Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@14:45:17 GMT

انتشار فراخوان مسابقه ملی نقشی برای شهر

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۶۶۶۶

انتشار فراخوان مسابقه ملی نقشی برای شهر

فراخوان مسابقه ملی نقشی برای شهر منتشر شد که طبق این فراخوان، هنرمندان و طراحان تا ۳۰ مهر ماه فرصت دارند تا با الهام از نقوش سنتی بناهای تاریخی اصفهان که در وب سایت مسابقه معرفی شده، با نگاه معاصر و امروزی به خلق ایده‌ و طرح های نو جهت استفاده کاربردی در طراحی گرافیک محیطی، زیباسازی و مبلمان شهری پیرامون همان اثر تاریخی بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش‌ خبرگزاری‌ برنا از اصفهان ، «نقشی برای شهر» عنوان یک مسابقه ملی برای نگاه به هنر گذشتگان و میراث تصویری شهری در خلق فضاهای محیطی پیرامونی همان آثار در شهر است که توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان با همکاری فرهنگستان هنر و دفتر نمایندگی کمیسیون ملی یونسکو در استان اصفهان برگزار می شود.

نقش‌مایه‌ها و آرایه‌های تزیینی موجود در بناهای تاریخی بخش مهمی از معماری ایران‌زمین است. گنجینه‌های عظیم و میراث تصویری ارزشمندی که ارزش‌های بصری و زیباشناسانه را در خود جای داده است. بهره‌گیری از نقوش سنتی به‌عنوان مرجع و سرچشمه بسیاری از نوآوری‌های هنرمندانه، به‌صورت کاربردی در طراحی گرافیک محیطی، مبلمان شهری و زیباسازی می‌تواند علاوه بر ارتقای کیفیت فرهنگ بصری، عامل انتقال‌دهنده مفاهیم و معانی از جانب خالق اثر به شهروندان در فضای شهری باشد.

دبیرخانه این مسابقه 8 سرفصل پیشنهادی شامل

طراحی فضاهای عمومی، تزئینی، نقل و انتقال، روشنائی، اطلاع رسانی، سرپناه، تغذیه و توزیع و موانع و راهبند را به عنوان محورهای طراحی فضای شهری اعلام کرده که جزئیات هر یک از این هشت فصل طراحی شهری در فراخوان قید شده و از وب سایت مسابقه به آدرس www.naghshshahr.ir قابل دسترسی است.

شرکت در مسابقه برای همه هنرمندان و طراحان در سراسر کشور آزاد است و ثبت نام، تقاضای شرکت و ارسال تصویر آثار، از طریق وب سایت مسابقه به آدرس www.naghshshahr.ir امکان پذیر است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان سرچ در گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۶۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مسابقه نمادین چوگان در میدان نقش جهان اصفهان

(تصاویر) مسابقه نمادین چوگان در میدان نقش جهان اصفهان

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • طراحی پروژه تنیاتاون، شهرکی شناسنامه دار در سلمان شهر توسط پلتفرم طرح تو طرح
  • انتشار تصویر امیدوارکننده از تمرین استقلال (عکس)
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • (تصاویر) مسابقه نمادین چوگان در میدان نقش جهان اصفهان