Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-06@11:22:42 GMT

وام مسکن روستایی بالاخره تایید شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۵۹۵۷

هیات دولت با افزایش تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن در روستاها از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان موافقت کرد و پرداخت این تسهیلات  مسکن به متقاضیان از شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.این خبر تسهیلات مسکن علی بهادری جهرمی ـ سخنگوی دولت در نشست امروز هیات وزیران اعلام و مسعود میرکاظمی ـ‌ رییس سازمان برنامه و بودجه نیز تایید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلزله با "مسکن مهر" چه کرد؟ خوابگاه هایی که امن هم نیستند!

به گفته میرکاظمی، سازمان برنامه و بودجه با بررسی همه جوانب و بر اساس دستور رییس‌جمهور اقدامات لازم برای پرداخت تسهیلات فوق از سوی بانک‌ها را آغاز کرده است.

بنابراین گزارش، ابتدای سال گذشته سقف وام مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد ۵۰ میلیون تومان بود که به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. سپس در آبان ماه سال ۱۴۰۱ در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رییس‌جمهوری به ۲۰۰ میلیون افزایش یافت ولی با توجه به این‌که در قانون جهش تولید مسکن یارانه صرفا از محل صندوق ملی مسکن پیش‌بینی شده، سازمان برنامه و بودجه مابه‌التفاوت نرخ سود را که رقمی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان می‌شود، تضمین نکرده است. لذا بانک‌ها در ۹ ماه گذشته قرارداد ۱۰۰ میلیون تومان اضافی را با نرخ سود ۱۸ درصد منعقد کرده‌اند که دلیل تقاضا برای ساخت مسکن روستایی کاهش یافته است.

باید فاتحه بخش‌های زیادی از اقتصاد کشور را بخوانیم/ آخرین وضعیت رونق و رکود مسکن

پس از کش و قوس‌های فراوان قرار بود پرداخت این وام از ۸ مردادماه آغاز شود اما تحقق پیدا نکرد. روز ۱۹ مردادماه  سیدرضا حمیدی ـ مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن  به ایسنا گفت: دستورالعمل وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تهیه شده، تشکیل پرونده‌ها و ثبت در سامانه هم توسط بنیاد مسکن در حال انجام است ولی برای معرفی متقاضیان به بانک منتظر تضمین‌نامه سازمان برنامه و بودجه هستیم.

شرایط وام دوم مسکن برای متاهل‌ها ابلاغ شد

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مسکن بنیاد مسکن مسکن روستایی وام مسکن روستایی تسهیلات مسکن روستایی سازمان برنامه و بودجه میلیون تومان مسکن روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۵۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گفت: فراهم بودن امکانات زیر ساختی و زمین‌های حاصلخیز موجب رغبت اهالی به زندگی در این روستا شده است.
مرادی همچنین از اجرای طرح هادی در ۳۷۱ روستا با اعتبار ۴ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد.
به گفته وی، از ۸۰۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان ۵۶ درصد مقاوم سازی شده است.

دیگر خبرها

  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • طحان‌نظیف:‌ شورای نگهبان طرح ساماندهی مسکن را تایید کرد
  • فیلم| طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان