Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا, سید عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پایگاه ملی محوطه باستانی شهر ری افزود: در سطح کشور ۱۰۰ پایگاه ملی و ۲۶ پایگاه جهانی داریم.

وی اظهارداشت: پیش از ورود برای بهره‌برداری از این محوطه محو پایگاه ملی, خانه بررسی شرایط آن برای تبدیل شدن به پایگاه ملی باستانی بودم که پس از دریافت اطلاعات متوجه شدم این محوطه و محدوده دشت ری فراتر از آنچه که تبلیغ و اطلاع رسانی شده است ارزش تاریخی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: در صورتی که محدوده ای را پایگاه رسمی اعلام نکنیم در درجه دیگری از اهمیت قرار می گیرد.

ضرغامی ادامه داد: زمانی که محوطه و محدوده ای به عنوان پایگاه رسمی ملی یا جهانی معرفی شود, در درجه بالاتری از نظر کارهای میراث فرهنگی قرار می گیرد.

از جمله آثار مهم و معروف دشت ری اثر تاریخی موسوم به تپه میل است این اثر که به مناسبت ساخت و سازهای مرتفع روی یک برآمدگی بلند به تپه میل شهرت یافته در جنوب شهر ری و در غرب جاده ارتباطی به ورامین در ناحیه قلعه نو قرار دارد.

به نظر می‌رسد ارتفاع دورنما و کارکرد متصور برای این اثر تاریخی باعث شده تا از آن به عنوان میل یا نشانه و راهنمای مسافران و کاربری آن یاد شود.

برچسب‌ها شهرستان ری هفته دولت میراث فرهنگی پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری هفته دولت میراث فرهنگی شهرستان ری هفته دولت میراث فرهنگی پایگاه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۸۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 6090588 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • ساخت یک شهرک جدید؛ تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت!
  • تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک