Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی بامداد پنجشنبه از حملات نظامیان آمریکایی به مواضعی در خاک سوریه خبر دادند.

رسانه‌های عربی گزارش دادند که ائتلاف متجاوز آمریکایی در حال انجام حملات گسترده‌ای به مواضع گروه‌های مقاومت در شرق سوریه بوده و پدافند هوایی ارتش سوریه نیز در حال مقابله با این حملات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش‌ها نیروهای وابسته به آمریکا مناطقی را اطراف شهرهای «المیادین» و «القوریه» در شرق سوریه هدف قرار دادند. همچنین گفته می‌شود بالگردهای آمریکایی به پایگاه مقاومت در نزدیکی «قلعه الحربه» در المیادین حمله کردند.

برخی رسانه‌ها نیز تصاویری از تبادل آتش بین توپخانه ارتش سوریه و نظامیان آمریکایی در حومه المیادین منتشر کردند.

دقایقی بعد، یک مقام آمریکایی به شبکه «فاکس‌نیوز» گفت بالگردهای آپاچی ارتش این کشور پس از انجام حملات هوایی به شبه‌نظامیان در سوریه، برای دومین شب پیاپی به حملات علیه پایگاه‌های خود در سوریه پاسخ دادند.

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: حمله آمریکا در سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۶۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجیه وزیرجنگ اسرائیل برای حمله به رفح در گفتگو با همتای آمریکایی

به گزارش خبرآنلاین یو آو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی آغاز تخلیه ساکنان از مناطق شرقی رفح با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا تلفنی گفت‌گو کرد.

گالانت در این گفت‌وگوی تلفنی به آستین گفت که اقدام نظامی در رفح به دلیل مخالفت حماس با پیشنهاد واسطه‌ها برای ایجاد آتش‌بس امری ضروری است.

به نقل از ایسنا طبق گزارش هاآرتص، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که جنبش حماس تمام پیشنهادها را نمی‌پذیرد و این امر به معنای آغار حمله نظامی در رفح است.

اخیرا رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که ارتش پیش از حمله زمینی، تخلیه ساکنان مناطق شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده است.

رویترز به نقل از رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که تخلیه به سمت اردوگاه‌های خان یونس و المواصی در جنوب نوار غزه در حال انجام است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد تصمیم برای آغاز تخلیه رفح شب گذشته در جلسه کابینه گرفته شد.

این رادیو ادامه داد که یوآو گالانت، وزیر جنگ روز یکشنبه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره آغاز تخلیه رفح صحبت کرد.

ارتش صهیونیست‌ها در بیانیه‌ای گفته است: عملیات تخلیه شرق رفح شامل حدود ۱۰۰ هزار تن و جزئی از عملیاتی محدود است و چارچوب زمانی برای تخلیه رفح تعیین نخواهیم کرد و ارزیابی‌های عملیاتی را انجام خواهیم داد.

ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان و آوارگان حاضر در منطقه شهرداری الشوکه و محله‌های السلام، الجینیه، تبه زراع و البیوک در منطقه رفح خواست تا این مناطق را تخلیه کرده و به سمت منطقه «بشردوستانه» در المواصی حرکت کنند.

صبح امروز، ارتش اشغالگر اعلام کرد که ساکنان شرق رفح را «تشویق کرده» فوراً منطقه را تخلیه و به سمت منطقه «بشردوستانه گسترده» در المواصی در خان یونس حرکت کنند تا برای آغاز عملیات خود علیه این شهر آماده شوند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903396

دیگر خبرها

  • توجیه وزیرجنگ اسرائیل برای حمله به رفح در گفتگو با همتای آمریکایی
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همتای آمریکایی را در مورد حمله به رفح توجیه کرد
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه