Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت روسیه دستور داده تا به والدین دانش‌آموزان در بخش‌های تحت کنترل در اوکراین کمک مالی پرداخت شود.

روزنامه «مسکو تایمز» روز چهارشنبه نوشت  کرملین والدین کودکان بین ۶ تا ۱۸ سال در مناطق تحت کنترل روسیه در مناطق «دونتسک»، «لوهانسک»، «زاپوریژژیا»، «خارکی‌یف‌‌» و «خرسون» طبق دستور در صورتیکه فرزندانشان در موسسات آموزشی عمومی تحصیل را آغاز کنند، ۱۰۰۰۰ روبل (۱۶۷ دلار) دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که گزارش‌هایی مبنی بر تلاش کرملین برای معرفی برنامه درسی روسیه به مدارس در سرزمین‌های تحت کنترل منتشر شده است .سال تحصیلی در روسیه قرار است از اول سپتامبر آغاز شود.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این این کشور نیرو اعزام کرد و از آغاز عملیات نظامی  خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند. به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

رئیس جمهور روسیه  چندی قبل  استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک را برسمیت شناخت و سه روز پس از آن، دستور عملیات ویژه نظامی برای حمایت از ساکنان منطقه دونباس را صادر کرد. پوتین در تیر ماه  با صدور فرمانی اعطای سریع شهروندی روسیه را شامل حال تمام اتباع مناطق اوکراینی تحت تسلط روسیه کرد.

 

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز اخیرا اظهار داشت :«بازگشت کریمه به روسیه، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک، واقعیت‌های سرزمینی است که اوکراین و دیگر کشورها باید آن را بپذیرند.»

وی افزود: «باید به انتخاب قانونی و عاقلانه مردم و حق ملت‌ها برای تعیین سرنوشت خود بر اساس منشور سازمان ملل متحد احترام گذاشته شود و بر این اساس، کریمه به روسیه بازگشته و دو جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک نیز، به دولت‌های مستقل تبدیل شده‌اند.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کمک مالی دانش آموزان اوکراین دونتسک لوهانسک تحت کنترل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۷۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود

پورعباس رئیس سازمان سنجش کشور گفت: با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان در حاجی آباد زیرکوه موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.

او افزود: در سیل اخیر در حاجی آباد زیرکوه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان علی رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران تمام امکانات خودشان را بسیج کردند که داوطلبان را به آزمون برسانند و موفق نشدند افزود:  تا ۳ هفته  آینده آزمون مجدد اختصاصی برای مناطق سیل زده از داوطلبان اخذ می‌شود تا حقی ضایع نشود.

بیشتر بخوانید

تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی

پورعباس بیان کرد: دانش آموزان و والدین مناطق سیل زده همدردی ما را پذیرا باشند و از نگرانی که برایشان ایجاد شد عذرخواهی می‌کنم.  

رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به اینکه شرایط را دولت جمهوری اسلامی ایران درک می‌کند ادامه داد: با هماهنگی که با استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، ۳ هفته آینده آزمون سراسری کنکور برای دانش اموزان مناطق سیل زده  برگزار می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند