Web Analytics Made Easy - Statcounter

حکیم قیم ، مدیرعامل پالایشگاه آبادان در نشست با خبرنگاران گفت : تولید فیلتر اختصاصی برای پالایشگاه آبادان برای جلوگیری از آلایندگی واحد کت کراکر پالایشگاه آبادان در مرحله مطالعاتی قرار دارد.

به گفته او واحد کت کراکر واحد فاز ۳ که در سال ۹۰ با تکنولوژی غربی راه اندازی شد با تمام شرایط زیست محیطی همخوانی دارد اما چون پالایشگاه در مرکز شهر قرار دارد ، همین میزان استاندارد هم مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول گفت: پالایشگاه آبادان تنها پالایشگاهی است که با سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری تقاضا داده چنین دستگاهی طراحی شود تا با نصب آن همین میزان آلایندگی هم وجود نداشته باشد.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت:پیش بینی می‌شود طراحی و نصب این دستگاه چهار سال طول بکشد که این روند از سال گذشته آغاز شده است.

آقای قیم در ادامه به مشکل ایجاد شده در واحد کت کراکر اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های پالایشگاه ۱۳ کارخانه‌ای آبادن واحد تک کراکر یا تولید بنزین است که در ۲ ماه گذشته دچار مشکل نشتی شدید آب شده و که طبق استاندارد‌ها باید واحد بهینه سازی تعطیل می‌شد.

او علت تعطیل نشدن این واحد داری مشکل را همزمانی با سفر‌های تابستانی و احتمال ایجاد کمبود بنزین در کشور اعلام کرد و گفت: در این مدت بیش از یک هزار نیروی متخصص و موقت به صورت شبانه روزی در حال تعمیر آن بودند.

استخدام ۳۰۰ بومی در پالایشگاه آبادان

مدیرعامل پالایشگاه آبادان از راه اندازی بخش نخست فاز ۲ پالایشگاه آبادان در آینده‌ای نزدیک حبر داد و وعده داد تا ۲ ماه آینده بخش‌هایی از این فاز فعال می‌شود و با راه اندازی کامل آن تا بین هشت تا ۱۲ ماه آینده ۳۰۰ نیروی بومی و متخصص استخدام می‌شوند.

بنا به اظهارات این مسئول افراد متقاضی برای استخدام بر اساس بخشنامه‌های وزارت نفت از طریق آزمون مصاحبه و گزینش از ۲ ماه آینده از میان تحصیل کرده‌های منطقه شامل شهر‌های آبادان، خرمشهر و اروندکنار استخدام می‌شوند، اما زمان آزمون هنوز مشخص نیست.

او با بیان اینکه به زودی تولیدات این پالایشگاه از طریق آبی هم صادر می‌شوند گفت: بر اساس مصوبه بودجه سال ۱۴۰۱ به پالایش و پخش مجوز داده شده است که به میزان ۲۵۶ میلیون یورو محصولات پالایشگاهی را صادر کنند که شامل همه محصولات از جمله بنزین، گازوئیل، آل. پی جی، نفت کوره و دیگر محصولات است.

او در ادامه تاکید کرد: بدون شک طبق مقرارت موظف هستیم که پنج محصول اصلی که در کشور مصرف می‌شوند را به اداره پخش تحویل دهیم و مازاد بر آن را صادرات کنیم.

قیم با بیان اینکه صادرات از طریق اسکله انجام می‌شود. انجام مستمر صادرات نفتی از آبادان را مقدمه لایروبی اروند دانست و گفت: طبق اطلاعات دریافتی اگر صادرات محصولات نفتی به مدت چند ماه به صورت پیاپی انجام شود تامین بودجه‌ای معادل ۲۰ میلیون دلار برای لایروبی دهانه اروند انجام می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان نوید تبدیل پالایشگاه آبادان به نخستین پالایشگاه از نظر تولیدات نفتی را هم داد و گفت: برنامه ریزی شده است که علاوه بر ایجاد واحد‌های جدید با ظرفیت تولید تعریف شده از ظرفیت واحد‌های قدیمی با بهسازی استفاده و ظرفیت کلی تولید را بالاترین میزان در کشور رساند.

قیم همچنین در سخنان خود از افزایش ۲ تا سه برابری بودجه اختصاص یافته برای ورزش خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پالایشگاه آبادان تولیدات نفتی مدیرعامل پالایشگاه آبادان پالایشگاه آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد روستا ظهر شنبه در نشست با شهرداران شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران افزود: همه شهرهای استان در مسیر آلایندگی نفت جنوب هستند و شامل دریافت عوارض آلایندگی شدند.

وی بیان داشت: وصول عوارض آلایندگی کار سخت و طاقت فرسایی است و مسئولان شهرداری‌ها باید در حوزه عمرانی و مبلمان شهری این اعتبارات را هزینه کنند.

روستا تصریح کرد: دغدغه ما مصرف بهینه این تخصیص‌ها و جهت دهی به سمت طرح‌های عمرانی است و انتظار می‌رود شهرداری‌های سه شهر بزرگ استان، فهرستی از طرح‌های عمرانی برای بهبود فضای شهری ارائه دهند.

وی افزود: از محل آلایندگی، اعتبارات برای طرح‌های عمرانی در راستای بهبود فضای شهری اختصاص خواهد یافت.

کد خبر 6096278

دیگر خبرها

  • سود ۳۱۷ میلیون دلاری پالایشگاه آبادان در سال گذشته
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده
  • پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به‌دلیل زیان‌ده‌بودن، رایگان واگذار شود، سال پیش به سوددهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی رسید
  • پالایشگاه آبادان که در دولت گذشته قرار بود رایگان واگذار شود، به سوددهی رسید
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • سوخت و بیمه لنج‌داران باید پیگیری شود
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان