Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیابی به فناوری تولید ریل سوم برای رفع نیازهای شبکه مترو، کاشت گیاهان دارویی در باغچه همسایگی محله ایوانک، حذف تنه جوش و پاجوش بیش از هفت هزار اصله درخت و همچنین نوسازی معابر خیابان آزادی از مهمترین اخبار شهر تهران است.

به گزارش عصر چهارشنبه خبرنگار ایران اکونومیست، سرپرست مدیریت تجهیزات شرکت مترو تهران اعلام کرد: فناوری تولید ریل سوم که وظیفه تامین برق مورد نیاز قطارهای شهری را برعهده دارد، در داخل کشور بومی‌سازی شده و حتی برخی شرکت‌های داخلی، نمونه‌های موفق و استانداردی از ریل سوم را به صورت آزمایشی و در مقیاس محدود تولید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسان رضایی با اعلام مطلب فوق افزود: ریل سوم یکی از تجهیزات اصلی شبکه خطوط راه‌آهن ریلی زیرزمینی به حساب می‌آید که وظیفه انتقال توان الکتریکی به قطارها از طریق اتصال لغزنده را برعهده دارد. فناوری تولید ریل سوم که از بخش‌های مختلف فلزی و آلیاژی تشکیل شده است، بسیار پیچیده بوده و ظرافت‌های خاص ساخت آن در زمره صنایع با تکنولوژی بالا به شمار می‌آید. به طور مثال نوع سطح مقطع خاص ریل سوم، استحکام قطعه، قابلیت پایداری پوشش فولادی در سطح تماس با قطار و نیز رعایت وزن سبک آن از جمله ویژگی‌هایی است که باید در تولید ریل مذکور به صورت بسیار دقیق با جزئیات کامل رعایت شود.

سرپرست مدیریت تجهیزات شرکت مترو تهران در ادامه گفت: خوشبختانه با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر، برخی شرکت‌های صنعتی داخلی موفق شده اند به فناوری خاص تولید ریل سوم دست پیدا کرده و حتی نمونه‌های موفقی را پس از طی مراحل مختلف تست‌های مکانیکی و الکتریکی، ارائه دهند در واقع می توان گفت امروز شرایط برای تولید انبوه ریل سوم توسط صنعتگران متخصص ایرانی فراهم آمده است که این امر در کاهش هزینه های ساخت و تولید قطعات برقی خطوط مترو کلانشهرهای کشور، می تواند بسیار موثر واقع شود. این در حالی است که هزینه تهیه هر یک کیلومتر ریل سوم ازطریق شرکت‌های خارجی حدود ۲۱۰ هزار یورو بوده و امروز حداقل نیاز شبکه خطوط مترو شهرهای بزرگ به ریل سوم، بیش از ۲۰۰ کیلومتر است.

وی خاطرنشان کرد: به کمک شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه صنعت مترو، بسیاری از قطعات سیستم برق رسانی به قطارهای شبکه راه‌آهن ریلی زیرزمینی در داخل کشور تولید می شود که این امر در کاهش خام فروشی مواد اولیه تولیدی و نیز ایجاد اشتغال و کاهش خروج ارز از کشور بسیار تاثیرگذار است.

کاشت گیاهان دارویی در باغچه همسایگی محله ایوانک

سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ اعلام کرد: شهروندان محله ایوانک با مشارکت در طرح باغچه همسایگی به کاشت گیاهان دارویی و صیفی جات پرداختند.

اکرم رجای، با اشاره به اینکه طرح باغچه همسایگی از سال گذشته کلید خورده، گفت: این طرح در راستای پویش ارتقا فرهنگ آپارتمان‌نشینی و با هدف ارتقای مسئولیت‌پذیری شهروندان برای نگهداشت فضای سبز و محیط‌زیست، تقویت حس تعلق محله‌ای، ارتقای زیبایی منظر محیط سکونت و بهبود روابط همسایگی  با مشارکت مدیرمحله ایوانک اجرا شد  که با ایجاد این باغچه  موفق شدیم تعداد زیادی از ساکنان را دورهم جمع کنیم.

وی افزود: شهروندان این محله خودشان با تکیه بر فرهنگ آپارتمان‌نشینی، مسئولیت ایجاد فضای سبز و نگهداری از آن را به عهده گرفتند.

رجای خاطرنشان کرد: فضایی در محوطه سرای محله  ایوانک مدت‌ها رها شده بود، به همین دلیل با مشارکت شهروندان محله به باغچه تبدیل و کاشت و پرورش انواع گیاهان دارویی و صیفی در آن شروع شد و در مراسمی که خود شهروندان حضورداشتند این محصولات برداشت شد.

 

حذف تنه جوش و پاجوش بیش از ۷ هزار اصله درخت در منطقه ۱۹

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ از حذف تنه جوش و پاجوش بیش از هفت هزار اصله درخت در این منطقه طی دوهفته اخیر به منظور تقویت تنه درختان،حذف آفات و تقویت درخت در بوستان ها، بزرگراه ها، میادین و جنگلکاری ها  به همت عوامل اجرایی فضای سبز نواحی پنجگانه خبر داد.

علیرضا جعفری در تکمیل خبر عملیات حذف تنه جوش و پاجوش درختان تصریح کرد: طی برنامه ریزی صورت گرفته عملیات حذف تنه جوش و پاجوش بیش از هفت هزار اصله درخت به منظور جلوگیری از رشد بی رویه پاجوش درختان به اجرا درآمد و این اقدام باعث ایجاد شکل مناسب در تاج درختان و جلوگیری از رشد بی رویه شاخه‌های اضافی می شود.

به گفته این مسئول با حذف این شاخه‌های اضافی، انتقال مواد غذایی به تاج درختان بیشتر شده و باعث شادابی و سرسبزی ایجاد فرم مناسب در نمای کلی درختان خواهد شد.

وی در خصوص سایر اقدامات حوزه فضای سبز طی دوهفته اخیر به چمن زنی وحاشیه زنی ۷۰ هزار متر مربع، اصلاح ۵۰۰ تشتک به صورت روزانه، سوزن کشی پنج هزار ۵۰۰ مترمربع در سطح جنگلکاری وحذف سرشاخه های خشک و شکسته و سرگیر در معابر بوستان ها و خیابان ها به صورت مستمر اشاره کرد همچنین رفع نواقص ۳۰ عدد وسایل بازی کودکان ،۲۸ عدد وسایل بدنسازی ورفع نواقص و تعمیر ۹۳ شعله پایه چراغ انجام شده است .

خیابان آزادی درزگیری شد

شهردار منطقه ۱۰ از درزگیری آسفالت خیابان آزادی به منظور نوسازی معابر و بهبود کیفیت تردد شهروندان خبر داد.

رضا شرفی درباره اقدامات انجام شده در حوزه فنی و عمرانی در مرداد ماه گفت: شهرداری منطقه ۱۰ در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان و افزایش رضایتمندی آنها، رویکرد خویش در ارائه خدمات را به سمت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های کوچک مقیاس سوق داده و در این راستا، معتقد است که این رویکرد می‌تواند رضایتمندی بیشتری در میان شهروندان به دست آورد.

وی با بیان اینکه حوزه فنی و عمرانی منطقه در مرداد ماه، در تداوم برنامه‌های خود، سیاست تبدیل نهر روباز به کانیو کتابی را دنبال کرد، اظهار داشت: در این مدت ۱۸۰ مترطول در کوچه‌های بیک محمدی و رستمی و فرعی‌های آنها در خیابان هاشمی، ۷۵۰ مترطول در خیابان هاشمی، کوچه هوشمند و فرعی‌های آن و همچنین ۷۰ مترطول در خیابان شهید سبحانی، کوچه مومنی نهای روباز آنها به کانیو کتابی تغییر یافته‌ است.

شهردار منطقه ۱۰ ادامه داد: همچنین شیب کانیو کتابی کوچه فرداد در خیابان مالک اشتر به منظور روان‌سازی آب‌های سطحی اصلاح و روکش آسفالت آن نیز ترمیم شد تا شهروندان تردد بهتر و روان‌تری را داشته باشد.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شهرداری منطقه نوزده تهران ، شهرداری منطقه ده تهران ، شهرداری منطقه دو تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهرداری منطقه ده تهران شهرداری منطقه دو تهران هزار اصله درخت باغچه همسایگی گیاهان دارویی شهرداری منطقه محله ایوانک فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۴۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)

بانک دی به منظور تکمیل کادر فنی خود در زمینه پشتیبانی، نگهداری و توسعه سامانه‌های مرتبط با حوزه امنیت و راهبری فناوری اطلاعات، از متخصصان حوزه فناوری اطلاعات دعوت به همکاری کرد.   به گزارش روابط عمومی بانک دی، واجدین شرایط می‌توانند رزومه و مستندات خود شامل مشخصات هویتی، سوابق تحصیلی و کاری، دوره‌های آموزشی، پروژه‌های انجام شده، توانمندی‌های تخصصی و فنی خود را به پست الکترونیک ims@bank-day.ir  ارسال کنند.   شرایط عمومی:   •   خانم‏‏‏/ آقا (در خصوص آقایان دارای کارت پایان خدمت ‏‏‏‏/ معافیت غیر پزشکی)   •   دارای حداقل مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در رشته تحصیلی کامپیوتر‏‏‏‏/ فناوری اطلاعات (IT)   •   شرایط سنی ۲۲ تا‏‏ ۴۰ سال   •   دارای گواهی عدم سوء پیشینه   •   عدم اشتغال به تحصیل   •   توانایی کار گروهی   •   علاقه‌مند به توسعه شخصی   •   سکونت در شهر تهران   شرایط و قابلیت‌های اختصاصی نیروی متخصص در حوزه امنیت و راهبری فناوری اطلاعات   •   حداقل ۳‏‏‏‏ سال تجربه کاری مرتبط در امنیت اطلاعات (فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه‌های دولتی معاف از این بند می‌‌باشند)   ۱- مسلط به مفاهیم شبکه‌های کامپیوتری و دارا بودن تجربه کاری   ۲- مسلط به مفاهیم امنیت سایبری   ۳- توانایی کار با داشبوردهای آنتی ویروس و EDR,XDR,…   ۴- آشنایی و تجربه کاری با تجهیزات شبکه مانند Firewall, UTM , WAF   ۵- آشنایی با سرویس های مایکروسافتی از جمله (Active Directory – DNS – DHCP – Exchange)   ۶- آشنایی با حملات سایبری (SQL , XSS ,Phishing, DDoS, Malware , …) و نحوه مقابله با آنان   ۷- آشنایی با مفاهیم و استانداردهای امنیت اطلاعات از جمله  ISMS   ۸- آشنایی با مقاوم‌سازی امنیتی و تنظیمات تجهیزات زیر ساختی مرتبط با شبکه‌های کامپیوتری   ۹- آشنایی و تجربه کاری در حوزه تست نفوذ شبکه و نرم افزار   ۱۰- آشنایی با مفاهیم و تجربه کاری در بهره برداری از ابزارهای مرکز عملیات امنیت (SOC)   ۱۱- آشنایی و تجربه کاری در حوزه مدیریت پروژه‌های حوزه فناوری اطلاعات   ۱۲- آشنایی با چارچوب و استانداردهای مدیریت فناوری اطلاعات نظیر ITIL, COBIT , …   ۱۳- آشنایی و توانایی کار با ابزارها و روش‌های مدیریت پروژه   ۱۴- آشنایی با ابزارهای حوزه SIEM، آشنایی با روش‌های جمع آوری LOG تجهیزات و کار با آنها   ۱۵- توانایی کار به‌صورت شیفتی در مرکز عملیات امنیت  کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وام بانکی 300 میلیون تومانی بانک دی با سود کم

دیگر خبرها

  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر