Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقویت صنایع تبدیلی، راه اندازی مجدد کارخانه ویتامین E از طرح‌های نیمه فعال رها شده در گلستان، اعلام آمادگی 3 شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در کریدور شمال به جنوب از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در استان گلستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری امروز در گفتگوی ویژه خبری؛ ایجاد و راه اندازی صنایع تبدیلی در گلستان را اولویتی مهم خواند و گفت: یکی از بخش‌هایی که باید در استان گلستان تقویت شود و از خام فروشی دست برداریم توجه به حوزه صنعت فرآورده های کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمد دهنوی افزود: از مبالغی که در تبصره 18 و تبصره 16 همچنین تسهیلاتی که از محل سفر ریاست جمهوری و سایر بخش های دیگر داشتیم بالغ بر 30 درصد آن برای توسعه صنعت کشاورزی و از این میزان بیش از 15 درصد در حوزه صنایع تبدیلی در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: باید استان گلستان را از لحاظ تقویت صنایع تبدیلی به نقطه مطلوب برسانیم تا از خام فروشی محصولات کشاورزی خارج شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری از احیاء و بهره برداری کارخانه تولید ویتامین E در هفته دولت خبر داد و گفت: بخشی از تمرکز ما از ابتدای دولت توجه به طرح های راکد بود مانند بنگاه هایی که دوره ای فعالیت داشتند مانند کارخانه ویتامین E در شهرک صنعتی آق قلا که یکی از بهترین مجموعه های ویتامین های حوزه دامی را تولید می کند و در سطح خاورمیانه زبانزد است.

دهنوی ادامه داد: کارخانه ویتامین E بنا به دلایلی راکد بود که در دولت سیزدهم تلاش کردیم این کارخانه را به چرخه تولید برگردانیم که در هفته دولت مجددا افتتاح خواهد شد این واحد جزو طرح های نیمه فعال رها شده بود.

وی از اعلام آمادگی 3 شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در کریدور شمال به جنوب خبر داد و تصریح کرد: مهمترین پروژه ای که در حال حاضر در دست اقدام داریم و مورد اقبال طرف های خارجی قرار گرفته کریدور شمال به جنوب است و بالغ بر سه شرکت خارجی چینی و قزاق برای سرمایه گذاری در این پروژه اعلام آمادگی کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه برای پیشرفت استان برنامه های هدفمند ترسیم شده است از تلاش برای حل مشکلات زیرساختی خبر داد و گفت: احداث راه‌آهن اینچه برون به شاهرود، تکمیل اتوبان بهشهر، گرگان، بجنورد، توجه به زیرساخت های حمل و نقل ریلی و ترانزیتی جزو اهداف مورد توجه استان است.

دهنوی در خصوص آخرین وضعیت طرح گردشگری آشوراده بیان کرد: شورای عالی معماری و شهرسازی در این زمینه باید تصمیم گیری کند، همچنین نسبت به تکمیل زیرساخت های اصلی منطقه آزاد اینچه برون تلاش های خوبی در حال انجام است.

استان گلستان با 1957 طرح اقتصادی به استقبال هفته دولت رفته است که 1865 طرح افتتاح و 92 طرح کلنگ‌زنی می‌شود، در مجموع 4 هزار و 989 میلیارد تومان برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است و 9 هزار 86 نفر اشتغالزایی خواهد داشت که بخشی از  آنها هفته دولت به بهره برداری می رسد و بخشی از آنها  دهه فجر افتتاح می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان گلستان صنایع تبدیلی هفته دولت ویتامین E

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۷۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران در خط مقدم تحقق شعار سال قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محسن جعفری عصر سه شنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در جمع کارگران یک شرکت صنایع چوب ضمن گرامیداشت این ایام اظهار کرد: کارگران در راستای عمل به شعار سال پیشتاز هستند.

وی با بیان اینکه کارگران مهم ترین ارکان توسعه یک جامعه به شمار می روند، افزود: بدون شک، پیشرفت و استقلال اقتصادی و صنعتی کشور مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های قشر کارگری است.

سرهنگ جعفری با اشاره به ۳۲ شهید کارگری شهرستان فومن اضافه کرد: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور در جبهه های نبرد در سنگر تولید نیز مجاهدت کرده است لذا می طلبد این از خودگذشتگی ها برای نسل جدید بازگو شود.

وی با تاکید بر اینکه همه دنیا روز جهانی کارگر دارنداما تفاوتی بین نگاه اسلام و مادی گرانه وجود دارد چرا که آنها کارگر را به عنوان یک ابزار می بینند، گفت: در نگاه اسلام به ارزش ها و کرامت انسانی و عمل کارگر نگاه کرده و تاکید دارد.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از کارگران باری دیگر بر جهش تولید با مشارکت مردم نه افزایش تولید تاکید کردند، ادامه داد: نقش کارگر در مجموعه رشد کشور غیر قابل انکار ناپذیر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه، امنیت شغلی، بیمه و ایمنی حین کار باید مورد توجه بیش از پیش قرار بگیرد، تصریح کرد: سودمندترین گروه قشر کارگری است چرا که کارگران ستون هر کشوری به شمار می رود بر همین اساس دشمن می خواهد بین این قشر و مسوولان اختلاف به وجود بیاورد.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اقدام برای تولید کار و اشتغال تاکید کرد و ادامه داد: کار و تلاش در عرصه‌های نرم و سخت مهم است لذا مسوولانمان باید برایرفع موانع تولید تلاش بیشتری انجام دهند.

کد خبر 6093667

دیگر خبرها

  • آتش‌ سوزی در کارخانه صنایع نظامی در برلین آلمان
  • فیلم/ آتش‌سوزی در کارخانه صنایع نظامی «دیل» در برلین
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»
  • برای تحقق شعار سال همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم
  • دو هزار،‌۶ هزار، هشت هزار....فهرست کارخانه‌های احیا شده را منتشر کنید/ هر بار هزار تا زیادتر می‌شود!
  • جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد
  • کارگران در خط مقدم تحقق شعار سال قرار دارند