Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخ نبیل قاووق ،عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تاکید کرد: بهره برداری لبنان از منابع دریایی خود، بهترین راه برای شکست محاصره آمریکا است که با هدف تضعیف و به زانو درآوردن کشورمان اعمال می شود.

به گزارش پایگاه خبری العهد ،وی در حاشیه مراسم امضای کتاب "مسابقه با قطار" که به بررسی زندگینامه مجاهد شهید شیخ محمد الرملاوی می پردازد، گفت: در مساله تعیین مرزهای دریایی لبنان، نیروی مقاومت برای همه سناریوهای احتمالی آمادگی لازم را دارد، اکنون رژیم صهیونیستی خطر واقعی هرگونه اقدام حماقت آمیز خود را دارد درک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث میان رژیم صهیونیستی و لبنان بر سر مرزهای دریایی بین دو طرف بالا گرفته است و لبنان می‌گوید که بر سر مناطق بین خط‌های موسوم به ۲۳ و ۲۹ دریایی در حال مذاکره غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی است.

به تازگی رسانه های لبنان و منطقه به نقل از منابع مطلع خود، اطلاعات و گمانه زنی هایی را درباره نتایج رایزنی های «آموس هوکشتاین» میانجیگر آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با مقام های بیروت مطرح کردند.

هوکشتاین یکی از نزدیکان جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا است و چندین سال با او همکاری کرده است. به همین دلیل مساله منازعه دریایی بین بیروت و تل آویو به یکی از اولویت‌های اصلی بایدن تبدیل می‌شود.

لبنان در جریان مذاکرات قبلی بر حق خود برای گسترش دسترسی به آبهای مدیترانه به سمت جنوب و افزایش این دسترسی از ۸۶۰ کیلومتر مربع به ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع تاکید کرده است.

مذاکرات پیشین در این زمینه با وساطت آمریکا در چادر مقر سازمان ملل در شهر ناقوره برگزار شد.

رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ به خاک لبنان با اهداف امنیتی، آبی و اقتصادی نظر داشته است و بر همین اساس بارها در مراحل مختلف تاریخی در صدد تحقق اهداف خود در این باره بوده است؛ اما مقاومت لبنان همواره در مقابل این رژیم ایستاده است.

در سال ۲۰۰۰ نیز ارتش لبنان با وجود تلاش آمریکا برای تحمیل خط مرزی طبق زیاده خواهی‌های رژیم صهیونیستی و یا همان خطی که به «خط آبی» معروف است، در برابر تلاش‌های این رژیم ایستادگی کرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: لبنان ، حزب الله لبنان ، ایالات متحده آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: لبنان حزب الله لبنان ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۸۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی در کف میدان شکست خورده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدنبی احمدی در تجمع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، بعد از ظهر یکشنبه با قدردانی از حضور دانشگاهیان در این تجمع ضدصهیونیستی، اظهار کرد: تحصن و اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا اتفاق بی‌سابقه‌ای است که نشان از بیداری ملّت‌ها و شکاف و اختلاف نظر دانشجویان، استادان و مردم با هیأت حاکمه در آمریکا است و در این شرایط باید برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین با تمام توان به میدان بیاییم.

وی با اشاره به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با استادان و دانشجویان معترض به جنایات صهیونیست‌ها افزود: برخورد خشونت‌آمیز و سرکوب اساتید و دانشجویان و دستگیری معترضان به جنایات صهیونیست‌ها در غزه، نشان از مردود شدن لیبرالیسم و دموکراسی در آمریکای مدعی دموکراسی دارد.

رئیس دانشگاه رازی استان کرمانشاه تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، هزاران انسان بی‌گناه را در سرزمین‌های اشغالی به شهادت رسانده و خانه‌های مردم را ویران کرده اما در کف میدان بازنده‌اند و امروز افکار عمومی بیدار شده است.

وی با اشاره به حضور پرشور دانشگاهیان کشور به ویژه استان کرمانشاه در حمایت از خیزش اعتراضی دانشگاه‌های آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی افزود: دانشجویان بابصیرت و بینش باید در این عرصه ایفای نقش کنند و از هر طریق ممکن، از جمله ارسال ایمیل برای رؤسای دانشگاه‌های آمریکا از آنها بخواهند که دست از خشونت علیه استادان و دانشجویان بردارند و امکان آزادی تمامی دانشجویان و استادان معترض به جنایات صهیونیست‌ها را فراهم کنند.

کد خبر 6091342

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی در کف میدان شکست خورده است
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • بیمارستان شفاء، حافظه ی جنایات رژیم صهیونیستی
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد