Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای توسعه جهان بینی و حکمت اسلامی برای تحقق اهداف شهر اسلامی در کلانشهر اصفهان، تفاهم نامه ای بین معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان و ستاد راهبری معماری و شهرسازی حوزه های علمیه کشور امضاء شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان‌، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از امضای تفاهم نامه با ستاد راهبری معماری و شهرسازی حوزه های علمیه کشور خبر داد و گفت: این تفاهم نامه با محوریت دبیرخانه شهر اسلامی معاونت شهرسازی و معماری  شهرداری اصفهان و با رویکرد همکاری های علمی، پژوهشی و اجرایی در کنار تبادل تجربیات موفق منطبق بر الگوی ایرانی اسلامی، همچنین پیشرفت اهداف گام دوم انقلاب یعنی شهر ایرانی اسلامی طیب، تنظیم و منعقد شد که امیدواریم هر دو طرف این تفاهم نامه بتوانیم در توسعه مبانی و رویکردهای شهر اسلامی تأثیرگذار باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید مهدویان طراحی و مطالعات پروژه های شهرسازی و معماری را یکی از مهمترین زمینه های اجرایی این تفاهم نامه دانست و گفت: ما برای این که بتوانیم در بافت شهر اصفهان که یک شهر تاریخی و مذهبی است شاهد بروز و ظهور شهرسازی و معماری اسلامی باشیم بدون شک به مطالعات گسترده و تخصصی برای طراحی در این زمینه نیاز داریم که به همین منظور بر آن شدیم تا با استفاده از ظرفیت های موجود در دبیرخانه شهر اسلامی شهرداری اصفهان و دیگر نهادها و تشکل های فعال در این زمینه از جمله ستاد راهبری معماری و شهرسازی حوزه های علمیه کشور مذاکره و همکاری متمرکز داشته باشیم.

مهدویان برگزاری همایش ها، دوره های تخصصی، کارگاه های آموزشی، تدوین و چاپ کتاب در حوزه شهر اسلامی را از دیگر اهداف این تفاهم نامه اعلام کرد و گفت: شهر اسلامی باید منطبق بر جهان بینی و حکمت های پنهان و آشکار دین مبین اسلام باشد و از شاخصه های مهم شهر اسلامی می توان به مسجد محوری، محله مقیاسی و خانواده بنیادی اشاره کرد که امیدواریم با گفتمان سازی های تخصصی در این بخش بتوانیم در دو بُعد کالبدی و  فضایی یعنی شهرسازی، معماری و سبک زندگی، مسیر نیاکان خود را جهت اعتلای فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ادامه دهیم.

این تفاهم نامه روز سه شنبه اول شهریور ۱۴۰۱ در جلسه ای با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان در سالن جلسات مهمانسرای شهرداری اصفهان امضاء شد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان سرچ در گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۶۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ضمن تأکید بر اهمیت کارها و اقدامات مجمع تقریب، آمادگی جامعه مدرسین برای همکاری با این مجمع را اعلام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، دبیرکل این مجمع نیز تقریب مذاهب اسلامی را از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام خمینی – قدس سره – و رهبری معظم انقلاب – مد ظله العالی – عنوان کرد و ضمن ارائه گزارشی از تحولات جهان اسلام، برخی از برنامه‌های مجمع تقریب را تشریح کرد.

گزارش تصویری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی