Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: در سیل اخیر مردم حتی در منزل هم امنیت نداشتند و حاصل این قضیه هم بی‌تدبیری در گذشته بوده است، زیرا مطالعه و تحقیق نکردیم و اصلاً مسئله را در نظر نگرفتیم که روزی سیل خواهد آمد و باید آن را مدیریت کنیم. 

او می گوید: در کشور فرانسه که ادعای تمدن دارند هم سیل آمد و نتوانستند جمع کنند، ولی ما متفاوت هستیم و باید به مردم خدمت کنیم، البته قبل از بروز اینگونه حوادث باید پیشگیری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع پیشگیری هیچ کاری نکردیم و زمانی که در استان یزد شاهد سیل بودیم برای اینکه بخواهیم زیرگذر‌ها و زیرزمین‌ها را از آب تخلیه کنیم، از استان‌های دیگر پمپ آوردیم که اصلاً زیبنده استان یزد نیست.

او می گوید: برای مدیریت بحران در استان یزد آمادگی نداریم و مسیر‌های سیل سال‌های سال مشخص است و باید پرسید که آیا این مسیر‌ها در استان یزد طی این سال‌ها آزادسازی شده است یا خیر؟ مشخص است که اگر بخواهیم سیل را مدیریت کنیم، باید مسیر‌های سیل باز باشد.

جوکار گفت: ابتدا و انتهای مسیر‌های سیل واگذار و باعث شده که سیل به مردم ضربه بزند. مسیر‌های سیل مستندسازی شده و باید در راستای آزادسازی آن تلاش شود تا دوباره شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: حتی یک ریال برای بحث آبخیزداری و آبخوان‌داری استان یزد در نظر گرفته نشده است.

او گفت: خطوط فاصل بین حریم و محدوده شهر یزد باید کاملا مشخص باشد و در نقشه ارائه شده، فرورفتگی‌هایی وجود دارد که سبب اختلاف خواهد بود و بعداً با مشکل مواجه خواهیم شد.

او می گوید: یکی از مشکلات کنونی شهر یزد این است که یک زمین ساخته شده و آب، برق و گاز را دریافت کرده، ولی ساختمان مجاور آن از این امکانات محروم است و در فصل سرما و گرما با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند، این کار اصلاً شایسته و درست نیست.

جوکار گفت: اگر بخواهیم با امکانات دولتی برای مردم مسکن بسازیم، نه موفق بوده‌ایم و نه خواهیم بود. اگر مردم در ساخت مسکن شریک باشند می‌توانیم نهضت ملی مسکن را در کشور به بهترین شکل اجرا کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: در اوایل انقلاب به مردم زمین داده می‌شد و خودشان اقدام به ساخت می‌کردند و الان نیز خواسته آن‌ها این است که حریم و محدوده شهر را مشخص کنید تا مشکلاتشان مرتفع شود.

به گفته جوکار برای اینکه بتوانیم در شهر‌ها خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهیم ابتدا باید برنامه ریزی، سپس شناسایی مشکلات و چالش‌های شهری و ارائه راهکار و عملیاتی کردن آن است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران وقوع سیل مسیر های سیل استان یزد مسیر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۶۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار منزل مسکونی در قم

بنا بر اعلام سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، بعدازظهر امروز جمعه ۷اردیبهشت ماه ساعت ۱۸:۰۰ انفجار منزل مسکونی در بلوار عمار یاسر به مرکز فرماندهی آتش نشانی قم اعلام شد.

بلافاصله ۲دستگاه خودرو اطفاء حریق به همراه ۶نفر آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.

در این حادثه یک نفر خانم ۳۲ ساله دچار سوختگی و مصدومیت شد که توسط نیرو‌های آتش نشانی از منزل خارج شده و تحویل عوامل اورژانس شد.

علت حادثه توسط تیم علت یابی حریق و حوادث در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • (تصاویر) حضور شخصیت‌های حوزوی در منزل سید حسین خمینی
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • انفجار منزل مسکونی در قم
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • قمه‌کش‌های ارومیه دستگیر شدند
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است