Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال لهستان به عنوان میزبان مشترک رقابت های قهرمانی جهان، به دنبال این است که سومین تیمی در طول تاریخ باشد که به سه مدال طلای متوالی در این پیکارها دست پیدا می کند.

لهستانی‌ها که اولین عنوان جهانی خود را در سال 1974 به دست آوردند، در سال‌های 2014 و 2018 نیز روی سکوی قهرمانی ایستادند و حالا پس از کسب عنوان نخست مسابقات جام واگنر مصمم هستند تا سومین تیمی باشند که سه دوره متوالی در مسابقات قهرمانی جهان به مدال طلا می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از نسل طلایی ایتالیا با حضور ستاره هایی همچون ساموئله پاپی و مارکو براچی، آندره آ گاردینی، آندره آ جیانی و فردیناندو دجورجی در سال های 1990، 1994 و 1998 توانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد، هیچ تیمی نتوانسته بود هت تریک کرده و این عنوان را تکرار کند.

سه دوره بعدی تحت سلطه برزیل بود؛ جیبا، دانته و رودریگائو سانتانا ستاره هایی بودند که همراه با برزیل موفق شدند در سال‌های 2002، 2006 و 2010 به مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان دست پیدا کنند.

اگر لهستان، صدرنشین حال حاضر رنکینگ فدراسیون جهانی موفق شود در سال 2022 عنوان قهرمانی را کسب کند می تواند نام بعد از ایتالیا و برزیل نام خود را جاودانه کند، اما این تیم با تیمی که در سال 2014 قهرمان جهان شد بسیار متفاوت است.

در حالی که ستاره کوباییِ لهستانی ها یعنی ویلفردو لئون پس از عمل جراحی زانو دوران نقاهت خود را سپری می کند، گربیچ تصمیم گرفت تا از بازیکنانی هموچون یانوش و لوماچ، کورک، لوکاس کاچمارک، فورنال، بارتوش کولک، کامیل سمنیوک، الکساندر اشلیوکا، بیچانسکی استفاده کند.

با ارزش ترین بازیکن لهستان در سال 2018، یعنی کورک هم اکنون 31 ساله است و با غیبت لئون و پس از بازنشستگی کوبیاک حالا به عنوان یک مهره اصلی به شمار می رود. او حالا سلاح اصلی تهاجمی لهستانی ها در رقابت های قهرمانی جهان است.

لهستان در چند سال گذشته موفقیت های زیادی در سطح بین المللی داشته است. آنها در سه دوره گذشته لیگ ملت های والیبال (نقره 2021 و برنز 2019 و 2022) را کسب کردند. آنها همچنین نقره جام جهانی 2019 و برنز قهرمانی اروپا 2019 و 2021 را به دست آوردند.

گربیچ و تیمش در این دوره از بازی ها یک مزیت بزرگ دارند و آن هم بازی در خانه و استفاده از شرایط میزبانی است. آنها این دوره از مسابقات را در شهر کاتوویتسه آغاز خواهند کرد و می توانند تا پایان این دوره از پیکارها در کشور خود باقی بمانند.

لهستانی ها در مرحله گروهی این دوره مسابقات در گروه C با تیم های بلغارستان، مکزیک و آمریکا همگروه است. آنها پیش از حضور در این رویدادها در جام واگنر با تیم های صربستان، آرژانتین و ایران بازی کردند و با کسب سه پیروزی قاطع 3 بر صفر عنوان قهرمانی را به دست آوردند. پس از آن هم در یک دیدار دوستانه با نتیجه 4 بر صفر آرژانتین را شکست دادند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: والیبال والیبال ایران والیبال لهستان والیبال قهرمانی جهان قهرمانی جهان والیبال قهرمانی جهان لهستانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب قهرمانی ایتالیا در یورو 2000 به روایت کارتون / فیلم

تیم ملی ایتالیا با حضور ستارگانی چون دل پیرو، توتی، مالدینی، نستا و کاناوارو در فینال این رقابت ها بازی را در وقت های اضافه به فرانسه واگذار کرد و نتوانست جام قهرمانی را به خانه ببرد.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • پاسور برزیلی به شهداب یزد پیوست
  • نایب قهرمانی ایتالیا در یورو 2000 به روایت کارتون / فیلم
  • رسمی: قهرمان بهترین لیگ والیبال دنیا مشخص شد
  • جادوگر آرژانتینی یکی یکی جام‌ها را درو می‌کند
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار | عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابه جا کرد
  • هت‌تریک رکوردشکنی سامیار در آلمان
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار/ عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابجا کرد
  • ۲۴ تیم جام‌جهانی فوتسال مشخص شدند/ ایران در سید یک قرار گرفت
  • ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا
  • قهرمانی جهان: والیبال ایران فینالیست شد