Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.


طرح‌های کلان ملی به دلیل نبود اعتبار نیمه تمام مانده


وزیر علوم گفت: به دلیل عدم تامین اعتبارات مالی برخی از پروژه‌های کلان ملی نیمه تمام مانده و نیاز است که مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

محمد علی زلفی‌گل ، در خصوص جزئیات طرح‌های کلان ملی با توجه به این که فقط کلید واژه آن درحال تکرار است و خبری از اجرا نیست گفت: گزارشی در شورای عالی عتف آماده شده و قرار بر این بود که ارائه شود، اما با فوت عادل آذر که مسئول این کار بود این گزارش به تعویق افتاد و ارائه نشد.

وی ادامه داد: به دلیل عدم تامین اعتبارات مالی برخی از پروژه‌های کلان ملی نیمه تمام مانده و نیاز است که مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

۱۰۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه تهران ایجاد می‌شود


رئیس دانشگاه تهران گفت: با توجه به الزامات دولت در ساخت خوابگاه متاهلی ۱۰۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه تهران ساخته می‌شود.

محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در خصوص ساخت خوابگاه متاهلی و توسعه این خوابگاه‌ها در دانشگاه تهران گفت: قوانین خوبی از سوی مجلس و دولت برای ساخت خوابگاه متاهلی تدوین شده که دانشگاه‌ها ملزم به توسعه این خوابگاه‌ها هستند.

وی افزود: دولت ۲ میلیارد یورو برای ساخت این خوابگاه‌ها تسهیلات برای دانشگاه‌ها فراهم کرده که دانشگاه‌ها می‌توانند در قالب وام با ضمانت دولت از این تسهیلات استفاده کنند. ما در دانشگاه تهران مذاکراتی با یکی از بانک‌های عامل داشتیم که بتوانیم این تسهیلات را دریافت کنیم.

 


اعلام میزان شهریه دانشجویان دوره شبانه، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه علامه


شهریه دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دوره‌های شبانه، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه علامه طباطبائی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اعلام شد.

 

 

ثبت نام ۱۵ هزار دانشجو در دوره توانمندسازی دانشجویان (حامیم)


رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی رهبری گفت: ۱۵۰۰۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور برای شرکت در دوره حامیم ثبت نام کرده‌اند، این طرح در استان‌ها به صورت متمرکز در حال برگزاری است.

حامد تیموری رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به برگزاری دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که تحت عنوان «حامیم» در دانشگاه‌های استان‌های سراسر کشور در حال برگزاری است، مطرح کرد: این دوره با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و برای دانشجویان کل کشور از ۱۵ تیر ماه شروع شده و همچنان در برخی از استان‌ها و دانشگاه‌ها در حال برگزاری است.

 


اختصاص وام ویژه اربعین به دانشجویان


رئیس صندوق رفاه وزارت علوم از اختصاص وام ویژه اربعین به دانشجویان خبر داد.

مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: وزارت علوم توجه ویژه‌ای برای بهتر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی دارد و امکانات ویژه‌ای برای این مهم در نظر گرفته است.


گنجی خاطرنشان کرد: صندوق رفاه وزارت علوم هم برای دانشجویانی که خواستار شرکت در مراسم اربعین در کشور عراق هستند، در صورت اعزام به صورت گروهی برای اربعین، به هر دانشجو ۳ میلیون تومان وام اختصاص خواهد داد که پس از انجام این سفر معنوی در اختیار دانشجویان واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهریه توانمندسازی دانشجویان خوابگاه متاهلی دانشگاه تهران ساخت خوابگاه متاهلی دانشگاه تهران دانشگاه ها کلان ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­پورحسینی افزود: در دو سال گذشته در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، ظرفیت خوابگاه‌های متاهلین دانشگاه علوم پزشکی تهران دو برابر شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت: این تعداد خوابگاه کفایت نمی‌کند و معاونت دانشجویی فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدد است طی یک سال آینده ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را دو برابر کنند.   مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بهداشت ادامه داد: به تعداد تخت‌های خوابگاه‌های مجردی هم ۱۰ هزار تخت افزوده شده است.   پورحسینی ضمن تشکر از خیرینی که در این امر مشارکت داشتند، افزود: همچنان از همکاری خیرین در این حوزه استقبال می‌کنیم. ­

دیگر خبرها

  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج در تهران
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم