Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قم با بیان اینکه عمده نقدهای فعالان اجتماعی وارد است، گفت: بخشی از عدم پاسخگویی‌ها به دلیل پیچیده بودن روندهای اداری است و ما سعی داریم با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی این خلأ را برطرف کنیم. - اخبار استانها -

  به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در دیدار فعالان اجتماعی استان قم که در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در طول این مدتی که ما مشغول به خدمت شده‌ایم، تلاش کردیم که در حوزه مردمی کردن حکمرانی در عمل اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عمده نقدهای فعالان اجتماعی وارد است، مطرح کرد: بخشی از عدم پاسخگویی‌ها به دلیل پیچیده بودن روندهای اداری است و ما سعی داریم با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی این خلأ را برطرف کنیم.

استاندار قم با بیان اینکه چندین جلسه با نخبگان اتباع هندی، پاکستانی و غیره برگزارشده و نظام مسائل احصا شده است ابراز کرد: هر جلسه‌ای متناسب با موضوع خود مسائل منتقل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال این هستیم که در نتیجه نشست‌ها، خروجی‌های کاری وجود داشته باشد، افزود: باور ما این است که در مسیر اثربخشی کارها قدم‌هایی برداشته‌ایم؛ هرچند کم است و ما مبرا از خطا نیستیم.

شاهچراغی ظرفیت استان قم در خصوص نیروهای انسانی را بی‌نظیر دانست و اذعان کرد: قم جهان شهر بوده و باید هم این‌گونه باشد؛ ظرفیتی که در قم است بسیار بالا بوده و از گذشته تا زمان ما نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم، اما می‌توانیم از خود دفاع کنیم که جهت‌گیری ما در مسیر استفاده از ظرفیت‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه عوامل مؤثر معنوی که می‌تواند کار را پیش ببرد، بیش از عوامل مادی است، یادآور شد: پیشنهاد این است که یک بازخوردی از عملکرد سازمان‌ها انجام شود، همچنین باید ظرفیت سمن‌ها در زمینه نقشی که در واسطه‌گری بین حاکمیت و مردم داشته بررسی شود.

استاندار قم با بیان اینکه کارهای تشکل‌ها قائم به فرد نیست، عنوان کرد: نباید این جلسات به این محدود شود که ما جمع شدیم، عکسی گرفته و گزارشی ارائه کنیم، باید در جلسات مختلف به مباحث اصلی تشکل‌ها به‌صورت تخصصی پرداخته شود.

وی تصریح کرد: تشکل‌ها فارغ از اینکه ذیل کدام نهاد بوده، می‌توانند در موضوعات مختلف همپوشانی‌هایی داشته باشند؛ گروه‌های جهادی صرفاً گروه‌هایی نیستند که در حوزه بسیج سازندگی فعال بوده و اگر این همپوشانی بین تشکل‌ها ایجاد شود، هماهنگی در کارها بیشتر می‌شود.

شاهچراغی اظهار داشت: در بحث شبکه‌سازی دولت باید یک بخش‌هایی حمایت داشته باشد و زمان‌بر بودن ثبت تشکل‌ها از اشکالاتی است که وارد است و لازم بوده اطلاع‌رسانی صورت گیرد که برای ثبت تشکل‌ها به‌طور مشخص چه بازه زمانی و چه مراحلی باید طی شود.

وی مطرح کرد: از روز نخستی که وارد قم شدیم در قالب جدولی تحت عنوان «جدول هفده» تلاش کردیم که هزینه‌کرد‌های تشکل‌ها را سر و سامان دهیم و به دنبال این هستیم که اگر قرار بوده تأمین مالی صورت گیرد، در مسیر درست خود خرج شود.

استاندار قم با بیان اینکه برخی از مجوزهای غیرفعال بیش از مجوزهای فعال بوده و به دنبال بازنگری در این فرآیندها هستیم، اضافه کرد:  در طول 9 ماه اخیر 53 سفر به تهران داشته‌ایم که هر سفر برای موارد متعدد بود که خوشبختانه هیچ‌گاه دست‌خالی برنگشته‌ایم.

وی اضافه کرد: ما 111 دیدار با مدیران استانی داشته‌ایم و اگر این دیدارها صرف برگزاری جلسات باشد، قطعاً آمرزیده نخواهیم بود.

شاهچراغی ادامه داد: ما در بخش بهزیستی در جامعه هدف عقب‌ماندگی‌هایی داریم و از بهزیستی انتظار این بوده که با استفاده از قاعده مشخص به جامعه هدف توجه بیشتری شود؛ اگر در این حوزه تشکل‌ها هم کمک کنند، می‌توانند مفید باشند.

وی مطرح کرد: بهترین بخش از کارهایی که در دو الی سه سال اخیر انجام شد، استفاده از ظرفیت‌های مردمی بود؛ در دوران کرونا مردم نشان دادند که چگونه می‌توانند بار از روی دوش همدیگر بردارند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار قم استفاده از ظرفیت فعالان اجتماعی تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۷۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در دیدار با استاندار خراسان‌رضوی گفت: طرح نهضت ملی مسکن در این استان از شتاب مطلوبی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدعلی زهره‌ای، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در این استان از شتاب مطلوبی برخوردار است، اظهار کرد: کشور با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تبدیل به یک کارگاه ساخت مسکن شده است.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: با توجه به تاکید رئیس‌جمهور در خصوص سرعت بخشیدن به احداث واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن و استفاده از ظرفیت مردم در این راه، باید مباحث با تدبیر و گره‌گشایی شود.

نظری با اشاره به اشرافیت تیم اعزامی از سوی وزارت راه و شهرسازی، افزود: هیچ مشکلی برای رفع موانع و تنگناها در استان وجود ندارد که با راهبری و مدیریت قابل حل نباشد، کافیست راهکارها احصا و عملیاتی شود.

وی با استناد به آمار و ارقام وضعیت راه‌های استان را بسیار مهم ارزیابی و با اشاره به سه مبدا ترانزیتی کشور و همچنین حجم ترافیک حاصل از زائران حرم مطهر حضرت رضا (ع)، ترافیک راه‌ها و آزادراه‌های استان را چهار برابر ظرفیت موجود اعلام کرد.

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: برنامه و آمادگی کامل در استان جهت استفاده از ظرفیت مولدسازی برای تکمیل پروژه‌ها وجود دارد و این امر مهم نیازمند حمایت و همراهی متولیان کشور است.

کد خبر 748741

دیگر خبرها

  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است