Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: امسال رشد ۸.۵درصدی اقتصادی در حوز‌‌ه‌های مختلف استان پیس‌بینی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ارسلان ازهاری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه یک سال از عمر دولت مردمی و خدمتگزار می‌گذرد، اظهار داشت: این دولت با شعار عدالت سرکار آمد و امیدها را در دل مردم زنده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در یک سال گذشته در کشور و استان انجام شده است، گفت: نگاه دولت به مردم کشور یکسان و عدالت‌محورانه، پایان فساد و استفاده از همه ظرفیت‌ها و تحول در نطام اداری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان "کاهش بی‌عدالتی و فاصله طبقاتی، اجرای عدالت و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای مغفول مانده" از دیگر برنامه‌های دولت سیزدهم است، تصریح کرد: دولت از ابتدای آغاز کار با مشکلات عدیده از جمله کسری بودجه دولت، وجود توروم و قطعی برق، نبود اعتبارات لازم برای تامین کالاهای اساسی مواجه بود.

وی با اشاره به اینکه در دولت دوازدهم در قانون بودجه 8 میلیون دلار برای تامین کالای اساسی در نظر گرفته بودند که تا قبل از دولت سیزدهم‌ مصرف شده بود! افزود: کاهش رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری، بی‌ثباتی، کسری بودجه، عدم تمرکز بر صادرات و بیماری کرونا از دیگر مشکلات پیش‌روی دولت بود.

ازهاری رشد اقتصادی 8درصدی را جزو برنامه‌های اولویت‌دار دولت در استان خواند و بیان کرد: سفرهای استانی یکی از برنامه‌های ارزشمند دولت سیزدهم بوده که خوشبختانه اعتبارات خاصی به کردستان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه اصلاح نظام یارانه‌ای باعث کاهش فاصله طبقاتی خواهد شد، اظهار کرد: تقویت ارتباط با کشورهای همایسه در دولت سیزدهم منجر شده که تراز کشور مثبت و صادرات 68درصد افزایش یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با بیان اینکه این سازمان به عنوان پیشران توسعه در راستای کاهش بیکاری، اجرای طرح آمایش سرزمینی، هماهنگی با تغییر ساختار بودجه، مدیریت بهینه بودجه و نظارت بر اجرای طرح‌های تملک دارایی و پروژه‌های عمرانی فعالیت می‌کند، اذعان کرد: پروژه‌های نیمه تمام زیادی در استان وجود داشته که از دستگاه‌های اجرایی درخواست تعیین تکلیف کرده‌ایم.

وی با ذکر اینکه برنامه‌ اولویت‌دار امسال سازمان مدیریت در استان تمرکز بر تحقق شعار سال است، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی مکلفند با نظارت بر اعتبارات، خلق منابع جدید، احیای ظرفیت‌های مغفول‌مانده و شناسایی منابع درآمدی در این راستا و تقویت زیرساخت‌ها تلاش کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان از پیش‌بینی رشد 13.2 درصد بخش کشاورزی، 9.8 درصد بخش صنعت، خبر داد و ابراز داشت: در مجموع رشد 8.5درصدی اقتصادی در حوزه‌های مختلف کردستان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی در شهرستان‌ها متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: 185واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان وجود داشته که برای بیش از 13هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده‌ است.

ازهاری با ذکر اینکه 198واحد نیمه فعال زیر 50درصد  ظرفیت در استان وجود دارد، ادامه داد: 165واحد در کردستان غیرفعال بوده که 13درصد آنها امکان بازگشت به چرخه تولید را داشته کما اینکه اخیرا 9واحد فعالیت خود را مجددا آغاز کرده‌اند.

وی از فعالیت 120واحد شرکت دانش‌بنیان در استان خبر داد و اعلام کرد: 10درصد از اعتبارات تملک دارایی کردستان به طرح‌ها و پروژه‌های دانش‌بنیان اختصاص یافته و 6هکتار زمین در شرکت شهرک‌ها نیز برای آنان در نظر گرفته شده است.

اعتبار 12 هزار میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور برای محرومیت‌زدایی خراسان شمالیامضای تفاهم‌نامه همکاری "صندوق اعتباری هنر" و "صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری"

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان از درآمدزایی 32میلیارد تومان شرکت‌های دانش‌بنیان در 5ماهه نخست سال‌جاری در استان خبر داد و یادآور شد: این رقم‌ نسبت به میانگین کشور زیاد مناسب نیست؛ حمایت از ایجاد اشتغال، توسعه سرمایه‌گذاری، احیای واحدها و فروش اموال منقول و غیرمنقول در دستور کار این سازمان است.

وی با بیان اینکه استان کردستان ظرفیت‌های مختلفی در حوزه‌های مختلفی داشته که حوزه معدن از مهم‌ترین آنهاست، گفت: چرا نباید حقوق دولتی معدن به استان بازگردد؟ از سال 92 تا سال 1400، 1600میلیارد تومان به حساب خزانه واریز شده که به استناد قانون بایستی 15درصد آن یعنی 240میلیارد تومان آن به حساب استان بازمی‌گشت که تنها 23میلیارد آن پرداخت شده است! که در سفر رئیس‌جمهور این موضوع را پیگیری کردیم که وعده حل این مشکل را دادند.

ازهاری تاکید کرد: شورای معادن باید معادن را مکلف کرده که یک درصد از درآمدشان را در بخش زیرساخت‌های استان هزینه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به اینکه در سفر اخیر رئیس‌جمهور 189مصوبه در حوزه‌های مختلف استان پیش‌بینی شده است، افزود: تکمیل راه‌آهن همدان-سنندج و اتمام فرودگاه سنندج، تکمیل و آبگیری سدها از جمله سد گاران و سیازاخ، آبرسانی به سنندج و دشت‌های شرقی استان، بهسازی و ارتقای جاده‌های روستایی از جمله پروژه‌هایی بوده که در سفر رئیس‌جمهور اعتباربه آن اختصاص یافته و مورد توجه دولت قرار گرفته است.

وی با اذعان به اینکه برخی از پروژه‌ها عمر 20ساله خود را به اتمام رسانده است، یادآور شد: پروژه‌های دیگر زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله فنی و حرفه‌ای مورد بی‌‌توجهی قرار گرفته و این در حالی‌ست که عمده جوانان بیکار کردستان فاقد مهارت هستند.

ازهاری مشکلات کنونی دریاچه زریبار را ناشی از سوءمدیریت دانست و گفت: لزوم ندارد که شهرداری مریوان از آب دریاچه بابت آبیاری فضای سبز استفاده کند، فاضلاب چندین روستا همچنان به این دریاچه وارد می‌شود، باید برداشت‌های بی‌رویه از چاه‌ها به اتمام برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کردستان توجه به توسعه روستایی را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان عنوان کرد و افزود: ایجاد 18هزار فرصت شغلی در روستاهای کردستان پیش‌بینی شده که شهرستان‌ها می‌توانند متناسب با ظرفیت‌های و قابلیت‌های روستایی، اعتبار ویژه اشتغال‌زایی ایجاد کنند.

انتهای پیام/486/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی حوزه های مختلف رئیس جمهور ظرفیت ها پیش بینی پروژه ها بینی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۸۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به برگزاری دو جلسه با حضور مقامات دولتی در مجلس شورای اسلامی برای بررسی مسائل ارزی در کشور اظهار کرد: جلساتی که در مجلس انجام و رئیس مجلس و روسای کمیسیون های اقتصادی آن حضور دارند، عمدتاً مباحث حول همکاری‌ها، همراهی و برون رفت از مشکلات است.

وی گفت: تاکنون طی دو جلسه مهم با مقامات دولتی درباره ارز بحث و گفت‌وگو کردیم و نظرات خود را گفتیم و نظرات دولت را نیز شنیدیم و در نهایت نیز قرار شد تا دولت راهکارهایی را که مورد توافق دولت و مجلس است و می‌توانند مشکلات را حل کنند، اتخاذ نماید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه «وزارت اقتصاد در حال کار درباره بازار ارز است و حتماً گزارش این اقدامات به مجلس ارائه خواهد شد»، عنوان کرد: حتماً جلسات مشترک دولت و مجلس مجددا برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته