Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، سردار دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه در جریان بازدید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از مخزن اسناد مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه اظهار داشت: هر سال بر تعداد آثار منتشر شده از جمله آثار چاپی، کتاب‌های صوتی که با استفاده از منابع موجود مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده‌اند، افزوده می‌شود و در معرض دید سایر افراد قرار می‌گیرد؛ در نتیجه با تولید محصولات بیشتر، طیف وسیعی از مخاطب را می‌توان از این منابع مستند بهره‌مند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استفاده از این سرمایه‌ها برای خیلی از کسانی که می‌خواهند راجع‌به دفاع مقدس فعالیت داشته باشند، مثمرثمر است؛ این مجموعه برای تولید آثار برتر به کارگردان‌ها، فیلم‌نامه‌نویس‌ها، نویسنده‌ها کمک کند.

جانشین فرمانده کل سپاه، مخزن مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس را تداعی‌کننده زیباترین خاطرات برشمرد و گفت: در این مرکز، اسناد و مدارک زیادی از دوران دفاع مقدس موجود است و می‌توان دست‌خط‌های شهدای بزرگی را مشاهده کرد.

وی با اشاره به اینکه برای ماندگاری اسناد این مرکز دست به چندین اقدام زده است، بیان کرد: در اینجا اصل سندهایی که وجود دارد، ثبت و اسکن شده و یا صوت‌ها به‌ صورت دیجیتال تبدیل شده‌اند که در اختیار مراجعین قرار داده می‌شود.

دریادار فدوی با اشاره به شهدای راوی گفت: شهدای راوی همراه و همپای فرماندهان در لشکرها و در خط مقدم و در سخت‌ترین شرایط همراه فرماندهان و همانند یک رزمنده بودند؛ البته رزمنده‌ای که تفنگ نداشت، به‌ جای آن قلم، دفترچه و ضبط‌ صوت داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: همه نوارها و دفترچه‌هایی که یادداشت می‌کردند، باقی است؛ در واقع اگر این دفترچه‌ها وجود نداشت، گویاسازی نوارها امکان‌پذیر نبود.

در این بازدید همچنین سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم علی‌محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و جمعی از مدیران این مرکز نیز حضور داشتند.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سپاه پاسداران ایران مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس جانشین فرمانده کل سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.
وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی