Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@04:56:42 GMT

افزایش ۱۰۰ هکتاری بافت بازآفرینی شهر نوشهر

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۷۸۸۸

افزایش ۱۰۰ هکتاری بافت بازآفرینی شهر نوشهر

رئیس شورای اسلامی شهر نوشهر گفت: طرح بازآفرینی شهر بندری نوشهر در کمسیون ماده ۵ استان تصویب شد و طی آن ١٠٠ هکتار به بافت بازآفرینی شهری شهر بندری نوشهر افزوده شد.

محمدصالح خویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ابلاغ طرح بازآفرینی شهری توسط استانداری، اظهار کرد: بازنگری و تصویب محدوده‌های بافت فرسوده و ناکارآمد شهری یکی از الزامات شورای ششم شهر برای خدمت به مناطق کم برخوردار شهر بندری نوشهر است، شش محله در شهر را در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری معرفی کردیم و این موضوع به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طرح بازآفرینی شهر بندری نوشهر در کمسیون ماده ۵ استان تصویب شد و طی آن ١٠٠ هکتار به بافت بازآفرینی شهری شهر بندری نوشهر افزوده شد.

وی ادامه داد: تخفیف عوارض صدور پروانه، اعطای کمک هزینه نما، واگذاری انشعابات رایگان، حذف عوارض متفرقه، اعطای تراکم تشویقی، وام‌های نوسازی، قیر رایگان و اعتبارات دولتی به منظور بهسازی و ارتقای کمی و کیفی مسکن را مد نظر داریم که بعد از مصوبه محدوده طرح بازآفرینی شهر، در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر نوشهر اضافه کرد: شاخص‌های اتلاف انرژی، آلودگی منابع، نبود ایمنی، بی‌هویتی، محرومیت، نازل بودن کیفیت زندگی، بد مسکنی، نبود تحرک‌پذیری در شهر، کمبود یا نازل بودن مراکز فرهنگی و رفاهی، دسترسی به خدمات آموزشی، حمل‌ونقل عمومی، بهداشتی و درمانی و نفوذپذیری بافت، میزان فضای جرم‌خیز و نبود استحکام بنا از جمله مؤلفه‌ها و شاخص‌های مهم بررسی در این طرح است، با توجه به بررسی ۶۰ شاخص شدت ناکارآمدی در محدوده‌ها مشخص شده است، امیدوارم با اقداماتی که شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی در این محدوده‌ها انجام می‌دهند، سطح کیفیت زندگی شهری در شهر بندری نوشهر افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در این طرح ابتدا تمام شهر بندری نوشهر در بحث ناکارآمدی دیده شده و بر اساس اولویت و شدت ناکارآمدی محدوده‌ها مشخص شده است، با دفاعیات انجام شده در کمیسیون ماده ۵، بلوک‌هایی که دارای ناکارآمدی کامل، ناکارآمدی زیاد و ناکارآمدی نسبتاً زیاد بود، به همراه بافت تاریخی شهر بندری نوشهر به تصویب رسید.

خویی گفت: سند بازآفرینی، استراتژی تمام دستگاه‌های اجرایی را در محدوده‌های هدف تعیین کرده است و بر همین اساس ادارات شهرستان می‌توانند در حوزه تخصیص ۳۰ درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در محلات هدف بازآفرینی گام‌های مهمی بردارند.

کد خبر 599496

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مازندران ساری بندر نوشهر شهرداری نوشهر شورای شهر نوشهر بازآفرینی شهری بازآفرینی بافت های فرسوده پروژه های بازآفرینی شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طرح بازآفرینی شهر شهر بندری نوشهر بازآفرینی شهری محدوده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۷۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: راهبرد اصلی ما در این دولت مقاوم سازی و پایدارسازی سقف‌های لرزان است، زیرا به طور مستقیم با جان انسان‌ها در ارتباط است.

وی تاکید کرد: در محدوده بافت‌های فرسوده دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناکارآمد و فرسوده وجود دارد، این بناها جان مردم را در ۶۹۰ شهر به خطر انداخته است. بنابراین ما نوسازی را در اولویت قرار دادیم؛ زیرا موضوع جان انسان‌ها است. این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای نوسازی این بافت‌های فرسوده با سه چالش اساسی مواجه بودیم که نخستین چالش خود مردم ساکن در این بافت‌ها هستند. همچنین ۴ چالش نوسازی در سند تحول دولت آمده که راهکار این است ما با بسته‌های تشویقی مختلف، سرمایه گذاران را ترغیب به نوسازی کنیم.

این مقام مسؤول تاکید کرد: بیش از ۵۴۶ شهر بسته‌های تشویقی شهرسازانه را اجرا می‌کنند؛ به طوری که آمار صدور پروانه نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ رکورد نوسازی در محدوده بافت‌های فرسوده در بازه زمانی بعد از انقلاب شکسته شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: گام اول را با همکاری بسیج مستضعفان و بسیج سازندگی برداشتیم و تا الان ۴۶۷ حلقه میانی ایجاد کردیم که در محلات هدف بازآفرینی به ارائه خدمات می‌پردازند. این اتفاق جدیدی است که قصد داریم این تعداد را به ۲۰۰۰ حلقه برسانیم.

کد خبر 6094227 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار