Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حمید مقامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حلقه‌های میانی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، یکی از مشکلات کشور فاصله‌ی بین مردم و حاکمیت است و در حال حاضر راهکار این قضیه، ایجاد و سازماندهی حلقه‌های میانی است.

او حلقه‌های میانی را واسط بین حاکمیت و مردم خواند و گفت: این حلقه‌های میانی به دنبال حل مشکلات و مسائل مردم هستند و به تعبیر مقام معظم رهبری تشکل ها، هیات ها، نشریات دانشجویی و نیرو‌های مردمی که مورد تایید حاکمیت هستند از مصادیق این حلقه‌ها محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در سال جاری ایجاد و سازماندهی حلقه‌های میانی در دستور کار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها قرار گرفته و همه استان‌ها موظف شدند که برنامه‌ای تحت عنوان "حامیم" را برنامه ریزی و اجرا کنند.

او حامیم را برگرفته از عبارت حلقه‌های میانی دانست و گفت: این طرح ملی سوم تا نهم شهریور ماه در فارس برگزار خواهد شد و یکی از اهداف این دوره توانمندسازی دانشجویان فعال تشکل ها، هیات ها، نشریات دانشجویی، گروه‌های علمی و کانون‌های فرهنگی، اجتماعی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس از تعطیلی برخی نهاد‌ها و تشکل‌های مذکور در دوران کرونا به واسطه مجازی بودن دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: باتوجه به حضوری شدن دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید، فعالین تشکل‌های دانشجویی گرد هم می‌آیند و بار دیگر خود را بازسازی کرده تا در مهرماه شاهد فعالیت خوب دانشجویان در تمامی دانشگاه‌ها باشیم.

این مقام مسئول گفت: در استان فارس ۸۰۰ نفر از دانشجویان در طرح حامیم ثبت نام کرده که حدود ۳۰۰ نفر دانشجوی آقا و ۵۰۰ نفر از دانشجویان خانم در این دوره شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام مقامی با اشاره به اینکه دوره حامیم روز پنج شنبه همین هفته با حضور روسای دانشگاه و دانشجویان در حرم مطهر شاهچراغ (ع) آغاز خواهد شد گفت: میهمان ویژه این برنامه، حجت الاسلام رستمی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور است.

او گفت: کارگاه تجمیعی با عنوان جهاد تبیین برگزار و پس از آن سایر کلاس‌های آموزشی دایر می‌گردد و این کلاس‌های آموزشی با دورس معارف دانشجویان تطبیق داده می‌شود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان فارس از برگزاری حلقه‌های معرفتی، کرسی‌های آزاداندیشی، برنامه‌های تفریحی زیارتی، بازدید از برنامه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی و دیدار با بزرگان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی استان در طول دوره حامیم خبر داد و گفت: تمام تلاش مان را می‌کنیم که رابطه بین مسوولین نهاد، مسوولین دانشگاه ها، کارشناسان فرهنگی، مذهبی به عنوان حاکمیت با دانشجویان بیشتر شود و شرکت کنندگان در دوره با دست پر تشکل خود را ساماندهی کنند.

او از اجرای این دوره در دانشگاه فنی مهندسی شهید باهنر خبر داد و گفت: این دوره به صورت شبانه روزی و کلاس‌های آموزشی به صورت تجمیعی برای دانشجویان دختر و پسر برگزار می‌شود.

مقامی گفت: همه دانشگاه‌ها به تعداد دانشجویانی که در این طرح شرکت داده اند، در هزینه‌های مالی، مادی و معنوی سهیم هستند.

این مسئول گفت: این دانشجویان به عنوان حلقه‌های میانی، مسائل و مشکلات مردم را شناسایی کرده و به حاکمیت برای رفع آن‌ها راهکار ارائه می‌کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاسیس شرکت‌های دانش بنیان توسط دانشجویان توانمند در راستای حل مشکلات مردم را از دیگر اهداف این طرح خواند و گفت: دانشجویان عموما از قشر فرهیخته جامعه و افراد مستعدی هستند که چنانچه فضا در اختیار آن‌ها قرار گیرد می‌توانند راهکار‌های خوبی برای حل مشکلات مردم ارائه دهند.

مقامی هدف دیگر دوره را انتقال باور و فرهنگ "ما می‌توانیم" در دانشجویان خواند و گفت: این طرح با هدف آگاهی بخشی و مهارت آموزی برگزار می‌شود که باید در طول سال توسط دانشگاه‌ها استمرار داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح حامیم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های فارس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رهبری در دانشگاه ها حلقه های میانی مسئول نهاد تشکل ها حلقه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۵۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با سراسر کشور در پنج حیطه مدیریت نظام سلامت، هنر و سلامت، علوم پایه، استدلال بالینی و آموزش پزشکی توسط مهدی دهقانی زاهدانی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، کارکنان پژوهشی و پزشکی دانشگاه ْآزاد اسلامی یزد در دانشکده پزشکی علی بن ابیطالب یزد برگزار شد.

این المپیاد همراه با آماده‌سازی زیرساخت‌های برگزاری آزمون، نظیر اطلاع‌رسانی به دانشجویان، اعلام محل برگزاری آزمون، حفظ رعایت حراست از سؤالات و تدابیر و تمهیدات ویژه‌ای برگزار شد. رؤسای استان‌ها پس از آماده‌سازی فایل تجمیع موظفند تا ۴۸ ساعت پس از برگزاری آزمون یعنی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه نتایج را برای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کنند و ۱۸ اردیبهشت‌ماه اسامی دانشجویان راه‌یافته به مرحله بعد در سامانه وزارت بهداشت ثبت می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • چرا کسی برای دختران دانشجوی آمریکایی شعر برای خواهرم نمی‌خواند!
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود