ساپینتو: من آدم مذهبی ای هستم | عالی نیستم پس تحریکم نکنید!
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۵۷۰۵
به گزارش همشهری آنلاین ریکاردو ساپینتو سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری قبل بازی تیمش مقابل مس کرمان در هفته سوم رقابتهای لیگ برتر اظهار کرد: مس کرمان تیمی است که در هفته گذشته گلهای زیادی زد و باعث شگفتی شد. این تیم به تازگی به لیگ برتر آمده است و نشان داده است که تیم خوبی است. مس کرمان از نظر امتیاز با ما برابر است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او در پاسخ به این سوال که چه زمانی به شناخت کامل از استقلال خواهید رسید، گفت: نمیشود شناخت ۱۰۰ درصدی ایجاد شود. من ایدههای زیادی در فاز حمله و دفاع دارم. زمان میخواهد تا چیزهایی که میخواهم عملی شود. از رفتار بازیکنانم فعلا راضی هستم و مسائلی که مد نظرم است، در میدان پیاده میشود. بازی فقط بحث تهاجمی نیست. در بازی مقابل سپاهان و ملوان، حریف منتظر تک فرصتهای گلزنی است. مس کرمان تیمی است که میخواهد از استقلال امتیاز بگیرد و منتظر اشتباهات کوچک هستند تا به گل برسند. اگر بخواهیم با یک بازی مثبت پیش برویم و مثبت کار کنیم، میتوانیم ریسک کنیم. ما تیمی نخواهیم بود که منتظر حریف باشیم. باید حریف خود را کنترل کنیم و برای اینکه اینطور بازی کنیم، باید از نظر فیزیکی و ذهنی آماده باشیم.
سرمربی استقلال درباره مسائلی در خصوص جادوگری در فوتبال گفت: دوست ندارم به این مسائل اعتقاد داشته باشم. یک نفر در فوتبال به من گفت امکان هر چیزی وجود دارد. برخی مربیان را میشناسم که خرافاتی هستند. من مذهبی هستم ولی این مسائل را دخیل نمیکنم.
ساپینتو در خصوص کسب عنوانهای قهرمانی برای استقلال گفت: این چیزی است که آرزوی من است و سعی و تلاش خود را میکنیم. تنها ما نیستیم و ۳ تیم دیگری هم هستند که این آرزو را دارند. تمرکز ما روی بازیهای بعدی است.
او درباره ترکیب دفاعی تیمش گفت: من نمیخواهم درباره استراتژی تیم صحبت کنم. ما برای هر بازی استراتژی متفاوت داریم. فردا خواهید دید که چه برنامهای داریم.
سرمربی استقلال درباره حضور هواداران در استادیوم آزادی خاطرنشان کرد: منتظر هستم که این فضای عالی را با خانواده خودم و طرفداران تجربه کنم. امیدوارم هیجان را تا آخرین لحظه در بازی ببینم. فردا همه باهم میجنگیم. ۹۰ دقیقه میجنگیم تا سه امتیاز بازی را به دست بیاوریم.
ساپینتو درباره رفتارهایی که در کنار خط در ۲ بازی اخیر استقلال داشته است، گفت: من یک فرد عاطفی هستم اما در آخرین بازی، یک بخشهایی از بازی ناامیدکننده بود. ما خوششانس نبودیم و گل خوردیم. تصمیمهای غلط داوری هم در بازی با ملوان تاثیرگذار بود. در بازی با سپاهان هم یک پنالتی برای ما نگرفتند. این چیزها دست به دست هم داد که واکنشهای من را در پی داشته باشد. در آخرین بازی هم گل پیمان بابایی درست بود. بعضی وقتها این چیزها باعث واکنش آدم میشود. من میخواهم کسی به کس دیگر بیاحترامی نکند. در بازی با ملوان از گروه پزشکی تحریک شدم. آنها برای حمایت از تیمشان نیامدند و باید کار خودشان را انجام دهند. این تحریک خیلی بزرگی بود. ببخشید که من عالی نیستم. من به عنوان مربی باید رفتار خوبی داشته باشم اما من را تحریک نکنید. این یک بازی عاطفی است.
سرمربی استقلال افزود: امیدوارم داوران با ما ناعادلانه برخورد نکنند. شاید برخی اوقات موافق تصمیم داور نبودم. من آخر بازی با داور صحبت کردم و مودبانه برخورد کردم. شاید ۲ نفر عقیده مختلف داشته باشند و باید صحبت کنیم تا وضعیت مشخص شود. ما در هر بازی ۳ تیم داریم و هر تیم میخواهد بهترین خود را نشان دهد. باید یک نتیجه عادلانه رقم بخورد. وقتی میبینم که آنها عملکرد خوبی دارند، انتظار دارم که این فرصت را بدهند که با داوران صحبت کنم. من با داوران مشکلی ندارم. شاید با برخی تصمیمهای آنها مشکل داشته باشم. امیدوارم آنها از کارت های خود استفاده نکنند. برخی اخبار هم نادرست منتشر شده است و این مساله شکل کمدی دارد و من ترسی از این مسائل ندارم. پلیس یک حرفی زد که نادرست بوده است و این مساله به یک کنفرانس خبری در پرتغال مربوط میشود. من میخواهم درباره زنان ایرانی صحبت کنم. این خبر خیلی خوبی است. استادیوم بدون حضور بانوان فضای خوبی ندارد. بهترین تصمیم در این رابطه گرفته شده است. به بانوان طرفدار استقلال تبریک میگویم و این برای من افتخار است که اولین تجربه خود را با بانوان در استادیوم آزادی داشته باشد.
کد خبر 700392 برچسبها لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلالمنبع: همشهری آنلاین
کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال لیگ برتر مس کرمان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آیت الله ابراهیم امینی و تربیت عقلانی
این هفته مصادف بود با سالگرد ارتحال عالم مجاهد و پارسا آیتالله شیخ ابراهیم امینی نجف آبادی. این دانشمند پرتلاش و اندیشمند جزو شخصیت هایی است که چهره تابناکش در میان گرد و غبار سیاست ناشناخته مانده است. برای آشنایی بیشتر با اندیشه و رفتار این عالم بزرگ به سه نکته کلیدی اشاره می کنم
۱ _ ایشان از معدود صاحب نظران حوزه تربیت و پرورش در حوزه علمیه قم بود که مسایل تئوریک علم اخلاق را با صورت بندی کاربردی و متناسب با شرایط زمان تبیین می کرد. ایشان در دهه شصت و هفتاد بدون سر و صدا و تبلیغات، جلسات خصوصی متعددی با طراحان شیوههای تربیتی آموزش و پرورش داشتند که مبانی علم اخلاق را با تاکید بر تربیت فکری و رشد عقلی تشریح می کردند. اهل تحقیق و تجربه می دانند که این روش دیربازده ولی پایدار است. در مقابل ایشان گروه دیگری در حوزه بودند که با اعتقاد به روشهای «زود بازده و تاثیرگذار آنی» مبانی تخیل و رؤیا و کرامت را جایگزین تعقل و تفکر نمودند. این گروه از اواسط دهه هشتاد بتدریج مراکز پرورشی و تبلیغی کشور را به تصرف خود درآوردند. شیوه خواب گرایی و رؤیا پردازی و کرامت سازی به سرعت در اکثر منابر، محافل مذهبی، سخنرانی ها، تریبونها و حتی کلاسهای درس فرا گیر شد. و با خالی شدن سنگر نماز جمعه از خطیبانی چون آیتالله جوادی آملی، آیتالله امینی، آیتالله استادی و آیتالله هاشمیرفسنجانی که از مدافعان و مرزبانان نظریه اول بودند میدان به دست کسانی افتاد که نه اعتقادی به آن روش داشتند و نه از توانایی لازم علمی برای ورود در آن مباحث برخوردار بودند. کم کم نظریه دوم گسترش یافت بویژه از طریق هیئت های مذهبی خاص که با پوشش مستقیم و سراسری صدا و سیما همراه بود. طراحان این روش با کمک کارشناسان مذهبی! با چنین رویکرد، چهره خاصی از اسلام و تشیع را به نمایش گذاشتند که بن مایه اش توهمات و تخیلات با روکشی از آیات و روایات بود.
البته این روش زود بازده است یعنی یک فرد با یک جلسه ممکن است تغییر کرده به معنویات راغب شود. اما چون زیرساخت عقلانی ندارد با همان سرعت که پدید آمده با همان سرعت ناپدید و زایل می گردد. جامعه امروز ما روشنترین مصداق و شاهد بر ناکارآمدی روشی است که این طرز فکر در دو دهه گذشته با کنار گذاشتن صاحب نظران عقل گرا و در اختیار قرار دادن تمامی شبکههای صدا و سیما در خدمت ترویج روبنایی مذهب و تربیت دینی بر اساس «احساس بدون اندیشه» به دست آورده است. در حالی که قرآن کریم بیش از سیصد بار با کلماتی از قبیل یعقلون، یتدبرون، اولوالالباب، یتفکرون و... مردم را به تعقل و باورهای عمیق دعوت کرده است. و در آیه شریفه«قُلْ هَٰذِهِ سَبِیلِی أَدْعُو إِلَى اللَّهِ عَلَىٰ بَصِیرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِی» بگو : ﺍﻳﻦ ﻃﺮﻳﻘﻪ ﻭ ﺭﺍﻩ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻦ ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﭘﻴﺮﻭ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﭘﺎﻳﻪ ﺑﺼﻴﺮﺕ ﻭ ﺑﻴﻨﺎﻳﻲ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﻢ( یوسف/ ١٠٨) راه و روش پیامبر اکرم(ص) را در هدایت و راهنمایی مردم بر اساس بصیرت و آگاهی می داند و لا غیر.
2 - آیتالله امینی در فن نویسندگی نیز مهارت خاصی داشت به طوری که می توان ادعا کرد سبک نویسندگی ایشان همانند استاد شهید مطهری و برخی دیگر از بزرگان سبک «سهل ممتنع» بود. به این معنی که مطالب پیچیده علمی و عقلی را در قالب ساده ترین الفاظ بیان می کرد، بدون آنکه از بار معنی و عمق محتوا کاسته شود. صاحبان این سبک از نویسندگی در میان حوزویان و دانشگاهیان انگشت شمارند. زیرا عده ای از محققان ارجمند با همه مقام والای علمی توان انتقال اندیشه خود را جز در قالب عبارات سنگین و بهره گیری از اصطلاحات فنی و لغات خاص ندارند. و موقعی که به آنها پیشنهاد ساده گویی و ساده نویسی داده می شود پاسخ می دهند مخاطبان باید سطح علمی و ادبی خود را بالا ببرند نه اینکه گوینده پایین بیاید. و در نقطه مقابل برخی دیگر به قصد ساده نویسی، مفاهیم بلند علمی را با قالبهای نارسا و الفاظ کوچه بازاری ضایع می کنند و با این اقدام مباحث ارزشمند علمی را به ابتذال می کشانند. اما معدود نویسندگانی توانایی دارند که همچون مطهری و امام خمینی مطالب عمیق اجتماعی، قرآنی، و حتی فلسفی را بگونه ای بیان کنند که یک فرد کم سواد و یک استاد دانشگاه هر دو به مقدار فهم خود بهره لازم را ببرند. مرحوم آیت الله امینی از این هنر برخوردار و از زمره چنین نویسندگانی بود. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کتاب «آیین همسرداری» ایشان از بهترین هدایا برای زوج های جوان به شمار می رفت. و به خاطر همین ویژگی بسیاری از تالیفات ایشان در زمینه اسلام شناسی و شیعه شناسی و اخلاق و تربیت دینی به زبان های خارجی ترجمه شد. کتابهای ایشان در کشورهای آفریقایی طرفداران زیادی داشت.
بنده در بعثه امام خمینی در ایام حج، شاهد مراجعه مکرر از کشورهای مختلف به ایشان بودم که برای ترجمه و یا نشر کتابهای شان با ایشان مذاکره و مشورت می کردند.
افسوس قدر این دانشمندان بزرگ چنانکه باید شناخته نمیشود و آنها را با دلایل پوچ و احساسی خانه نشین می کنند. یک اتهام کوچک (که مثلاً ایشان زاویه پیدا کرده) کافی است که جامعه از برکات علمی و معنوی آنها محروم بماند.
3 - آیتالله امینی نه تنها در نوشتار و گفتار که در عمل مَثل اعلای ساده زیستی و فروتنی بود. من در اوایل دهه هفتاد که مدتی در قم بودم و از لحاظ امور اجرایی به بیکاری اشتغال داشتم و البته توفیق درس و مطالعه یافته بودم، همان زمان ایشان عضو مجلس خبرگان و دارای مقامات عالیه بودند برای خرید ما یحتاج روزانه خود شخصا اقدام می کرد. بارها و بارها ایشان را در نانوایی سنگکی خیابان صفائیه می دیدم که یا قبل از من و با بعد از من در صف ایستاده بود وصبورانه منتظر بود تا نوبت به ایشان برسد و نانی دریافت کند.
دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر
کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست
گفتم که یافت می نشود گشته ایم ما
گفت آن که یافت می نشود آنم آرزوست