکز علمی کاربردی مشکات ولایت به همت دانشجویان ساعی و فعال و اساتید مجرب توانست در سال ۱۴۰۱ عنوان مرکز علمی کاربردی نمونه قرآنی کشور در جشنواره قرآن و عترت را کسب کند.

وی بیان داشت: یکی از خصوصیت های مرکز مشکات ولایت این است که خیلی نیازمند نیست دانشجویان اعلامی برای اشتغال در دستگاه های دولتی داشته باشند بلکه با رشته تحصیلی که دارند می توانند از این ادارات مجوزهای لازم را بگیرند تا ایجاد اشتغال کنند.

به گفته صالحی تاکنون ۳۵۰ نفر از این مرکز علمی کاربردی فارغ التحصیل شده اند و هم اکنون نیز ۵۴۰ دانشجوی فعال در این مرکز هستند.

برگزاری استارتاپ بوستان قرآنی در البرز

در ادامه این نشست محمدسعید شعله، مسوول واحد آموزش و پژوهش مرکز علمی کاربردی مشکات ولایت نیز به اقدامات حوزه آموزشی و پژوهشی این مرکز اشاره کرد و گفت: قرار است در روز ۱۹ آبان ماه سال جاری استارتاپ بوستان قرآنی توسط این مرکز برگزار شود.

وی اظهار داشت: در استارتاپ بوستان قرآنی طرح و ایده اش این است که اولین بوستان قرآنی کشور یا منطقه را در کرج داشته باشیم.

شعله گفت: مرکز مشکات ولایت قصد دارد رشته های IT و قرآنی را در کنار هم قرار دهد تا در بوستان قرآنی بتوان اخلاق قرآنی را معرفی کرد و نمادهایی قرآنی اسلامی برای تاثیرگذاری در کودکان ایجاد شود.

وی افزود: هزینه ایده های برتر توسط واحد قرآنی شهرداری و سیما و منظر پرداخت و جوایز داده و به کارگیری آن اعلام می شود.

برچسب‌ها پژوهش دانشجو استارتاپ اشتغال زایی قرآن کریم استان البرز دانشگاه جامع علمی کاربردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پژوهش دانشجو استارتاپ پژوهش دانشجو استارتاپ اشتغال زایی قرآن کریم استان البرز دانشگاه جامع علمی کاربردی بوستان قرآنی رشته تحصیلی استان البرز دانشگاه ها مراکز علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، اولین نخبه قرآنی که کتابت قرآن به شیوه ای خلاقانه بر روی شمشیری به طول  سه متری را انجام داده است.
این اثرهنری از جنس چوب است و  آیات قرآن کریم با سوزن فولادی  روی آن حک شده است .
خط استفاده شده در این اثر خط نسخ است و طراحی این طرح هنری و کتابت قرآن یکسال به طول انجامید.
دومین نخبه قرآنی که در زمینه تفسیر المیزان و نوشتن آن به زبان لاتین است تجلیل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی