Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@06:20:51 GMT

آخرین وضعیت تولید محصولات فولادی در کشور

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۷۱۷۵

آخرین وضعیت تولید محصولات فولادی در کشور

طبق آمار، در مجموع چهار ماهه ابتدایی امسال، با توجه به اینکه محدودیت برق صنایع از نیمه خرداد ماه اعمال شده است، تأثیر منفی طی این مدت ۴۵ روزه بر روند افزایش تولید فولادی‌ها نداشته و میزان تولید در مدت مذکور نسبت به چهار ماهه ابتدای سال گذشته بین ۱۳ تا ۲۲ درصد افزایش رقم خورده است.

به گزارش ایمنا، طبق آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه، میزان تولید کل آهن اسفنجی بیشترین افزایش تولید را داشته و در مقابل کمترین میزان افزایش را مقاطع تخت در این مقایسه آمار به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع طی این مدت سه میلیون و ۲۰۶ هزار تن مقاطع تخت فولادی تولید شده است که نسبت به دو میلیون و ۸۲۵ هزار تن تولیدی در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۱۳ درصد افزایش داشته است.

پس از آن تولید مقاطع طویل فولادی تولید شده در چهار ماه ابتدایی امسال معادل چهار میلیون و ۱۹۱ هزار تن نسبت به سه میلیون و ۶۶۳ هزار تن تولیدی طی چهار ماهه نخست ۱۴۰۰، رشد ۱۴ درصدی را تجربه کرده است.

شمش فولاد (فولاد میانی) نیز با افزایش ۱۹ درصدی تولید از هفت میلیون و ۴۸ هزار تن در مدت چهار ماهه ابتدایی سال گذشته به هشت میلیون و ۳۷۶ هزار تن در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

محصولات فولادی و آهن اسفنجی نیز هریک رشد ۲۲ درصدی تولید را در مدت مذکور سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کرده‌اند.

در حالی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ به‌ترتیب پنج میلیون و ۵۷۵ هزار تن محصولات فولادی و ۱۰ میلیون و ۱۷۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید شده بود این میزان تولید در مدت مشابه امسال به شش میلیون و ۷۹۴ هزار تن برای محصولات فولادی و ۱۲ میلیون و ۳۸۳ هزار تن برای آهن اسفنجی رسیده است.

رشد تولید فولادی‌ها در حالی در مدت چهار ماهه نخست امسال ایجاد شده است که طبق آمار ارائه شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید انواع فولاد میانی، محصولات فولادی و آهن اسفنجی در تیرماه سال گذشته نسبت به ماه پیش از آن (خرداد ۱۴۰۰)، کاهش شدیدی داشت و منجر به ثبت آمار کاهشی تولید در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ شده بود. این کاهش تولید از اثرات همان قطعی‌های برق واحدهای تولیدکننده فولاد و عدم توجه به هشدارها رخ داده بود؛ اما آنطور که به‌نظر می‌رسد، برق‌رسانی به صنایع در تابستان امسال مدیریت شده و مشکلی برای صنعت فولاد کشور که منجر به کاهش تولید شود، پیش نیامده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 599510

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فولاد صنعت فولاد تولید محصولات فولادی صنعت فولاد مبارکه فولاد خوزستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق محصولات فولادی مدت مشابه سال آهن اسفنجی سال گذشته چهار ماهه چهار ماه هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، عبدالناصر درخشان درباره ظرفیت ایران در تولید فولاد گفت: ما جزء ده کشور برتر تولید فولاد در جهان هستیم. با این اوصاف شرکت‌های خودروسازی ما بهانه افزایش قیمت محصولاتشان را افزایش قیما مقاطغ فولادی می‌دانند. به‌طور کلی مصرف‌کنندگان فولاد کشور ما دچار مشکل هستند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم ضمن حمایت از افرایش ظرفیت تولیدی فولاد در ایران و با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت توسط گروه مالی گردشگری اظهار کرد: افزایش ظرفیت تولیدی مشکلات مصرف‌کنندگان را کم می‌کند. در عین حال باید اقتصاد این بخش را سر و سامان دهیم. افزایش روزانه قیمت میلگرد و دیگر زنجیره‌های فولادی با توجه به توان تولیدی ایران ، غیرمنطقی است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با اشاره به افرایش توان تولیدی فولاد بافت افزود: هر چه توان تولیدی ما بیشتر شود و تنوع تولیدی ما افرایش یابد، به‌نفع کشور است. افرایش ظرفیت تولید و تنوع تولیدی باعث رقابتی شدن فضای اقتصاد می‌شود. ایجاد مزیت رقابتی و کاهش انحصار قیمت‌ها را می‌شکند؛ چرا که مصرف‌کننده قدرت انتخاب بهتری خواهد شد.

درخشان درباره اشغالزایی پروژه جدید فولاد بافت گفت: بدون شک افزایش ظرفیت تولیدی در صنعت فولاد، بنگاه‌های ما را فعال‌تر می‌کند و نرخ بیکاری را کاهش می‌دهد. در دل هر اشتغال مستقیمی چند اشتغال غیرمستقیم نهفته است که در نهایت به جهش تولید با مشارکت مردم کمک می‌کند و اقتصاد کشور را نجات می‌دهد.

گفتنی است، فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت پس از ۳۲ ماه و با حمایت گروه مالی گردشگری به بهره‌برداری رسید.

دیگر خبرها

  • قبل از خرید بهتر است تفاوت تسمه با ورق فولادی را بدانید!
  • تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان
  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • تولید ورق نازک سرآغازی برای رشد و شکوفایی خط قلع‌اندود
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت