Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@03:01:38 GMT

این مدل تمیزکاری وسایل خونه رو خراب میکنه

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۶۵۳۳

این مدل تمیزکاری وسایل خونه رو خراب میکنه

اشتباهات رایج تمیز کاری خانه که داریم و از آنها بی خبریم ۱. لکه فرش یا موکت با اسپری مخصوص (شامپو فرش) پاک نکنیم ۲. چوب‌ها را با آب تمیز نکنیم ۳. استفاده نیمه خالی از ماشین ظرف‌شویی ۴. شستن تابه و قابلمه‌های نچسب با سیم ظرف‌شویی ۵. شستن سنگ طبیعی ظرف‌شوی با مواد اسیدی ۶. استفاده همیشگی از آب گرم برای شست و شوی لباس ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از اسپر خوش‌بو کننده ۸. برای از بین بردن لِرت از وایتکس استفاده نکنیم ۹. باز کردن لوله‌ها ۱۰. تمیز کردن مانیتور اشتباهات رایج تمیز کاری خانه که داریم و از آنها بی خبریم

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ خانه تمیز و بدون  گرد و خاک برای ما آرامش خاطر می‌آورد. برای هیمن است وقتی که احساس اضطراب و دل‌شوره می‌کنیم یکی از راه‌های کنترل خود، تمیز کردن خانه است؛ اما ممکن است شیوه‌های نادرستی را به کار گیریم.

در این صورت، خیلی زودتر از آنکه فکرش را بکنیم وسایل خانه غیر قابل استفاده می‌شوند و از شکل ظاهری مطلوب خود در می‌آیند. در ادامه «ایرنا زندگی» شما را با ۱۰ مورد از اشتباهات رایج در تمیزکاری خانه، همراهی می‌کند.

در این زمینه بخوانید؛

با این ترفندها خونتون مثل هتل ۵ ستاره تمیز میشه

بهترین ظرف و مکان برای نگهداری سرکه سیب + مدت زمان

چطور عمر لوازم خانگی را بیشتر کنیم؟ + اصول نگهداری لوازم خانگی برقی

۱. لکه فرش یا موکت با اسپری مخصوص (شامپو فرش) پاک نکنیم

شاید شما هم اسم شامپو فرش و انواع اسپری‌های مخصوص به گوشتان خورده باشد. این مواد که بر پایه مواد شیمیایی هستند. بعد از چندبار استفاده بافت فرش و موکت را از بین می‌برند و به مرور زمان باعث رنگ رفتگی و از دست دادن کیفیت فرش و موکت می‌شوند. شست و شوی مواد شیمیایی در موکت و مخصوصا فرش به راحتی نیست به همین خاطر اغلب بعد از شست و شو زود چرک مود می‌شوند. برای از بین بردن و پاک کردن لکه‌ها، از ماست استفاده کنید و  بگذارید ۲۰ دقیقه بماند.

۲. چوب‌ها را با آب تمیز نکنیم

اگر روی سطح چوبی‌ پرز یا کثیفی است به ۲ دلیل به هیچ عنوان آنها را با آب تمیز نکنید؛ 

۱) پرزها میان تراشه‌های باریک چوب می‌روند و ظاهر آن را برهم می‌زنند.

۲) چوب به علت طبیعی بودن، در مواجه با آب در بهترین حالت باد می‌کندو شکلی دفورمه به خود می‌گیرد که دیگر قابل جبران نیست.

اول با جارو برقی مواد زاید را از روی سطوح چوبی بردارید و سپس با دستمال نم سطح آن را تمیز کنید. 

۳. استفاده نیمه خالی از ماشین ظرف‌شویی

استفاده‌ی نیمه ‌خالی یعنی زمانی که ماشین ظرف‌شویی هنوز پر نشده است. استفاده‌های این چنینی، درصد خراب شدن ماشین را بالا می‌برند.

۴. شستن تابه و قابلمه‌های نچسب با سیم ظرف‌شویی

هیچگاه نباید قابلمه و تابه‌های نچسب را با سیم ظرف‌شویی بشوییم؛ زیرا باعث از بین رفتن لایه نچسب می‌شود و در هنگام پخت و پز عنصر فلور آزاد می‌کند. این عنصر به شدت سرطان زا است. بهتر است قبل از شستن چند دقیقه بگذارید روی حرارت، آب در قابلمه و تابه بجوشد که راحت‌تر شسته شوند.

۵. شستن سنگ طبیعی ظرف‌شوی با مواد اسیدی

مواد اسیدی مانند آبلیمو و موادی است که روی آنها موادی با پیشوند اسیدیته یا اسید ثبت شده است. با این مواد سنگ‌های طبیعیبه مرور زمان فرسایش می‌یابند.

۶. استفاده همیشگی از آب گرم برای شست و شوی لباس

استفاده همیشگی از آب گرم برای شستو شو باعث آسیب به بافت و رنگ لباس‌ها می‌شود. برخی از لباس‌ها را که رنگ‌های قرمز ، نارنجی، مشکی، آبی و سبز پر رنگ را دارند باید با آب سرد شست؛ زیرا رنگ و رو رفتگی در این رنگ‌ها بیشتر در چشم می‌زند.

۷. استفاده از اسپر خوش‌بو کننده

استفاده از انواع۷ اسپری‌های خوش‌بو کننده باعث پخش مواد شیمیایی در هوا می‌شود که به ریه و شش‌ها آسیب می‌رساند.

۸. برای از بین بردن لِرت از وایتکس استفاده نکنیم

علارغم تمیزکاری مرتب ما ممکن است سینک دست‌شویی و ظرف‌شویی لِرت شوند. به جای استفاده از مقدار زیاد وایتکس، از چند قطره جوهر نمک استفاده کنید.

۹. باز کردن لوله‌ها

برای باز کردن لوله‌ها و رفع گرفتگی آنها بهتر از اسید استفاده نکنیم و اگر گرفتگی آنها شدید نیست از یک نوشابه خانواده استفاده کنیم. استفاده مداوم از لوله ‌بازکن‌ها به لوله‌ کشی‌های داخلی آسیب می‌رساند.

۱۰. تمیز کردن مانیتور

برای تمیز کردن مانیتور کامپیوتر یا صفحه نمایشگر هر وسیله الکترونیکی، از دستمال نم استفاده کنید نه تمیز کننده‌های شیمیایی. دستمال را با آب داغ نم کنید و ۵ ثانیه بعد استفاده کنید. اگر مجبور به استفاده از پاک ‌کننده‌های شیمیایی شدید بعد از آن حتما با دستمال نم آثار مواد شیمیایی را از روی مانیتور پاک کنید.

منبع: ایرنا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خانه داری تمیز کردن خانه اخبار عمومی مواد شیمیایی استفاده کنید تمیز کردن ظرف شویی ظرف شوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، معروف بودن پاریس به عنوان یکی از شهرهای کثیف اروپا پدیده تازه‌ای نیست، این شهر در سال ۲۰۰۹ میلادی طبق اطلاعات روزنامه کامرسانت که به نقل از رتبه بندی شهرهای اروپایی که توسط کمپانی آمریکایی TripAdvisor تهیه شده بود، پاریس پس از لندن و آتن جزو کثیف ترین شهرهای اروپایی اعلام شدند. این رتبه بندی بر اساس نظر گردشگرانی که از این شهرها بازدید کرده اند، تهیه شده بود.

در سال ۲۰۱۵ نیز پاریس جزو ۱۰ شهر کثیف اروپا شناخته شد، طبق نظرسنجی که از شهروندان پاریسی شد، آنها از وضعیت نظافت در شهر رضایت نداشتند.

همچنین روزنامه گاردین در سال ۲۰۱۹ میلادی در مقاله ای با تیتر « پاریس، شهر رمانتیک، تصویر جدیدی از خود به عنوان کثیف‌ترین شهر اروپا ارائه می‌دهد»، پاریس را "مرد کثیف اروپا" توصیف و عنوان کرده است: « در حالی که پاریس همواره به عنوان یک شهر رمانتیک و زیبا شناخته می‌شد. این تناقض بین تصویر ذهنی پاریس و واقعیت کنونی آن را برجسته می‌کند.»

پراتیک دام، یک گردشگر هندی، در سایت تریپوتو که بزرگترین پاتوق بلاگرهای گردشگر دنیاست، درباره پاریس نوشته است: شاید زیادی فیلم‌های عاشقانه تماشا کرده بودم یا شاید کاملاً در یک دنیای موازی آرمانشهری زندگی می‌کردم، اما پاریس قطعاً آن طور که تصور می‌کردم نبود. آنجا کثیف بود، تنها چیزی که می‌دانم این است که آنچه در اقامتم در آنجا دیدم، قلب مرا شکست. من پس‌انداز کرده بودم و در ابتدای ماه می تصمیم گرفتم با دوستم به پاریس بروم. آنقدر درباره این شهر هیجانزده بودم که یک هفته از سفر سه هفته‌ای اروپایی‌مان را به این شهر اختصاص داده بودم. اما هر دوی ما زودتر از یک هفته از آنجا سیر شده بودیم و تصمیم گرفتیم در روز چهارم آنجا را ترک کنیم.

او نوشته است: پاریس کثیف است و حتی کنار خیابان‌های شهری پر از مدفوع سگ است. کل شهر به طور کلی بدون بهداشت است. در ایستگاه‌های مترو دستشویی‌های روباز وجود دارد که بوی آنها از یک اصطبل پر از اسب بدتر است. من هرگز در فیلم‌هایی که از پاریس دیده بودم، زباله در خیابان‌ها ندیده بودم، اما دوستان من، در همه جا زباله فراوان بود.

در بخشی از گزارش چهار سال پیش روزنامه گاردین از شهر پاریس نیز می‌خوانیم:

در امتداد بلوار سن‌مارتین تا میدان نمادین جمهوری پاریس که علیرغم بازسازی ۲۰ میلیون پوندی شش سال پیش، همچنان ظاهر زشتی دارد - بی‌خانمان‌ها در درگاه‌ها یا روی نیمکت‌ها خوابیده و کیسه خواب را روی سرشان کشیده بودند. پیاده‌روها پر از اسکوترهای برقی و دوچرخه‌های رها شده بود و همه جا با فضولات سگ و ته سیگار آلوده شده بود. یک مرد که به سمت غرب راه می‌رفت، بسته جدید سیگار را باز کرد و سلفون پلاستیکی و کاغذ نقره‌ای سیگار را روی زمین انداخت.

شهر نور و عشق، به یک شهر کثیف و قدیمی تبدیل شده است، همانطور که اهالی این شهر آن را پاریس زباله‌دانی (Paris poubelle) لقب داده‌اند.

در روز شنبه، روز جهانی پاکسازی، از پاریسی‌ها خواسته شد که آشغال‌هایی را که خودشان و گردشگران به جا گذاشته‌اند را جمع کنند. متیو فریزر، استاد ارتباطات در دانشگاه آمریکایی پاریس که بیشتر از ۳۰ سال در این شهر زندگی کرده است، گفت: «پاریس قطعاً کثیف‌تر می‌شود. همه جا کثیف است. شهر به یک سیاست جدی برای تمیزتر و امن‌تر کردن خیابان‌ها نیاز دارد. چیزی سازمان‌یافته نیست، همه چیز آنارشی شهری است. فکر نمی‌کنم پاریسی‌ها آن را متوجه شوند اما اگر از بیرون باشید یا از فرهنگ دیگری، شهر انبوهی آشفتگی است.»

کد خبر 848350 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها پسماند پاریس شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • فردا رکورد لورکوزن را خراب می‌کنیم
  • دروغگویی BBC برای خون‌شویی
  • وضعیت خراب داروین نونیز و نیکولاس جکسون در گلزنی و تمام کنندگی به روایت انیمیشن بلیچر ریپورت / فیلم
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • جمله عجیب کاپیتان استقلال به وحید امیری پس از خراب کردن پنالتی
  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل
  • آسفالت فرسوده کمربندی یزد صدای رانندگان را درآورد + فیلم
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش