Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در آئین بهره‌برداری از پایگاه‌ها و ناوگان اورژانس کشور اظهار داشت: حماسه اربعین مقدمه‌ای برای ظهور امام عصر (عج) و سربازان ایشان است.

وی افزود: وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی امسال با همه توان و قوا کمک خواهد کرد و در این راستا دیروز با وزیر بهداشت کشور عراق مذاکره‌ای داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر بهداشت  گفت: اورژانس و خدمات آن از جمله انتقال بیماران از مهمترین خدمات وزارت بهداشت است.

 عین‌اللهی با بیان این که اورژانس کشور باعث افتخار است، تصریح کرد: پرسنل این مجموعه همواره در روز‌های تعطیل مشغول خدمت رسانی به مردم بوده و هستند و امسال هم همزمان با اربعین حسینی در خدمت زائران اباعبدالله الحسین (ع) خواهند بود.

وی افزود: تحریم های ناجوانمردانه ای در شرایط شیوع بیماری کرونا اعمال شد؛ اما مردم در اوج تحریم ها مردانه ایستادند و امروز به سمت خودکفایی پیش می رویم. 

وزیر بهداشت افزود:  درست است که تحریم‌های ظالمانه مزاحمت‌های زیادی برای مردم و کشور ایجاد کرده اند، اما سبب شد به توان داخلی تکیه کرده و روی پای خود بایستیم. ضرورت هوشمند سازی اورژانس  عین اللهی با بیان این که وضعیت اورژانس کشور باید هوشمند شود، تصریح کرد: ما به سمت بهره‌برداری از آخرین دستاوردهای و تکنولوژی های روز در اورژانس حرکت کرده ایم و انتقال نوار قلبی مصدوم به صورت آنلاین از جمله این اقدامات است. ما دانشگاه های علوم پزشکی را به سمت هوشمند شدن اورژانس حرکت و تشویق می کنیم.    وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت اسفناک کرونا در شهریور سال قبل در کشور گفت: اکنون پس از گذشت یک سال، همه فعالیت های اقتصادی رونق گرفته اند و مردم به زندگی عادی خود برگشته اند. تعداد جانباختگان ما تا آذر سال گذشته، ۱۳۲ هزار تن بوده و آذر ۱۴۰۰ تا کنون ۱۱ هزار هموطن را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده ایم که این کاهش آمار نشان از تلاش کادر بهداشت و درمان کشور دارد.    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دیدار اخیر خود با روسای سازمان‌های بین‌المللی در ایران گفت: به اذعان روسای سازمان‌های بین‌المللی، ایران جزء ۶ کشور برتر در مبارزه با کرونا بوده است.

گفتنی است، همزمان با اولین روز از هفته دولت و با حضور عین اللهی، وزیر بهداشت در راستای حمایت از تولیدات داخلی، از ۵۶ دستگاه ون آمبولانس و ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس که توسط شرکت داخلی ساخته شده اند، رونمایی شد.

این خودروها به مناسبت مراسم اربعین در مرز‌های هشت‌گانه جمهوری اسلامی ایران مستقر و پس از پایان ماموریت، تحویل دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا اربعین حسینی آمبولانس اورژانس وزیر بهداشت عین اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار پنج مصدوم بر جا گذاشت

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: این حادثه حوالی ساعت هشت و ۳۰ دقیقه امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان آمبولانس پایگاه اورژانس راسخی نیشابور و آمبولانس پایگاه اورژانس زعفرانیه سبزوار به صحنه حادثه اعزام شدند.    سید حمید حسینی افزود: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان این حادثه پنج نفر ارزیابی شد که اقدامات پیش بیمارستانی برای تمامی مصدومان این حادثه انجام شد.   وی بیان کرد: ۲ مصدوم این حادثه در محل به صورت سرپایی درمان و سه مصدوم دیگر توسط آمبولانس پایگاه راسخی از اورژانس نیشابور و آمبولانس پایگاه زعفرانیه از اورژانس سبزوار به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید بهشتی سبزوار منتقل شدند.   مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس چهار شهرستان «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه» را زیر پوشش دارد و به صورت شبانه‌روزی و رایگان به این جمعیت خدمات ارائه می‌دهد.      

 

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار پنج مصدوم بر جا گذاشت
  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد