Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:47:26 GMT

حمایت از زوج‌های فرهنگی و دانشجومعلم

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۵۱۸۹

حمایت از زوج‌های فرهنگی و دانشجومعلم

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه قرارگاه ملی جمعیت وزارت آموزش و پرورش که به ریاست وزیر آموزش و پرورش و اعضای مرتبط شورای معاونان در محل دفتر وزیر تشکیل شد، حمایت از زوج‌های جوان فرهنگی و دانشجو معلم در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دستور کار قرار گرفت.

زهرا پناهی روا مشاور وزیر در امور زنان و دبیر قرارگاه ملی جمعیت وزارت آموزش و پرورش با اعلام این خبر افزود: وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی شانزده میلیون دانش‌آموز و بیش از یکصد هزار دانشجو معلم و یک‌میلیون معلم و فرهنگی، فراگیرترین و مؤثرترین نهاد در تحقق قانون حمایت از خانواده و تعالی جمعیت به شمار می‌رود و در راستای منویات مقام معظم رهبری و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، قرارگاه ملی جمعیت آموزش‌وپرورش زیر نظر وزیر آموزش‌وپرورش تشکیل‌شده است و این موضوع را با تشکیل کارگروه‌های ویژه در ستاد و استان‌ها با جدیت دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر قرارگاه ملی جمعیت وزارت آموزش‌وپرورش افزود: ماده ۳۵ و ۳۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مختص وزارت آموزش و پرورش است و بندهایی از مواد ۲۲ و ۲۵ و مواد ۲۰، ۲۸،۱۷ و ۱۵ نیز در حوزه آموزش و پرورش است که در این راستا تقسیم وظایف در حوزه‌های معاونین و سازمان‌های ذی‌ربط داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری برای نقل و انتقالات فرهنگیان در این زمینه تسهیلاتی دیده و ابلاغ شده است. در راستای حمایت از جوانی جمعیت، سیاست‌های کلی خانواده و به منظور حفظ کیان و انسجام این نهاد و با حمایت وزیر آموزش‌وپرورش و دستور معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع در قالب بخشنامه رسمی موافقت با انتقال استثنا همکاران ذی‌نفع برای شاخص‌های ازدواج و فرزندآوری انجام شده است.

پناهی روا افزود: در حوزه تربیت‌بدنی یک هزار سالن ورزشی در روزهای پایانی هفته (پنج‌شنبه و جمعه) در اختیار اولیای دانش آموزان به‌صورت رایگان قرار می‌گیرد.

دبیر قرارگاه ملی جمعیت وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: در جلسه قرارگاه مقرر شد تمام ارکان وزارت آموزش و پرورش در زمینه فرهنگ‌سازی و اجرای مطلوب این قانون، مشارکت و نقش‌آفرینی جدی داشته باشند و بخش‌های مرتبط با وزارت آموزش‌وپرورش تدابیر ویژه حمایتی از زوج‌های جوان فرهنگی و دانشجو معلم را در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر 5572171 علی قدمی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده یوسف نوری دانشجو معلم فرهنگیان خوابگاه متأهلی شهرداری تهران شورای شهر تهران اربعین حسینی شهر تهران سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مترو علیرضا زاکانی شورای شهر آلودگی هوا سازمان محیط زیست هلال احمر جمهوری اسلامی ایران میراث فرهنگی سازمان تامین اجتماعی یوسف نوری وزارت آموزش و پرورش آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت زاکانی از طرح نور پلیس

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه نشست دولت با اشاره به نقش شهرداری در موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: شهرداری در این حوزه یک وظیفه قانونی و اخلاقی و شرعی دارد و آن نیز این است که بتواند محیط‌بانی کرده تا فضا به سمت بی عفتی و بی حجابی در جامعه گسترش پیدا نکند.

بیشتر بخوانید: بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

وی ادامه داد: در همین راستا قرارگاهی شکل گرفته است و کارهایی دارد انجام می‌شود ولی علی القاعده این تلاش باید مضاعف شود.

زاکانی در ادامه ضمن حمایت از طرح نور پلیس گفت: طرح‌های پلیس باید مورد حمایت قرار بگیرد و ما هم در جهت همکاری و کمک به آن کاملا آماده هستیم.

گفتنی است براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایفی بر عهده دستگاه در رابطه با موضوع عفاف و حجاب قرار داده شده است.

طی سال‌های گذشته عدم توجه کافی دستگاه‌ها به این مصوبه موجب شد تا رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت کشور مسئولیت دهد تا پیگیری‌های لازم برای انجام وظایف دستگاه‌ها صورت گیرد.وزارت کشور نیز قرارگاهی در این موضوع تشکیل داده که شهردار تهران نیز عضو این قرارگاه است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1228991 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش‌وپرورش: مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت رقم خورد، اما...
  • معلم، نویدبخش آینده روشن
  • آموزش، نقطه مشترک بین ارتش و آموزش وپرورش است 
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • ‌مشکل کمبود معلم در استان فارس حل می‌شود/ تشکیل قرارگاه تکریم مقام معلم
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است