Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:57:24 GMT

۶۰ درصد جمعیت شهر اهر در محاصره بوی نامطبوع ناشناخته

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۷۴۶۸

۶۰ درصد جمعیت شهر اهر در محاصره بوی نامطبوع ناشناخته

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل غنی‌زاده شامگاه چهارشنبه در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان اهر با موضوع بررسی منشأ بوی نامطبوع با تأکید بر این‌که شورای تأمین و دستگاه‌های ذی‌ربط هفته‌هاست پیگیر معضل بوی نامطبوع هستند، افزود: محل‌هایی که انتظار می‌رفت منشأ بوی نامطبوع در مناطق مختلف شهر اهر باشد چه در حوزه آب و فاضلاب و چه حوزه شهرداری اهر را بررسی کردیم، هرچند کارشناسان تخصصی محیط زیست و بهداشت و درمان، دلیل عمده منشأ بوی نامطبوع را تصفیه‌خانه فاضلاب شهری عنوان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اهر گفت: بنده اخیراً در بازدید بدون اطلاع و به‌صورت شبانه از تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر؛ بوی فاضلاب برایم محرز نشد و سپس مجدداً معاون عمرانی فرماندار را بررسی دوباره به محل خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اعزام کردم که نهایتاً گزارش بوی فاضلاب از خروجی تصفیه‌خانه را دادند.

وی ادامه داد: ما هیچ دستگاه یا نهادی را مقصر یا کم‌کار نمی‌دانیم، بوی نامطبوع معضل شهر اهر است و حل آن ضروری است. البته پیام‌ها و گزارشات شهروندان اهری از وضعیت گسترش بوی نامطبوع و اینکه آسایش آن‌ها را سلب کرده به اقدامات فوری نیازمند است. در این راستا در سفر اخیر ریاست جمهوری تأمین اعتبار فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر را درخواست کردیم و منتظر اقدامات از وزارت نیرو هستیم.

غنی‌زاده تصریح کرد: در پیگیری‌های بنده از روند توسعه شبکه فاضلاب شهری، مدیران آب و فاضلاب گفتند خانواری نداریم که تحت پوشش شبکه فاضلاب نباشد، اما نماینده اهر و هریس معتقد بود ۵۰۰۰ خانوار اهری هنوز به شبکه فاضلاب شهری متصل نشده‌اند، این موضوع نیز از سوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی تأیید شده است و اطلاعات واصله آب و فاضلاب که به بنده داده بودند اشتباه بود.

فرماندار اهر با انتقاد از تداوم بوی نامطبوع در مناطق مختلف شهر اهر ابراز داشت: دستگاه‌های ذی‌ربط می‌گویند اقداماتی برای رفع منشأ بوی نامطبوع انجام داده‌اند ولی متأسفانه هنوز بوی نامطبوع زندگی مردم مختل کرده است، شاید علت‌های مختلفی در شکل‌گیری بوی نامطبوع باشد و ما هیچ دستگاه یا نهادی را متهم نمی‌کنیم اما باید این معضل رفع شود.

وی از گسترش بوی نامطبوع در ۲۷۰ هکتار از محدوده شهر اهر خبر داد و افزود: متأسفانه ۲۵ درصد شهر اهر با جمعیت ساکن ۶۰ درصد از کل جمعیت شهری با معضل بوی نامطبوع گریبان‌گیر هستند. حقیقتاً زندگی در چنین شرایطی امکان‌پذیر نیست و مردم نمی‌توانند با زبان تُند از وضعیت موجود گلایه کنند البته که حق با مردم است و انتظار حل معضل از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط خواسته‌ی ماست.

غنی‌زاده با ابراز نگرانی از آبیاری مزارع و باغات توسط برخی کشاورزان از پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر گفت: آبیاری مزارع کشاورزی و باغات با پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری که برخی کشاورزان مخفیانه به این اقدام دست می‌زنند بسیار خطرناک است، لذا از جهاد کشاورزی اهر می‌خواهیم مقابل چنین اقدامی را بگیرند و با خاطیان برخورد کنند.

کد خبر 5572446

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری اهر شهرستان اهر بوی نامطبوع هفته دولت بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان آمار کرونا اربعین 1401 شیوع کرونا اردبیل قزوین خراسان رضوی بیرجند مشهد تصفیه خانه فاضلاب شهری منشأ بوی نامطبوع خروجی تصفیه خانه آب و فاضلاب شهر اهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۷۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این دانش آموزان دانش آموزان در قالب یک تور علمی، از تصفیه خانه آب شهر ارومیه بازدید و با روند و مراحل تصفیه آب شرب آشنا شدند.   این بازدید در راستای فعالیت‌های آموزشی و با هدف آشنایی دانش آموزان از تأسیسات و فرآیند تصفیه آب انجام شد.   در این بازدید کارشناسان تصفیه خانه آب ارومیه چگونگی روند تصفیه آب مصرفی را برای دانش آموزان شرح دادند.

دیگر خبرها

  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب