Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح روز شنبه پنجم شهریورماه سال 1401، عملیات احداث شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) طی مراسمی با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) از میدان شهیدان(جی) آغاز شده و پس از عبور از اراضی پادگان جی در تراز منهای یک(زیرگذر) تا غرب میدان فتح و سپس از طریق بزرگراه فتح تا تقاطع بلوار بهار و نهایتا بزرگراه شهید بروجردی ادامه می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طول این مسیر بزرگراهی را حدود 5 کیلومتر عنوان و خاطرنشان کرد شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) علاوه بر برخورداری از یک تقاطع غیرهمسطح 3 سطحی با میدان شهیدان و عبور از زیر بلوار 45 متری استاد معین، در میدان فتح نیز به یک تقاطع غیرهمسطح 3 سطحی تجهیز می شود. همچنین به منظور اتصال این مسیر بهم پیوسته بزرگراهی به بلوار بهار، بزرگراه شهید بروجردی و در نهایت آزادراه تهران- ساوه، احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه فتح با بلوار بهار نیز در دستور کار این پروژه قرار دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با بیان آنکه تقاطع میدان شهیدان یک تقاطع 3 سطحی شامل تراز همسطح به منظور فراهم ساختن دسترسی های محلی، مسیر زیرگذر با هدف تامین باندهای تندرو و همچنین یک مقطع تونلی به طول حدود 250 متر در مسیر تندروی میدان فتح به سمت میدان جی است، یادآور شد: در محدوده بلوار استاد معین که از سال 1399 زیربار ترافیک قرار گرفته است نیز مسیرهایی به منظور تامین گردش های ترافیکی موردنیاز از جنوب بلوار استاد معین به محدوده پادگان و نیز زیرگذر بزرگراه یادگار امام(ره) (به سمت میدان شهیدان) پیش بینی شده است.

شعبانی در تشریح دسترسی های طراحی شده در تقاطع میدان فتح با تاکید بر اینکه به جز پل جهتی غرب به شمال، سایر مسیرهای دسترسی این تقاطع در تراز صفر و منهای یک جانمایی شده است، گفت: مجموعه گردش های ترافیکی مورد نیاز به منظور اتصال بزرگراه یادگار امام(ره) با بزرگراه فتح و بزرگراه آیت الله سعیدی، در محل این تقاطع تامین خواهد شد.

وی املاک نهادی شامل پادگان جی و سوله های آموزش و پرورش را از مهمترین موانع اجرایی پروژه دانست و یادآور شد با توجه به اجرای مسیر اصلی این پروژه در تراز منفی یک با معارضین تاسیساتی مختلفی از قبیل لوله های انتقال آب، لوله های گاز، کانال های تاسیساتی برق و شبکه های مخابرات و فیبر نوری مواجه خواهیم بود.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، احداث شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) و اتصال آن به تقاطع بزرگراه فتح با بلوار بهار با توجه به پروژه های در حال اجرای بزرگراه شهید بروجردی و بلوار بهار، این معبر بزرگراهی شمالی- جنوبی را به جاده ساوه متصل و به عنوان یکی از محورهای اصلی غرب تهران که از شمال غرب تا جنوب غرب امتداد دارد، مطرح خواهد ساخت.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری تهران یادگار امام مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون فنی عمرانی شهردار تهران امروز  سه شنبه ۱۱ اردیبهشت درباره طرح‌های امتداد یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری به اعضای شورای شهر تهران گزارش می‌دهد.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ، امروز در دویست سی و دومین جلسه شورا، خرانه دار شورای اسلامی شهر تهران درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲، گزارش خواهد داد و در ادامه از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران رونمایی خواهد شد.

علیرضا نادعلی افزود: نطق پیش از دستور ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درباره محله جوادیه در منطقه ۱۶ شهرداری تهران هم قرائت خواهد شد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب و یک فوریت طرح اصلاحیه ماده ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده خدمات آب و فاضلاب در دستور کار جلسه امروز شورای شهر قرار دارد.

علیرضا نادعلی افزود: لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و همچنین لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران هم در نشست شورا بررسی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد
  • عملیات اصلاح هندسی و احداث دوربرگردان در بلوار ارم اجرایی شد
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد