Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشید فلاح روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در یک سال گذشته، هشت طرح فرهنگی هنری استان سمنان مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفت ابراز داشت: پنج طرح مناطق محروم استان سمنان که از سال‌ها پیش متوقف شده بود، در فهرست مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری قرار گرفت و مبلغ ۷۶۰ میلیارد ریال  به این طرح‌ها اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح‌ها در شهرهای آرادان، ایوانکی، کلاته‌رودبار، بیارجمند و شهمیرزاد قرار دارند و هرکدام حدود ۲ هزار مترمربع وسعت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: مجتمع فرهنگی هنری دیباج نیز اعتبار مورد نیاز خود را در سفر ریاست جمهوری دریافت کرد و امسال تکمیل می‌شود.

فلاح بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل فاز اول تالار مرکزی سمنان نیز به صورت سه ساله تخصیص یافت و مقرر شد تا سه سال آینده تکمیل شود.

وی با بیان اینکه فاز اول این تالار شامل یک سالن اجرای ۹۰۰ نفره است افزود: استان سمنان سالن اجرای بیش از ۳۰۰ نفره ندارد و با توجه به اینکه سالن هلال احمر برای اجراهای هنری استاندارد نیست و سالن دانشگاه سمنان نیز در اختیار هنرمندان قرار نمی‌گیرد، ساخت این تالار اهمیت زیادی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ۳۰ میلیارد تومان نیز در سفر ریاست جمهوری به مجتمع فرهنگی هنری شاهرود اختصاص یافت و امید است با اختصاص به موقع اعتبارات در سال‌های آینده و بهره‌گیری از دور دوم سفرهای ریاست جمهوری این طرح‌ها تکمیل شود.

فلاح ابراز داشت: در دولت سیزدهم، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی بیش از پنج برابر رشد کرد و از ۷۰۰ میلیون تومان در سال ۹۹ به چهار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسید.

وی افزود: در سال ۹۹ از نزدیک به ۲۰ موسسه فرهنگی از جانب دولت حمایت شد در حالی که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۵۰ عدد رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: بعد از ۲ سال رکود فعالیت‌های فرهنگی به علت شیوع کرونا، تلاش می‌شود این خلاء امسال جبران شود و فعالیت‌های فرهنگی هنری پرشتاب ادامه دارد.

فلاح بیان کرد: برگزاری پنج جشنواره تئاتر کافه‌ای، صحنه‌ای و خیابانی در سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شد و بخشی از آن نیز تا کنون برگزار شده است.

وی افزود: سمنان عنوان شهر «خلاق کتاب» را کسب کرد که این موفقیت با ارتقاء فعالیت‌های ترویج کتابخوانی و تولید دستگاه‌های جدید عرضه کتاب توسط شرکت دانش‌بنیان رقم خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: فعالیت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در سال ۱۴۰۰ بعد از ۶ سال رکود آغاز شد و برنامه‌هایی از جمله بزرگداشت آیت‌الله شاهرودی در شاهرود و مشهد و بزرگداشت آیت‌الله شاهچراغی در دامغان و سمنان برگزار شد.

فلاح بیان کرد: همچنین برگزاری بزرگداشت آیت‌الله شاهرودی پاییز امسال در قم، برگزاری بزرگداشت آیت‌الله مهدوی دامغانی و میرزا علی‌اکبر معلم دامغانی، زمستان امسال در دامغان برنامه ریزی شد.

وی افزود: بزرگداشت ابن یمین فرومدی نیز ابتدای سال آینده در فرومد شهرستان میامی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: با توجه به اینکه مخاطبان بخش علمی بزرگداشت فرومدی افراد خاص و دانشگاهی هستند، بخش علمی این آیین در دانشگاه شاهرود برگزار می‌شود.

فلاح ابراز داشت: ۵۱ پروانه دفتر رسانه‌ای، ۹۴ مجوز اشتغال خانگی، ۸۹ فقره وام خوداشتغالی و ۷۵ فقره تسهیلات صندوق کارآفرینی امید یک سال گذشته پرداخت شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: در سال ۹۸ تعداد ۱۲ نمایندگی خبرگزاری در استان سمنان وجود داشت اما این رقم  در سال ۱۴۰۱ به ۲۱ نمایندگی رسید.

برچسب‌ها صندوق اعتباری هنر هفته دولت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان سمنان افتتاح طرح دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق اعتباری هنر هفته دولت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان صندوق اعتباری هنر هفته دولت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان سمنان افتتاح طرح دولت سیزدهم بزرگداشت آیت الله ریاست جمهوری فرهنگی هنری دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۷۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود

امیر رجبی امروز در دیدار با اعضای موسسه ادبی حکیم ملامحمد فضولی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: جای خالی موسسه‌ای فعال در حوزه زبان و ادبیات در استان احساس می‌شد و این جمع وزینی از شعرا و ادبا که برای شکل‌گیری موسسه فضولی گرد آمده امید برای پر شدن آن خلاء را در دل‌ها زنده می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: نامگذاری این موسسه ادبی به نام حکیم ملامحمد فضولی از محسنات این حرکت فرهنگی است و از ناحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار استقبال می‌کنیم و اصرار داریم فضولی‌خوانی در استان اردبیل باید پا بگیرد.

به گفته او، سابقه و صبغه مکتبی ، مرثیه‌ای و آیینی ملامحمد فضولی در خیلی از جنبه‌ها با ما تجانس و تناسب دارد و امیدواریم با فعالیت این موسسه ادبی جلسات و محافل فضولی‌خوانی در این استان برگزار شود.

رجبی گفت: برای تصویب نهایی موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان همکاری می‌کنیم و با توجه به موسسه بودن این تشکل ادبی و فرهنگی، امکان حمایت مالی از آن را خواهیم داشت تا با تلاش شما شعرا در قالب این موسسه، برنامه‌ها و آئین‌های ادبی و فرهنگی در خور توجهی در استان اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای برخی کارها و برنامه‌های ادبی را به این موسسه واگذار خواهیم کرد و فرایند ثبت نهایی موسسه باید با سرعت پیگیری شود و امیدواریم چاپ مجموعه‌های شعر و کتاب‌های فاخر از موسسه فضولی را شاهد باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود