Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو با تشریح عملکرد دولت سیزدهم در حوزه برق، از رشد ٣۴ درصدی تولید صنایع فولاد و سیمان در تیرماه نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان رشد در تولید حاکی از افزایش تامین برق صنایع است.

به گزارش خبرگزاری برنا، "علی اکبر محرابیان" در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت ٢١ سیما، با اشاره به مشکلات تامین برق در سال‌های گذشته، اظهار کرد: سال‌های گذشته تابستان را به نحوی پشت سر می‌گذاشتیم که با خاموشی‌های بسیار جدی هم در بخش خانگی و هم در بخش تولید و صنعت روبه‌رو بودیم و مردم به‌شدت در مشکل بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه افزایش ٣۵ هزار مگاواتی برق در دولت سیزدهم

وی با یادآوری عملکرد مناسب دولت سیزدهم در حوزه برق و برنامه افزایش ٣۵ هزار مگاواتی در دولت مردمی، اضافه کرد: یک برنامه‌ریزی و اقدام سریع برای رفع مشکلات برق از ابتدای شروع به‌کار دولت مردمی در حوزه‌های مختلف صورت گرفت که از جمله آن، افزایش توان نیروگاهی به میزان 6 هزار مگاوات است که بخش عمده‌ای از آن تا به امروز به بهره‌برداری رسیده است.

در بخش خانگی خاموشی نداشتیم

وی افزود: بخش دیگر مربوط به تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها و مدیریت مصرف بود که امروز مردم شاهد دستاوردهای این حرکت بسیار جدی و جهادی در کشور هستند و خوشبختانه در بخش خانگی هیچ خاموشی نداشتیم.

وزیر نیرو با اشاره به اقدامات وزارت نیرو در حوزه صنایع نیز خاطرنشان کرد: در بخش صنعت از 630 هزار واحد صنعتی، در مجموع 580 هزار واحد صنعتی هیچگونه خاموشی نداشتند و به بقیه محدودیت‌هایی دادیم که این محدودیت را نیز در ساعات دیگر جبران کردیم.

رشد تولید در فولاد و سیمان

به گفته محرابیان، در بخش فولاد 34 درصد رشد تولید در تیرماه نسبت به تیرماه سال گذشته ثبت شده و این موضوع در صنایع سیمان نیز به همین شکل است.

 وی با اشاره به موضوع آب با بیان اینکه در شهریور سال گذشته با 300 شهر دارای تنش آبی مواجه بودیم، اضافه کرد: برای حل این مشکل برنامه‌ریزی لازم را انجام دادیم. عمده مشکل موضوع زیرساخت‌ها و تکمیل سرمایه‌گذاری در زمینه تأمین آب شرب پایدار برای این مناطق است.

مشکل آب همدان را زیرساختی حل می‌کنیم

وزیر نیرو با اشاره به موضوع آب شرب همدان نیز خاطرنشان کرد: در شهر همدان از 17 سال پیش یعنی سال 84 پیش‌بینی‌شده بود که یک طرح انتقال آب انجام شود که این طرح 30 درصد پیشرفت داشت.

وی با اشاره به اقدامات جهادی وزارت نیرو در این حوزه یادآور شد: با شناسایی وزارت نیرو، این طرح جزو طرح‌های ویژه قرار گرفت و با سرعت بسیاری خوبی این طرح را پیش بردیم به‌طوری‌که امروز این ابر پروژه 145 کیلومتر خط انتقال بسیار عظیمی داشته و خطوط انتقال آن تکمیل‌شده و در حال نصب شیرآلات و ایستگاه‌های پمپاژ هستیم.

وزیر نیرو ادامه داد: علاوه بر اینکه در هفته‌های آینده شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود، برای رفع تنش مشکل آب شهر همدان به‌صورت موقت پیش‌بینی‌شده از منابع محلی تأمین آب صورت گیرد که این کار به سرعت در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در همدان امسال نسبت به سال‌های نرمال 43 درصد کاهش بارش داشتیم و سد اکباتان در شرایط بسیار کم‌آبی قرار دارد و امیدوار هستیم با اجرای این طرح‌ها برای همیشه شاهد رفع مشکلات آبی در همدان باشیم.

با طرح غدیر به زودی آب به خانه‌های مردم خوزستان می‌رسد

محرابیان در پایان با اشاره به طرح آبرسانی غدیر اظهار کرد: طرح غدیر برای تأمین آب شرب و بهداشتی 60 درصد مردم خوزستان پیش‌بینی‌شده و برای نقاط دیگر خوزستان هم طرح‌های دیگری داریم. این طرح بزرگترین طرح آبرسانی کشور است به‌طوری‌که 12 مترمکعب در ثانیه از بهترین منابع آبی کشور را جا به جا می‌کند. مراحل اجرای این طرح تقریباً تمام‌شده، پمپاژها شروع به کار کرده و در حال آزمایش هستند و به‌زودی این آب به خانه‌های مردم می‌رسد.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هفته دولت محرابیان برای مردم آب همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۶۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «مارگاریتا روبلز» وزیر دفاع اسپانیا اعلام کرد که اسپانیا به‌زودی موشک‌های سامانه «پاتریوت» را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

وزیر دفاع اسپانیا این اظهارات را در نشست مجازی گروه موسوم به «گروه رامشتاین» بیان کرد که متشکل از حامیان غربی اوکراین است.

در بیانیه وزارت دفاع اسپانیا ادعا شده که در چهار روز آینده تعداد نامشخصی مهمات برای سامانه «پاتریوت»، سامانه پدافندی ساخت آمریکا به اوکراین ارسال خواهد کرد. وزیر دفاع اسپانیا چیزی درباره تحویل سامانه‌های پدافندی پاتریوت به اوکراین اشاره نکرد.

پیش از این روزنامه اسپانیایی El Pais گزارش داده بود که مادرید به دلیل فشارهای زیاد اتحادیه اروپا و ناتو، موشک های پاتریوت را به اوکراین عرضه خواهد کرد. به گفته این رسانه، اسپانیا تنها با سه باتری پاتریوت کار می کند و حدود 50 موشک "ذخیره جنگی" برای آنها نگه می دارد.

کد خبر 6090069

دیگر خبرها

  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • قاسم‌پور: مدیران آگاه و سالم باشند کار فوتبال خوب پیش می‌رود
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود