Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@10:36:52 GMT

13 حلقه چاه آهکي در بجنورد حفر مي‌شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۷۴۲۷

خبرگزاری آریا-محمدباقر باقرپور با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: در این زمینه بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و خط انتقال مورد نیاز است.

فرماندار بجنورد افزود: تاکنون در این منطقه هشت حلقه چاه آهکی با عمق بیش از 270 متر حفر شده است.

وی با اشاره به اینکه آب های آهکی و کارستی از منابع آب ارزشمند است، افزود: با بهره‌برداری از منابع این چاه ها شهروندان از آب با کیفیت بالا برخوردار می شوند و منابع آبی در مواقع بحران تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



باقرپور گفت: اکنون بخش قابل توجهی از آب آشامیدن مورد نیاز مردم بجنورد از سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان تامین می شود که اکنون حجم مفید این دریاچه کاهش یافته است از این رو تامین آب پایدار باید از منابع زیرزمینی انجام شود.

فرماندار شهرستان بجنورد گفت: امید می رود اعتبار مورد نیاز برای تجهیز و انتقال از منابع اعتبارات ملی تامین شود.
به گزارش ایرنا شهروندان بجنورد خواستار جاری شدن آب چاه های آهکی در شمال شرق بجنورد در مدار مصرف این شهر هستند و از مصرف آن در صنعت گلایه دارند.

آب چاه های آهکی در شمال شرق بجنورد، سال های سال در صنعت پتروشیمی به مصرف رسیده این درحالی است که منابع آب بجنورد نیازمند ارتقای کیفیت است.
منابع آب آهکی، منابع ارزشمند، استراتژیک و پراهمیت هستند و برخی ارزش آن را با نفت برابر می دانند و شرکت پتروشیمی خراسان در حالی از چاه های ارزشمند منابع آب کارستی (آهکی) برداشت می کند که ظرفیت بسیار خوب و مناسب برای مصرف پساب در بجنورد، مرکز خراسان شمالی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حفر چاه آهکی فرماندار سد شیرین دره بجنورد خراسان شمالی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم

ایسنا/گلستان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته وجود ندارد، گفت: در حال حاضر نیز ذخایر استراتژیک ،بیش از سه هزار و ۴۰۰ تن کود فسفاته و شش هزار و۳۰۰ تن پتاسه است که جهت مصرف در کشت‌های بهاره در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

 سیدصمد ضیائی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: کودهای پتاسه و فسفاته در مقابل تنش های محیطی مانند سرماو گرما، توان گیاهان را افزایش می دهند، گفت: با مصرف این کودها شاهد تولید محصولات سالم خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مادر یک دهه اخیر و قبل از سال۱۴۰۱در مصرف کودهای فسفاته وپتاسه نسبت به میانگین جهانی و پیشنهاد موسسه تحقیقات آب و خاک کشوردچار کم‌مصرفی شده بودیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان طی سال های۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با افزایش آگاهی و دانش کشاورزان به لزوم مصرف بهینه و متوازن‌کودهای فسفاته پتاسه‌و ازته در مزارع موجب افزایش ضریب امنیت غذایی و ارتقای بهره وری در تولید شده است.

این مقام مسئول از استقبال کشاورزان از مصرف این محصولات کودی خبر داد و یاد آور شد: در حال حاضر نیز ذخایر استراتژیک ،بیش از سه هزار و ۴۰۰ تن کود فسفاته و شش هزار و ۳۰۰ تن پتاسه است که جهت مصرف در کشت های بهاره در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

ضیائی با تاکید اینکه مشکلی در تامین و تدارک کود های پتاسه و فسفاته وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امسال باید بر اساس سهمیه ابلاغی سالیانه،۳۳ هزارو۸۱۳ تن انواع کود فسفاته تامین شود که تاکنون ۱۹ درصد به میزان شش هزار و۳۱۲ تن تامین شده است و این موضوع برای کودهای پتاسه با توجه به۲۴ هزار و ۵۹۰ تن سهمیه تعیین شده به میزان هفت و ۴۴۴ تن محقق شده است.

ضیائی در پایان از کشاورزان خواست تا نهاده‌های مورد نظر خود از جمله انواع کودهای شیمیایی را با قیمت مصوب جدید ابلاغ شده از شبکه‌های رسمی این شرکت تهیه کنند تا شاهد اثربخشی مصرف کودهای کشاورزی در محصولات خود باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکل تامین منابع اعتباری پروژه راه آهن لرستان حل شد
  • تامین مالی ۸۰۰ همتی تولید از بورس در سال ۱۴۰۲
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد