Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@13:38:21 GMT

آب چاه ژرف در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۷۶۳۸

آب چاه ژرف در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حسین مدرس خیابانی چهارشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان دارد و اعتبارات خوبی برای این استان در نظر گرفته که در این راستا 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای سال‌های 1401 تا 1403 اختصاص پیدا کرده و تاکنون یک هزار میلیارد تومان از این عدد به مرحله عملیاتی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: اقدامات عمرانی ویژه‌ای در مدت یک سال فعالیت دولت سیزدهم در استان صورت گرفته که از جمله آنها می‌توان به اتمام 150 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه، 280 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده و آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب دریای عمان به استان به طول 630 کیلومتر در چهار جبهه اشاره کرد.

خبر خوش برای سیستانی ها/ آب چاه ژرف در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد


وی با تاکید بر اینکه رویکرد ما در همه پروژه‌های زیربنایی با نگاه به ایجاد اشتغال در استان است، گفت: اعتقاد داریم راهکار حل عمده مشکلات فرهنگی و اجتماعی  در ایجاد اشتغال است و با این نگاه امروز در حوزه مدرسه‌سازی استان 5000 نفر و در پروژه‌های ساخت مسکن استان 7500 نفر مشغول به کار هستند؛ به عبارتی در حوزه ساخت مسکن استان ما با کمبود نیروی انسانی ماهر مواجه هستیم.
مدرس خیابانی افزود: روی بسته اشتغال منطقه سیستان تمرکز ویژه داریم و رویکرد اصلی در این حوزه ایجاد مشاغل خرد و خانگی است. امروز رتبه سیستان و بلوچستان در حوزه ایجاد اشتغال ششم کشوری است و این مهم در حالی رقم خورده که ما در این استان از معادن و صنایع بزرگ محروم هستیم.
استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: فرآیند حفر چاه ژرف پنجم استان که در واقع پنجمین چاه ژرف کشور محسوب می‌شود طی هفته آینده با حضور معاون علمی رئیس جمهور آغاز می‌شود و در حال حاضر دکل حفاری آن نصب شده و آماده به کار است. همچین با حضور آقای ستاری در روزهای پیش رو آب‌شیرین‌کن چاه ژرف شماره سه سیستان افتتاح می‌شود.


آغاز عملیات اجرایی نیروگاه تجدیدپذیر در هفته دولت


وی با اشاره به اقدامات مطلوب حوزه دانش‌بنیان در سیستان و بلوچستان ‌شکل‌گیری کشتگاه خورشیدی در استان، گفت: به زودی 13 هزار مترمربع به زیربنای پارک علم و فناوری استان اضافه خواهد شد. همچنین در هفته دولت آغاز عملیات اجرایی 320 مگاوات پروژه نیروگاه تجدیدپذیر در استان برنامه‌ریزی شده است.
مدرس خیابانی به اقدامات حوزه گازرسانی استان اشاره و بیان کرد: کارخانه‌های تولید سیمان استان به دلیل عدم اتصال به شبکه گاز در سال‌های مزیت رقابتی خود را از دست داده بودند که در دولت سیزدهم سیمان سیستان به گاز متصل شد؛ گازرسانی سیمان خاش نیز تا پایان شهریورماه و گازرسانی سیمان تیس تا پایان سال انجام خواهد شد.

مصادیق مدیران ضعیف را معرفی کنید


وی در پاسخ به سوال خبرنگاران با اشاره به انتقادات اخیر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان طی سخنرانی در حضور رئیس جمهور در خصوص بکارگیری مدیران ضعیف در استان، اظهار داشت: تلاش داشتیم در انتصابات استان از مدیران جوان انقلابی و افراد متخصص استفاده کنیم و در این حوزه به نظر بنده موفق بوده‌ایم چرا که با مدیر ضعیف نمی‌توانستیم موفقیت‌های متعدد در حوزه‌های مختلف از جمله آبرسانی، مسکن ملی، راهسازی و ... کسب کنیم.
مدرس خیابانی ادامه داد: باید مشخص شود شاخص‌ها برای تشخیص کیفیت عملکرد مدیران چه بوده و نماینده محترم ولی فقیه در استان چنانچه مصادیقی دارند باید اعلام کنند به بررسی شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تعهد اشتغال استان در سال جاری 28 هزار نفر بوده که در سامانه رصد کشوری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون 13 هزار و 838 نفر از این تعداد به ثبت رسیده و محقق شده است.

3 بازارچه مرزی مشترک با پاکستان راه‌اندازی می‌شود

وی به اقدامات انجام شده در حوزه بازارچه‌های مرزی استان اشاره و خاطرنشان کرد: ما در استان 15 بازارچه مرزی داریم که از این تعداد 6 مورد فعال است و الباقی بدون توافق با کشورهای همسایه به صورت یک طرفه از جانب ایران ایجاد شده است.

انتهای پیام/75005

منبع: فارس

کلیدواژه: آب ژرف اشتغال سیستان سیستان و بلوچستان مدرس خیابانی هفته دولت چاه ژرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۷۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از غرفه استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به ظرفیت معادن استان اظهار داشت: معادن بی‌نظیر استان سیستان و بلوچستان از جمله معدن جانجا می‌تواند یکی از مهمترین عوامل توسعه این استان باشد.

وی تاکید کرد: ظرفیت حوزه شیلات استان بی‌نظیر است و ما بیشترین حجم صید و صیادی را در شهرستان‌های کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان داریم.

وزیر کشور تصریح کرد: اقدامات مناسبی در زمینه تولید در حوزه‌های مختلف از جمله نهاده‌های دامی در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی به ظرفیت میوه‌های گرمسیری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در زمینه تولیدات خرما می‌توان به صورت ویژه در این منطقه از کشور اقدام کرد، همچنین در زمینه تولید میوه‌های گرمسیری نیز باید اقدامات موثرتری صورت بگیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ازمشکلات بر زمین مانده تاآزادی بیان به سبک آمریکایی درتلنگر این هفته سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت
  • ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی درسیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد