Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علیرضا قاسمی فرزاد» روز پنجشنبه در یک برنامه زنده تلویزیونی افزود: طبق گفته کارشناسان ۸۰ تا ۹۳ درصد آب موجود، در بخش کشاورزی صرف می شود بنابراین باید بازنگری اساسی در شیوه تولید و الگوی کشت انجام شود.

وی اضافه کرد: روش سنتی و غرقابی روش مناسب برای آبیاری مزارع نیست، حتی در کشورهایی که میزان بارش آنها ۱۰ برابر ایران است نیز از روش های فنی و عالمانه برای آبیاری مزارع، باغ ها و کشت محصول استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بالاترین مقام اجرایی استان همدان روش های کنونی مصرف آب در بخش کشاورزی و باغداری را موجب تلف شدن آب دانست و خاطرنشان کرد: در گام نخست باید نوع کشت را تغییر و از محصولات پر آب بر به سمت کشت محصولات کم آب بر رفت.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: کشت سیب زمینی، هندوانه و یونجه در چنین شرایط بی آبی صحیح نیست و سازمان جهاد کشاورزی مکلف شده نسبت به ارائه آموزش های لازم به کشاورزان برای ممانعت و خودداری از کشت محصولات پر آب بر اقدام کند.

وی گفت: همچنین کشاورزان باید کشت دوم و سوم محصول را در چنین شرایط کم آبی کنار بگذارند و هر کشاورز باید تنها یک نوبت کشت کند چرا که این وضعیت موجب می شود که با سرعت بالا منابع زیرزمینی و مخازن آبی مصرف شده در حالیکه نمی توان آبی را جایگزین یا خلق کرد.

استاندار همدان تصریح کرد: کاشت و برداشت محصول به روش گلخانه میزان مصرف آب را به یک دهم و میزان تولید را به سه تا پنج برابر افزایش می دهد بنابراین باید این حوزه را جهاد کشاورزی ساماندهی و سال آینده پیاده سازی کند.
 
قاسمی فرزاد اضافه کرد: همچنین با توجه به بحران کم آبی میزان برداشت آب باید در هر بخش با استفاده از کنتور هوشمند محدود و مدیریت کرد.

وی تاکید کرد: آب نیز همانند نفت، گاز و معادن انفال بوده و متعلق به همه مردم است بنابراین در زمان کم آبی اجازه نمی دهیم آب به بخش کشاورزی هدایت و صرف کشت هندوانه شود.

استاندار همدان اظهار داشت: استفاده از پساب در بخش صنعت، گلخانه و نیروگاه در دستور کار قرار دارد چرا که راهی جز صرف آب سالم و بهداشتی برای آشامیدن و پساب آن در بخش صنعت نیست.

قاسمی فرزاد افزود: در بخش معدن با توجه به رویکرد دولت سیزدهم و برنامه توسعه کشور، نگاه و نگرش جدید در دولت به معدن شکل گرفته است و طبق مطالبه رهبر فرزانه انقلاب، نباید معادن خام فروشی و ارزان به فروش برسد چرا که بیشترین بهره وری مربوط به این بخش است.

برچسب‌ها استانداری همدان همدان علیرضا قاسمی فرزاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری همدان همدان علیرضا قاسمی فرزاد استانداری همدان همدان علیرضا قاسمی فرزاد قاسمی فرزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۷۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است

                                                                        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ نامی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران در استانداری ایلام با اشاره به اینکه رهاسازی نخاله‌ها درحاشیه شهرها و در مسیر مسیل‌ها و پل‌ها همیشه حادثه آفریده است اظهار داشت: بیش از ۶ هزار کیلومتر از رودخانه‌ها از کنار شهر‌ها می‌گذرد و قطعا ریختن نخاله و تفکیک نشدن زباله به ویژه پلاستیک‌ها ازمبداء امری جبران ناپذیر است.   وی عنوان کرد: دربودجه‌سال ۱۴۰۳‌کلیه‌دستگاه‌های اجرایی‌مکلف شده اند‌برای جلوگیری‌ازکاهش منابع آبی ازپساب تصفیه‌شده استفاده کنند.   رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین تصریح کرد: برای اطفاء حریق به ویژه دراستان‌های دارای بیشترین نزولات جوی مثل استان ایلام باید همه دستگاه‌ها باهماهنگی مردم ازهم اکنون آماده باشند.   وی در ادامه اضافه کرد: خسارت‌های ناشی ازحوادث غیرمترقبه‌ بویژه سیل غیرقابل انکار است، اما تلاش ما کاهش حداقلی خسارت ها به‌ ویژه تلفات جانی است و این رویه را ما بیشتر در استان‌ها مثل ایلام می‌بینیم.   استاندار ایلام همچنین در این نشست بیان کرد: با عده‌ای که حقوق شهر و شهروندی‌ را رعایت نمی‌کنند‌ و بدون توجه به قانون، پسماندها‌ و نخاله ها را درحاشیه شهر می‌ریزند برخورد جدی شود.   بهرام نیا با قدردانی از تعامل مردم بادستگاه‌های اجرایی برای‌ زیبا سازی شهر‌ و پاکسازی مناطق‌ تفریحی و تفرجگاهی افزود: تعرض به حقوق شهروندی بویژه ریختن نخاله در مسیر مسیل‌ها و حاشیه شهر‌ها پذیرفتنی نیست.     وی در ادامه گفت: برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب و ترمیم و بهسازی سیل بند‌ها در استان به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.   استاندار ایلام همچنین با بیان اینکه تعیین تکلیف روستا‌های بالادست سد سیمره و مهار آب‌های سطحی حتما باید پیگیری شود مطرح کرد: تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از مطالبات مردم این روستا‌ها است.   مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام در این نشست بیان کرد: بارش تگرگ در شهرستان مهران، ۹۸ میلیارد تومان خسارت وارد کرد که با پیگیری‌های استاندار ایلام، ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای جبران این خسارت‌ها اختصاص یافت.   بیگلریان اعلام کرد: بارش تگرگ در شهرستان دهلران به بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده که نیاز به پیگیری دارد.   مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام یادآور شد: در بند (د) تبصره ۱۶ امهال وام‌های کشاورزی، ۲۸ میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل اختصاص یافته که تنها ۱۶ میلیارد تومان آن جذب شده است.

دیگر خبرها

  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • کارگران به تولید هویت می‌بخشند
  • تحقق ۱۱۸ درصدی سهمیه اشتغال استان همدان در سال گذشته
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است