Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی از تخصیص اعتبارات ملی در راستای کمک به بخش اشتغال و تولید شهرستان الیگودرز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ محمد جواد  عسگری  رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در جریان سفر به الیگودرز   طی بازدید ازیک واحد تولیدی دامداری صنعتی و نسبت آن به اهمیت اقتصاد پایدارو اشتغال‌آفرینی برای جوانان شهرستان الیگودرز تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در مجلس شورای اسلامی در بازدید از گاوداری صنعتی شرکت کشت، صنعت و دامپروری صبا پگاه استان لرستان که با همراهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان الیگودرز و جمعی از مسئولان انجام گرفت با تاکید بر اهمیت حمایت از تولید در کشور، اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال جاری بر پایه تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و بر اساس سیاست‌های کلان کشور نیاز است با ترسیم و تدوین نقشه راه در بخش کشاورزی و دامپروری نقش‌آفرینی کنیم.

او  در فرآیند بازدید از این واحد تولیدی دامداری، افزود: این مجموعه با ظرفیت اسمی ۲۰۰۰ راس دام است و در حال حاضر به تعداد بیش از ۱۵۰۰ راس گاو مولد و دوشاب وجود دارند که به میزان ۲۵ تن قابلیت تولید شیر در روز وجود دارد اما ظرفیت‌های این واحد تولیدی تا ۵۰۰۰ راس هم امکان توسعه و بهره‌برداری دارد.

عسکری با اشاره به میزان اشتغالزایی  و مشکلات موجود در فرآیند توسعه‌ای این مجموعه تولیدی در امور دام، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد افراد شاغل در این مجموعه به میزان ۶۵ نفر اشتغال مستقیم است که اگر طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه که به دلیل کمبود نقدینگی لازم و تسهیلات بانکی مورد نیاز تاکنون اجرایی نشده است تا میزان ۱۵۰ نفر افزایش خواهد یافت.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از تخصیص اعتبارات ملی در راستای کمک به بخش اشتغال و تولید شهرستان الیگودرز خبر داد و گفت: با اجرایی کردن و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای مجموعه تولیدی صبا دام لرستان و سایر واحدهای تولیدی زمینه اشتغال بهتری به ویژه برای جوانان در جامعه فراهم خواهد شد که علاوه بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی منجر به رونق اقتصادی و تامین نیاز مصرفی محصولات لبنی این استان و کشور خواهد شد.

عسکری بیان کرد: تاکید مجلس یازدهم بر رونق اقتصاد با تکیه بر تولید و بر پایه ظرفیت‌های بومی و توان داخلی کشور است که انتظار داریم مدیران نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ گفت: اصلی‌ترین هدف وزارت جهادکشاورزی کمک به تولید کننده و حمایت از مصرف کنندگان است.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود.

عطایی یادآور شد: همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید دشته باشیم که با انجماد و صادرات ازتولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی افزود: بایستی ظرفیت عمل آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ، در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان