Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@23:42:19 GMT

تولید فولاد ۱۳ تا ۲۲ درصد رشد کرد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۶۳۹۷

تولید فولاد ۱۳ تا ۲۲ درصد رشد کرد

طبق آمار، در مجموع چهار ماهه ابتدایی امسال، با توجه به اینکه محدودیت برق صنایع از نیمه خرداد ماه اعمال شده است، تاثیر منفی طی این مدت ۴۵ روزه بر روند افزایش تولید فولادی‌ها نداشته و میزان تولید در مدت مذکور نسبت به چهار ماهه ابتدای سال گذشته بین ۱۳ تا ۲۲ درصد افزایش رقم خورده است.

 طبق  آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به ایران اکونومیست، از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه، میزان تولید کل آهن اسفنجی بیشترین افزایش تولید را داشته‌ و در مقابل کمترین میزان افزایش را مقاطع تخت در این مقایسه آمار به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع طی این مدت سه میلیون و ۲۰۶ هزار تن مقاطع تخت فولادی تولید شده است که نسبت به دو میلیون و ۸۲۵ هزار تن تولیدی در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۱۳ درص افزایش داشته است.

پس از آن تولید مقاطع طویل فولادی تولید شده در چهار ماه ابتدایی امسال معادل چهار میلیون و ۱۹۱ هزار تن نسبت به سه میلیون و ۶۶۳ هزار تن تولیدی طی چهار ماهه نخست ۱۴۰۰، رشد ۱۴  درصدی را تجربه کرده است.

شمش فولاد (فولاد میانی) نیز با افزایش ۱۹ درصدی تولید از هفت میلیون و ۴۸ هزار تن در مدت چهار ماهه ابتدایی سال گذشته به هشت میلیون و ۳۷۶ هزار تن در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

محصولات فولادی و آهن اسفنجی نیز هریک رشد ۲۲ درصدی تولید را در مدت مذکور سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کرده‌اند.  

در حالیکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پااین آن به‌ترتیب پنج میلیون و ۵۷۵ هزار تن محصولات فولادی و ۱۰ میلیون و ۱۷۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید شده بود این میزان تولید در مدت مشابه امسال به شش میلیون و ۷۹۴ هزار تن برای محصولات فولادی و ۱۲ میلیون و ۳۸۳ هزار تن بریا آهن اسفنجی رسیده است.

رشد تولید فولادی‌ها در حالی در مدت چهار ماهه نخست امسال ایجاد شده است که طبق آمار ارائه شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید انواع فولاد میانی، محصولات فولادی و آهن اسفنجی در تیرماه سال گذشته نسبت به ماه پیش از آن (خرداد ۱۴۰۰)، کاهش شدیدی داشت و منجر به ثبت آمار کاهشی تولید در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ شده بود. این کاهش تولید از اثرات همان قطعی‌های برق واحدهای تولیدکننده فولاد و عدم توجه به هشدارها رخ داده بود؛ اما آنطور که به‌نظر می‌رسد، برق‌رسانی به صنایع در تابستان امسال مدیریت شده و مشکلی برای صنعت فولاد کشور که منجر به کاهش تولید شود، پیش نیامده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: فولاد ، شمش فولاد ، آهن اسفنجی ، مقاطع فولادی ، انجمن تولیدکنندگان فولاد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فولاد شمش فولاد آهن اسفنجی مقاطع فولادی انجمن تولیدکنندگان فولاد محصولات فولادی مدت مشابه سال آهن اسفنجی سال گذشته چهار ماهه چهار ماه هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۶۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار

تین نیوز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشکین دشت از جان باختن پیرمردی ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار تهران تبریز خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد فولادی اظهار کرد: صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت، در محدوده سوزن بانی شیخ آباد مشکین دشت قطار تهران تبریز با این مرد برخورد کرد.

فولادی ادامه: متاسفانه شدت جراحات وارده به قدری بود که منجر به فوت این عابر شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • یادواره شهدای کارگری استان همدان در فولاد ویان
  • جان باختن مرد ۷۰ ساله براثر برخورد با قطار در فردیس
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد