Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه سهمیه استان مرکزی در طرح جهش تولید مسکن ۶۱ هزار و ۱۲۷ واحد است، گفت: پیگیری این طرح در استان در یکسال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته و در حال حاضر پیشرفت آن به ۳۵ درصد رسیده است.

حمید انعامی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه هفته دولت مهمترین مناسبت تقویمی دستگاه‌های اجرایی و زمان گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و ۱۵ هزار شهید دولت است، در خصوص پیشرفت برخی پروژه های شاخص در استان اظهار کرد: پیگیری تکمیل مطالعه، طراحی و احداث تقاطع غیر همسطح شهدای سنجان در ورودی شهر اراک (ورودی سنجان) تا قبل از سال ۱۴۰۰ تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با اقدامات صورت گرفته در یکسال گذشته با ۵۰ درصد رشد پیشرفت، در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طول کل پروژه ۶۰۴ متر شامل ۱۵ پایه و ۱۶ دهانه به همراه کوله سمت اراک و شازند است. عملیات اجرایی ۱۵ پایه و ۱۳ دهانه و کوله ها در دیوار رمپ های سمت ورودی و خروجی به پایان رسیده است.

مدیرکل راه  و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به اهمیت باند دوم محور شازند-ازنا و اینکه طول کل مسیر ازنا-شازند در استان مرکزی ۴۰ کیلومتر است بیان کرد: از کیلومتر ۲ بعلاوه ۱۸۰ متر تا کیلومتر ۱۱ آسفالت کامل انجام شده و همچنین از کیلومتر ۲۳ تا کیلومتر ۲۸ در حال عملیات خاکی و ابنیه فنی و از کیلومتر ۳۳ تا ۳۵ عملیات خاکی شروع شده و از کیلومتر ۱۲ تا ۲۳، محور دارای معارض است.

انعامی ادامه داد: این پروژه در طول یکسال گذشته ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال حاضر ۴۵ درصد پیشرفت دارد.

وی تکمیل احداث خط ۴ کنارگذر ساوه را اولویت زیرساختی در استان عنوان کرد و گفت: این پروژه به طول ۳۰ کیلومتر نیز در یکسال گذشته ۵ درصد رشد پیشرفت فیزیکی داشته و اکنون با ۷۰ درصد پیشرفت در حال تکمیل است.

مدیرکل راه  و شهرسازی استان مرکزی اضافه کرد: ۲۰ کیلومتر از مسیر به صورت ۴ خطه احداث و بهره برداری شده و برای مابقی مسیر عقد قرارداد با پیمانکار صورت گرفته و در دست اقدام است.

انعامی با اشاره به پیشرفت ۴۵ درصدی پیگیری تکمیل و بهسازی راه اصلی اراک- فرمهین- خنجین- قهاوند- همدان و قهاوند به اتوبان تهران -همدان افزود: طول پروژه ۱۱۴ کیلومتر است که ۳۸ کیلومتر از ۴۲ کیلومتر حد فاصل اراک- فرمهین انجام شده و در حال بهره برداری است.

وی ادامه داد: همچنین ۴ کیلومتر باقی مانده و تقاطع های همسطح وغیر همسطح محدوده مذکور در دست اقدام است و مابقی مسیر به طول ۷۲ کیلومتر از فرمهین به سمت خنجین به طول ۵ کیلومتر و از کمیجان به سمت خنجین نیز به طول ۵ کیلومتر در حال تکمیل است.

مدیرکل راه  و شهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه سهمیه استان مرکزی در طرح جهش تولید مسکن ۶۱ هزار و ۱۲۷ واحد است، گفت: پیگیری این طرح در استان در یکسال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته و در حال حاضر پیشرفت آن به ۳۵ درصد رسیده است.

انعامی بیان کرد: پروژه ها با توجه به فرایند اخذ پروانه، پیشرفت فیزیکی متناسب با برنامه ریزی دارند.

وی با اشاره به اینکه پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی در اراک یکی از بزرگترین پروژه‌های طرح جهش تولید مسکن در کشور است و طیف گسترده‌ای از متقاضیان را در برمی‌گیرد، افزود: بزرگترین طرح نهضت ملی مسکن کشور به صورت یکپارچه به تعداد ۸۱۱۲ واحد اسفندماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی شده است.

مدیرکل راه  و شهرسازی استان مرکزی اضافه کرد: پیگیری تکمیل مطالعه و احداث کتابخانه مرکزی اراک، سال گذشته ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، کتابخانه مرکزی اراک با زیربنای ۱۸۵۰۰ مترمربع دارای ۵ طبقه و ۲ طبقه منفی است.

وی بیان کرد: پروژه طرح جهش مسکن شهر ساوه نیز که با سرعت در حال پیشرفت است، سال گذشته ۲۵ درصد به پیشرفت خود اضافه کرد و در حال حاضر با ۵۰ درصد پیشرفت در حال انجام است.

انعامی ادامه داد: این پروژه با ۱۸۴۸ واحد با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد شامل سه پروژه ۹۸۰ واحدی، ۴۸۴ واحدی و ۳۸۴ واحدی، در ۵ طبقه مسکونی در حال اجرا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته دولت در استان مرکزی استانی اقتصادی راه وشهرسازی طرح مسکن ملی استان مرکزی شهرسازی استان مرکزی پیشرفت فیزیکی داشته درصد پیشرفت فیزیکی طرح جهش تولید مسکن یکسال گذشته حال حاضر مدیرکل راه سال گذشته درصد رشد ۳۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، جابر جهان‌بین بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از تعریض و ایمن سازی جاده مواصلاتی از سمت ورودی اجیرلو اظهار کرد: پروژه تعریض و ایمن‌سازی جاده مواصلاتی از سمت ورودی اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان بوده است، گفت: پروژه تعریض جاده اجیرلو به طول ۲ کیلومتر با هزینه‌ای حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: امید می‌رود با تعریض این جاده مواصلاتی و با احداث میدان در ورودی سه راهی فرودگاه آمد و شده رانندگان داخلی و ترانزیتی تسهیل یابد.

جهان‌بین با اشاره به تردد روزانه بیش از ۵ هزار خودرو سبک و سنگین و ادوات کشاورزی از این مسیر ادامه داد: این جاده مواصلاتی پارس آباد به شهرستان‌های همجوار و مرکز استان یکی از جاده‌های پرتردد این شهرستان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: تقاضا داریم مسؤولین ادارات از جمله امور برق مغان، آب و فاضلاب در جهت حل مشکل و معضلی که در تعریض جاده مواصلاتی وجود دارد، اهتمام ویژه داشته باشند.

کد خبر 6091350

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت