Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ مدارس حوزه های علمیه این استان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مرکز اسلام و نشر احکام و معارف دینی هستند، اظهار کرد: اگر چنین مراکزی نبودند اسلام و معارف اهل‌بیت(ع) از بین می رفت و به همین خاطر فقها، علماء و حوزه‌های علمیه شاخص‌های مهم در حفظ شریعت اسلام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طول تاریخ تاسیس حوزه‌های علمیه که به طور رسمی از نجف اشرف در زمان شیخ طوسی به عنوان یک آموزشگاه، دانشگاه و مرکز تربیتی تا به امروز شروع به فعالیت کردند، افزود: اگر معارف و احکام الهی شکوفایی، رشد و بالندگی پیدا کرده‌اند حاصل مباحث، تحقیقات، پژوهش‌ها و تدریس توسط علماء، اساتید و طلاب  حوزه های علمیه بوده که اگر شکل نمی‌گرفت مسلما اسلام و احکام آن نیز رشد نمی‌کرد و مغفول واقع و احکام خدا به فراموشی سپرده می‌شد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اینکه امام عصر(عج) توجه خاص و ویژه‌ای به حوزه‌های علمیه، علماء و فقه‌ها دارد بر همگان روشن و واضح است اگرچه همه عالم مرهون آن است اما جاهای دیگه اینطور به آنها توجه نمی‌کنند.

سید نصیر حسینی ادامه داد: کسانی که‌ مردم را راهنمایی می‌کنند، راه‌ها و معارف اسلام را به آنها نشان می‌دهند، مردم را با خدا و انبیاء(ع) آشنا می‌کنند حوزه‌های علمیه و علمای آن هستند، اگرچه همه علوم، جزء علومی که حکم بر باطل بودنشان هست در جهت رشد و تعالی انسان هستند اما ممکن است این علوم به معرفت خدا نرسند.

وی با اشاره به نقش حوزه های علمیه که اگر نبودند در مدارس و دانشگاه‌ها، خبری از احکام و شریعت الهی نبود، عنوان کرد: اگر در مدارس و دانشگاه‌ها درس‌هایی از قرآن و احکام الهی وجود دارد به برکت همین حوزه‌های علمیه هستند که اگر حوزه، علماء و ولی فقیه نبود اینها هم حذف می‌شدند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: متاسفانه در عربستان ساعات فعالیت کلاس‌های معارف قرآن را کم کردند که تحت تاثیر تفکر مادی‌گرایانه غرب شده‌اند.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز هر جا که قال نوح، قال ابراهیم، قال موسی، قال عیسی می‌گویند نیز به برکت حوزه‌های علمیه است اگر حوزه علمیه نباشد اسمی از قرآن و اولیاء‌الهی نیز نمی‌آورند. 

وی گفت: در جامعه‌ای که اسمی از قرآن، احکام خدا و شریعت نباشد آن جامعه ساقط شده است و حتما خدا آنها را نابود خواهد کرد و حتی به فرض اینکه در این دنیا زندگی کنند به جهنم ابدی واصل می‌شوند.

آن چیزی که انسان را به بهشت الهی، حلال خدا و احکام الهی هدایت می‌کند همین حوزه‌های علمیه هستند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: انسان اشرف مخلوقات است اما با داشتن ظرفیت این حقیقت معنا پیدا می‌کند کسی که اهل حلال و حرام نباشد، به احکام خدا جاهل است، عامل به احام خدا نیست، اهل بهشت نیست.

خوشبختانه به برکت نظام جمهوری اسلامی در سراسر کشور در جایگاه حوزه‌های علمیه حرکت عظیمی شکل گرفت و تلاش خیلی خوبی صورت گرفت. 

حسینی ادامه داد: حوزه‌های علمیه برکات و خیرات زیادی دارند که می‌توان به تربیت انسان‌های وارسته در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف اشاره کرد. ما امروز نیز می‌دانیم که یکی از پایگاه‌های اساسی انقلاب و محل تولد و مقاومت انقلاب حوزه‌های علمیه هستند که اگر علماء، مبلغین اسلام و طلاب در میدان نباشند، انقلاب با هویت واقعی از بین خواهد رفت‌.

وی اظهار کرد: طلاب نیز باید قدر انقلاب اسلامی و این موقعیت را بدانند چرا که در زمان طاغوتیان حتی به آنها اجازه پوشیدن لباس طلبگی را نیز نمی‌دادند و اجازه منبر رفتن نداشتند که به حمدالله این تعامل که البته انقلاب اسلامی مولود حوزه‌ علمیه است به برکت انقلاب اسلامی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) که بنیان‌گذار این انقلاب بوده‌اند و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی که اکنون رهبر این این انقلابند همه فرزندان این حوزه هستند و ما نیز می‌توانیم در تولیت چنین افراد بزرگی رشد کنیم به هر حال تولد انسان تنها به دنیا آمدن نیست ولادت علمی، فرهنگی، معنوی و غیره هستند که به انسان ارزش واقعی می‌دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی بیان کرد: هم باید قدر این انقلاب را بدانیم و هم مسئولین، جامعه شیعه باید قدر انقلاب، حوزه‌های علمیه، طلاب، فقه‌ها و علماء را بدانند و انتظار می‌رود از مسئولین استانی و شهرستانی که حوزه‌های علمیه را واقعا حمایت کنند، حوزه‌ها منبع درآمدی ندارد و وضعیت طلاب خیلی مناسب نیست و هزینه‌های زیادی دارند که انتظار همکاری است‌.

وی گفت: در همه زمینه‌های عمرانی، اقتصادی و اینها هزینه‌های زیادی می‌شود اما به بحث فرهنگی که می‌رسد درصد خیلی پایینی تعلق می‌گیرد، متاسفانه انتظار می‌رود کارهای فرهنگی بدون هزینه باشند اما بحث آسیب‌های اجتماعی، طلاق، بدحجابی و غیره نیز حل شود که این‌گونه ممکن نیست.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: متاسفانه اگر توجه کنیم روزانه هستند جوانانی که در خیابان‌ها چاقوکشی و قمه‌کشی می‌کنند و هزینه‌های زیادی را به بار می‌آورند که اگر ما در زمینه بحث فرهنگی برای هیأت مذهبی و حوزه‌های علمیه هزینه کنیم، می‌توانیم بسیاری از این مشکلات را حل کنیم. اشتباه راهبردی انجام می‌دهیم به حوزه‌های علمیه و مسائل فرهنگی کمک نمی‌کنیم. اگر بتوانیم مسائل فرهنگی را رونق بدهیم، این قدر به دادگاه‌های ما فشار وارد نمی‌شود، اینقدر زندانی نداریم و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کنند.

 حسینی اضافه کرد: در مابقی استانها  بعضی شهرستان‌ها را داریم که دارای چند حوزه‌ علمیه هستند اما در مرکز استان ما همین حوزه را داریم که ساختمانش خیلی مناسب نیست و حتی بعضا مسئولین حاضر نمی‌شوند به آن سرکشی هم کنند و این موضوع برای مسئولین خیلی بد است که نسبت به پایگاه فرهنگی، اخلاقی و دینی اینطور بی‌توجه باشند. همه جاهایی که می‌رویم و می‌بینیم که مساجد و حوزه‌های باشکوه و درخور ساخته‌اند اما اینجا متاسفانه توجهی نمی‌شود و خیلی خوب نیست که مسئولی بتواند کاری انجام دهد و از وظیفه‌اش سرباز زند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس یاسوج مرکز استان نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد حوزه های علمیه علمیه هستند حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۶۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نوشت: امروز دست‌کم در ۳۰ دانشگاه آمریکا با تجمع مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی و فاجعه رژیم کودک‌کش برخورد نظامی می‌شود، اما هنوز ما جهان سومیم و ایالات متحده مدافع آزادی بیان و حقوق بشر در سازمان ملل!

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی در کنشگری خود در پیام‌رسان ایتا نوشت:

"سال ۸۸ در دانشگاه علی‌رغم همه ساختارشکنی‌ها و دیکتاتوری تمامیت‌خواهان علیه بالاترین مشارکت سیاسی مردم اما نه درخواستی بود و نه ما به عنوان فعال دانشجویی موافق حضور نظامی و انتظامی در دانشگاه بودیم.

این اتفاق هرگز رقم نخورد، اما امروز دست‌کم در ۳۰ دانشگاه آمریکا با تجمع مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی و فاجعه رژیم کودک‌کش برخورد نظامی می‌شود.

تجمع ممنوع است

حمایت جرم‌انگاری می‌شود

تیک تاک فیلتر می‌شود

استاد و دانشجو بازداشت می‌شوند

اما هنوز ما جهان سومیم و ایالات متحده مدافع آزادی بیان و حقوق بشر در سازمان ملل!

روشنفکران، بازیگران، سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهای ایران قرار نیست امروز به رسم ادب پاسخ همدردی و مداخله آنجلینا جولیا در حوادث ایران را بدهند؟

واقعاً این سکوت معنادار و ندیدن این همه تناقض، مضحک نیست؟

کد خبر 748390

دیگر خبرها

  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست