Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@21:16:13 GMT

مدیریت سد زاینده‌رود باید ملی باشد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۵۷۸۶

مدیریت سد زاینده‌رود باید ملی باشد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص بازگشایی دریچه‌های سد زاینده‌رود و گل‌آلود شدن آب رودخانه زاینده‌رود، گفت: پس از تماس با وزیر نیرو دریچه‌های سد به سرعت بسته شد، باتوجه به اینکه سه استان از آب این سد استفاده می‌کنند، مدیریت سد باید ملی باشد.

غلامعلی حیدری شامگاه دوم شهریورماه در برنامه تلویزیونی شب‌های بام ایران با اشاره به آغاز هفته دولت، اظهار کرد: هفته دولت به‌مناسبت شهادت شهیدان باهنر و رجایی نامگذاری شده است که این شهدا نماد بارز مردم‌داری و خدمت صادقانه هستند و باید الگوی تمامی مسئولان قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: خدمات دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف قابل توجه است، برای مثال در حوزه بهداشت و درمان با انجام واکسیناسیون گسترده در پیشگیری بیماری کرونا، شاهد توفقیات در کنترل بیماری بودیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی فعال و متوازن وارد شد، گفت: همچنین دولت توفقیات خوبی در حوزه مسکن ملی، تجارت خارجی و محرومیت‌زدایی داشته است.

حیدری با بیان اینکه سفرهای ریاست جمهوری به استان‌ها با هدف تحقق عدالت اجتماعی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان مصوب شد که بخشی از این اعتبارات به استان ابلاغ شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در هفته دولت سال‌جاری بیش از ۳۰۰ طرح افتتاح و بهره‌برداری می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین ۹۱ پروژه در این هفته کلنگ‌زنی خواهد شد، تمرکز دولت در استان اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.

وی با تاکید بر اینکه جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات سال ۱۴۰۰ مورد تاکید است، گفت: روند جذب اعتبارات در چند ماه اخیر سرعت گرفته است، همچنین با تزریق اعتبار پروژه‌های راکد در استان فعال شده‌اند، قطعا ۷۰۰ پروژه راکد استان پس از تزریق اعتبارات سفر ریاست جمهوری تحرک بیش‌تری خواهد داشت و استان تبدیل به یک کارگاه برای تکمیل این پروژه‌ها خواهد شد.

حیدری با اشاره به اینکه توسعه راه‌های ارتباطی چهارمحال و بختیاری را از بن‌بست خارج خواهد کرد، یادآور شد: در سفر ریاست جمهوری به استان ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد اختصاص پیدا کرده است، همچنین در صورت استقبال مردم، تعداد پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهرکرد نیز افزایش پیدا می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با کار روتین و اداری نمی‌توان مسائل و مشکلات مردم را حل کرد، بنابراین کار جهادی در اولویت کاری دولت در استان قرار دارد، اما نباید کیفیت را فدای سرعت کنیم.

وی در خصوص بحران آب در شهرکرد، توضیح داد: کاهش کدورت آب چشمه کوهرنگ محسوس است و به زودی این چشمه به‌طور کامل وارد مدار خواهد شد، طرح‌های پدافندی نیز برای بحران‌های احتمالی فعال خواهند ماند.

حیدری تصریح کرد: عملکرد رسانه ملی، رسانه‌های گروهی و خبرنگاران در انعکاس دغدغه‌های مردم در بحران آب شرب شهرکرد قابل تقدیر است و خبرنگاران رسانه ملی نیز هم‌پای مسئولان در صحنه‌های مختلف حضور داشتند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص بازگشایی دریچه‌های سد زاینده‌رود و گل‌آلود شدن آب رودخانه زاینده‌رود، گفت: پس از تماس با وزیر نیرو دریچه‌های سد به سرعت بسته شد، باتوجه به اینکه سه استان از آب این سد استفاده می‌کنند، مدیریت سد باید ملی باشد تا شاهد دغدغه و نگرانی مردم نباشیم.

وی در ادامه در خصوص مشکلات شهرک منظریه شهرکرد، اظهار کرد: در ابتدای سال‌جاری مانور خدمت با بسیج امکانات دستگاه‌های اجرایی با جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و زباله‌ها در این شهرک آغاز شد و کار برای ایجاد زیرساخت‌، آسفالت معابر و ایجاد فضای سبز ادامه دارد.

حیدری ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای برای تکمیل زیرساخت‌ها به شهرک منظریه اختصاص پیدا کرد که پس از تزریق اعتبار، شهرداری عملیات اجرایی را پیگیری خواهد کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان با تاکید بر اینکه مردم نجیب استان در بحران سیل و آب همراهی بسیار خوبی با مسئولان داشتند، تصریح کرد: عملکرد دولت سیزدهم در استان باید توسط مردم قضاوت شود، قطعا از انتقادات با آغوش باز استقبال می‌کنیم، تمام توان خود را برای خدمت به مردم به کار خواهیم گرفت.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی چهارمحال و بختياري سد زاینده رود بحران آب هفته دولت 1401 استاندار چهارمحال و بختیاری سفر ریاست جمهوری ریاست جمهوری دریچه های سد زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۵۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد در چهارمحال و بختیاری

اکبری کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی تا روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به تناوب در بعضی ساعات رگبار باران گاهی با رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و در برخی نقاط احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: شدت بارش‌ها برای امروز پنج شنبه و اوایل روز جمعه خصوصاً در نواحی غربی و جنوبی استان است.

اکبری اضافه کرد: شدت وزش باد برای روز‌های جمعه و شنبه به نسبت شدید تا شدید است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
  • درخشش بوکسور‌های چهارمحال و بختیاری در رقابت‌های انتخابی تیم ملی
  • پیش بینی وزش باد در چهارمحال و بختیاری
  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی