Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از آثاری که در حوزه فرهنگ و هنر مخرب هستند و اغواگر؛ شبه ترانه‌هایی زیرزمینی هستند که بیشتر از همه جوانان را به مصرف موادمخدر و مخدر صنعتی ترغیب می کنند؛ دبیرکل مبارزه با مواد مخدر معتقد است موضوع مخدر پدیده‌ای چندوجهی است و آثاری که فرد را به مصرف موادمخدر ترغیب کند، مشمول مبارزه و مقابله جدی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگاز اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با ظهور بحرانی به نام مواد مخدر صنعتی، که مشخصا فتنه ای طراحی شده و سناریو سیاهی بود برای نابودی استعداد های جوانان کشورمان؛ فتنه ای که مشخصا از آستین فتنه گرانی بیرون آمد که در دهه های گذشته زبربخش هایی را در حوزه جنگ نرم برای به انحطاط کشیدن جوانان ما طراحی کردند.

یکی از حوزه ها جنگ نرم دشمنان حوزه مواد مخدر صنعتی بود؛ مخدری که در کوتاه ترین زمان و بدون هیچ مانع و رادعی قابل تهیه و مصرف است.

 

 

طراحی مخدرهایی چون گل و شیشه مشخصا از مواد شیمیایی تولید شده که این مواد در مقایسه با مواد مخدر صنعتی همچون تریاک و حتی هروئین قدرت تخریب محیر العقولی دارد و قاطبه جوانانی که به سمت این مواد میل می کنند، توسط پدرخواندگانی که کمر به نابودی داشته های ارزشمند این آب و خاک بسته اند، به این باور رسیده اند که مصرف کننده مخدری چون شیشه هرگز مرحله اعتیاد را تجربه نخواهد کرد؛ یا به تعبیر عوام:« شیشه اعتیاد ندارد»

این باور ادعایی درست در پی دارد. چرا که فرد و جوان مصرف کننده مخدرهای نوظهوری چون شیشه و گل پیش از آنکه درکی از بی خانمانی و آوارگی اعتیاد را تجربه کند، یا رخ در نقاب خاک می کشد و با زندگی بدرود می کند؛ یا قدرت تفکر و تعقل خود را از دست داده و به مرحله حیات نباتی می رسد و همچون گیاهی بدون کنش و واکنش های پیرامونی روزگار می گذارند.

اما در این میان هستند جوانان و افراد دیگری که دانسته خود را در گرداب اعتیادهای نوظهور گرفتار می کنند و برای این کار مدعی هستند که با مرگی تدریجی از محنت روزگار خلاص می شوند که این دسته نیز نوع دیگری از قربانیان جنگ نرم حوزه اعتیاد هستند که توسط شبکه های اجتماعی و انواع مدیاهای جدید شستشوی مغزی شده و به این باور رسیده اند که زندگی به تمام معنا پوچ و بی معنی است. در حالیکه این پندار از منظر تمام مکاتب فلسفی و آموزه های دینی ادیان ابراهیمی و توحیدی مطرود است و آدمی زادی با چنین باورهای مذمومی نمی تواند آزادنه در جوامع زندگی کند.

با این احوال این گردونه جهنمی به سمت و سویی پیش می رود که هر روز نسبت به روزهای پیشین خود قربانیان بیشتری می گیرد و جامعه را در پندار اهریمنی خود به سراشیب ویرانی می کشند؛ درحالیکه به یمن پایمردی مردانی که سوگند خدمت به این کشور خورده اند همواره نقشه هایشان نقش بر آب شده و از اجرای مهمترین فتنه های شیطانی  بازمانده اند اما آنچه که تا کنون کرده اند به نسبت وسعت این سرزمین پهناور باز در طبقه بندی ناکامی خلاصه می شود و بس!

کوتاه سخن اینکه منظور نظر این نوشتار چند و چون در این قائله و چرایی آنچه دشمنان می کنند، نیست؛ چرا که اگر چنین نکنند دشمن نیستند؛ ضمن آنکه در این مقال بارها گفته و نوشته شده و در آینده هم ابعاد ناپیدای چیستی و جرایی این مقوله بازگو خواهد شد.

 

 

  هنر تخریب‌‌گری که نسب و نسبتی از «شعر» و «موسیقی» ندارد!

 

حرف وسخن این نوشتار روند وارونه‌ی هنری است که بجای سازنده بودن، تخریب می‌کند. باید دید که این تخریب با چه هدف و انگیزه ای صورت می گیرد؟ مثال ترانه‌هایی است که این روزها مورد اقبال جوانان و نوجوانان قرار گرفته؛ ترانه هایی که به لحاظ شعر و موسیقی بشدت خالی از ظرافت های هنری و الهامات هنرمندانه هستند. ترانه هایی که اگر بشود با ارفاق آنها را ترانه نامید از دو رکن اساسی هنر موسیقی عاری هستند. در حالیکه در تمام دنیا و از منظر تمام مکاتب و سبک های موسیقایی هر ترانه ای در دوبخش انتخاب و یا سرایش شعر و تنظیم و آهنگ سازی موسیقی همواره مورد توجه کارشناسان بوده و خواهند بود؛ در حالیکه در ترانه های مورد بحث این روزها افرادی که به عنوان خواننده و آهنگساز عرض دیگران را می برند و آبروی هنر این مملکت را به باد می دهند، در کارهای خود که ابعادی شیطانی دارند دانسته و نادانسته جوانان این مرز و بوم را به کج‌راهه می کشانند و موجبات هرز رفتن استعداد های آنها را فراهم می کنند.

 

 

بطور مثال خواننده ای چون «مهراب» در تمام آثار خود به نوعی جوانان را به مصرف دخانیات، مخدر، مشروب و خودکشی سوق می دهد؛ در حالیکه این قلم بارها در مواجهه با متولیان فرهنگ و هنر در یکی دو دولت اخیر به این نکته اعتراض کرده است و آنچه که شنیده است غالبا پاسخی با این فحوا بوده که وزارت فرهنگ و ارشاد و سایر متولیان دیگر که به تولید موسیقی اهتمام دارند از تائید و ارائه مجوز به این خوانندگان و هنرمندمآبان طفره رفته و به تولید آثار آنها کمکی نکرده و نخواهد کرد. در حالیکه این آثار با استقبال جوانان همراه است و همین اظهار نظر مسئولان به نوعی موجب کنجکاوی جوانان شده و در این باور اشتباه مسئولان (که چنین آثاری مجوز فعالیت دریافت نمی کنند)، متاسفانه این ترانه های همچون موریانه ارکان بنیه علمی و توانمندی های جوانان را در حوزه های مختلف می خورد و رو به سویی پیش می رود که چنانچه فکر عاجلی برای این معضل نشود، آثار غیرقابل جبران آن را در سالهای آینده مشاهده خواهیم کرد و به روزی خواهیم رسید که قبح اعتیاد شکسته شود؛ آرزویی که بسیاری از دشمنان ما همواره به دنبال آن بوده اند.

   

 

 

 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: مخدر امروز؛ پدیده ای چند وجهی!

سردار اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حول انتشار ترانه های بدون مجوزی که غالب مخاطبان خود را به مصرف دخانیات و شیشه و یا خودکشی و ... ترغیب می‌کند و این مهم که باید مسئولان و متولیان مقابله با مواد مخدر در مواجهه با تولید چنین آثاری چه رویکردی اتخاذ کنند, گفت: بنده چنین موردی را تا بحال نشنیده ام اما آنگونه که از سخنان شما پیداست باید موردی باشد که در صورت صحت یافتن از چنین تاثیری با تولید آنها مقابله کرد و مانع فراگیر شدن آنها شد.

دبیرکل مبارزه با مواد مخدر در ادامه گفت: اگر دقت کرده باشید بارها ما در اظهارات و نشست های رسانه ای مطرح کرده ایم که موضوع مواد مخدر و اعتیاد متاسفانه در سالهای اخیر در جامعه به یک آسیب اجتماعی و یک پدیده چندوجهی تبدیل شده است که یکی از مظاهر اثبات این حرف مشکل و معضلی است که شما به آن اشاره کردید.

 

سردار مومنی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: متاسفانه مواد مخدر مثل قدیم نیست که کلیت مواد در تریاک و هروئین و حشیش خلاصه شود؛ بلکه این روزها موادمخدر به دسته ها و گونه های مختلفی تقسیم شده که خانواده ها هم از شکل و شمایل و نحوه استفاده از این مواد مخدر جدید صنعتی آگاه نیستند و هیچ درک و تصوری از این مواد ندارند؛ بنابراین چنانچه فرزند آنها خدای ناکرده متاثر از ترغیب دوستان خود به سمت و سوی مصرف یکی از این مواد کشیده شود، حتی اگر والدین این مواد را ببینند ممکن است بدون یک کنجکاوی ساده از کنار آن بگذرند درحالیکه در سالهای قبل اینگونه نبود و خانواده ها با مواد شناخته شده سنتی مانند تریاک و هروئین و تاثیرات استفاده از آنها آگاه بودند و اگر یکی از اعضای خانواده به سمت مصرف مواد کشیده می شد، فورا با او مقابله می کردند و امکان اینکه کار بسیاری از مصرف کنندگان به جای باریک کشیده شود خانواده ها آن را مدیریت می کردند.

 

ضرورت همیاری دستگاه های مختلف در مبارزه با مواد مخدر

جانشین پیشین فرمانده ناجا در حدفاصل سالهای 97 تا 94 در ادامه خاطر نشان کرد: در نهایت من باید تصریح کنم که برخلاف نظر بسیاری از مردم و مسئولان درحوزه مواد مخدر تنها مبارزه کفایت نمی کند و باید در این برهه از زمان که مواد مخدر به انواع و شکل های مختلفی طبقه بندی شده و مبارزه با آن به مراتب نسبت به گذشته بسیار پیچیده تر شده، همه ارگان ها و سازمان های مسئول دست به دست هم بدهند؛ حتی متولیان فرهنگ و هنر کشور که باید در فرهنگ سازی و تولید آثار سینمایی که برای مردم آموزنده و آگاهی بخش باشد بکوشند تا با این معضل مقابله کنند و جلوی گسترش آن را بگیرند. همه اجزا باید دست به دست هم بدهند و در ترکیبی واحد با مصاف این پدیده نوظهور و جهش یافته بیایند.

 

وی در خاتمه تصریح کرد: گرچه اشاره من مشخصا به سوال شما نیست و در کل می گویم که هر اثری و هر فرد و سازمان و الگویی که جووانان و یا هر فرد و هموطنی را به استفاده از مواد مخدر ترغیب کند، باید با آن مقابله شود؛ چرا که هم مذموم است و هم باید به عنوان یک وظیفه اجتماعی با آن برخورد لازم و کافی صورت بگیرد.  

 

 بیشتر بخوانید؛

مومنی:‌ امریکا عامل اصلی تولید مخدرصنعتی در افغانستان است / ایران پیش قراول کشفیات ۹۰ درصدی تریاک جهان

ایران رکورد کشفیات موادمخدر را در دنیا زد/2 میلیون و 800 هزار معتاد در کشور داریم

مومنی: هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند معضلات اجتماعی را سامان دهد

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مبارزه با مواد مخدر مخدر صنعتی ترانه هایی مصرف مواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۷۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان سردار علی اکبر جاویدان، اظهار داشت: مأموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید مریدی شهرستان رودان حین اجرای طرح ایست و بازرسی و ضمن کار اطلاعاتی و کنترل خودروهای عبوری در محور رودان - بندرعباس به یک دستگاه کامیون فوتون مشکوک و دستور ایست صادر کردند.

وی افزود: خودرو متوقف و با هوشیاری مأموران از داخل کابین آن مقدار ۸۵ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف و راننده و سرنشین خودروی حامل مواد دستگیر شدند.

سردار جاویدان تصریح کرد: در عملیاتی دیگر در شهرستان بندرعباس مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات شبانه روزی، از نگهداری و توزیع مواد مخدر توسط یک سوداگر مرگ در یکی از محلات شهر بندرعباس مطلع شدند.

وی بیان داشت: مأموران ضمن هماهنگی قضائی با تشکیل دو تیم منسجم به محل مذکور اعزام، در بازرسی از منزل ۹۱ کیلو گرم مواد مخدر از نوع حشیش و ۸ کیلو گرم تریاک کشف و متهم به پلیس مبارزه با مواد مخدر تحویل شد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این دو عملیات مجموعاً ۱۸۴ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش و تریاک کشف شده، تصریح کرد: ۳ متهم نیز دستگیر که ضمن تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6097296

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • توصیه‌هایی برای مقابله با بیماری آسم
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد